plind Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Stefan B och jag har varit hos Jorma en stund idag och lite bilder därifrån kan väl inte vara fel[] Jorma själv dagen till ära klädd i mysbyxor och ledig skjorta. En Coltrane blickar ut över lyssningsrummet. Den andra. Stadigt förankrade i golvet via utriggare och BDR kon+puck. Signalkällan, en Gondul på Disc of silence. På locket tronar en Shakti[] Ett av de mäktiga Vitusmonoblocken[:p] Brutal kraft med 100W ren klass A. Liten översiktsbild. Lyssningspanelen i spänd förväntan inför le grand finale:"överkörningen"[] Alla som varit hos Jorma nyligen vet nog vad jag menar[] Både Stefan och jag imponerades storligen av det makalösa ljud som denna värstinganläggning presterar. Fantastiskt att det funkar så bra i ett förhållandevis litet rum[:0] Massor med saft,kraft och kropp kombinerat med skyhög upplösning och finfin ljudbild. Allt är givetvis hopsnörat med Jormas eget kablage[][] Tack för en trevlig eftermiddag[] Stefan kan nog fylla på med egna kommentarer. Quote
eliot Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Trevliga bilder - snart kan man varje skrymsle av hans rum Förstår att det var en upplevelse Fåtöljerna ser bekväma ut Quote
Guest Viking Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Fåtøljarna er vel fra norske Ekornes??? Selvsagt er de bekvemliga Quote
K-man Posted November 22, 2004 Posted November 22, 2004 Kan tro att ni hade en skön stund....på flera sätt och vis! Mindre rum kan ibland vara väl så trevliga som stora..... det gäller bara att veta hur.... \\K-man Quote
Bravo Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 En imponerande anläggning och Vitusstegen är grymma. Quote
Ekman Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 disc of silence under allt alltså, är dom så bra Quote
Guest Jorma Posted November 23, 2004 Posted November 23, 2004 disc of silence under allt alltså, är dom så bra Ja, dom är bra och grejerna står stabilt på dom. EAR 509 rörblocken påverkades mer än Vitusarna, men även Vitusarna mår bra av dom. Jag har ännu inte Disc of Silence under allt!! Högtalarna skall dom testas på framöver. Det blir utan disken med korkplatta. Jag har låtit tillverka skruvar så att jag kan skruva fast dom, där BDRpuckarna sitter idag. Quote
datar Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Dessa shaktistenar gör mig nyfiken. Både du och Timbre använder dom. Hur uppelever du skillnaderna med respektive utan dessa shaktistenar Jorma? Förövrigt ser det mycket trevligt ut därhemma hos dej Quote
Guest Jorma Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Dessa shaktistenar gör mig nyfiken. Både du och Timbre använder dom. Hur uppelever du skillnaderna med respektive utan dessa shaktistenar Jorma? Förövrigt ser det mycket trevligt ut därhemma hos dej Datar, det finns en del om Shakti på forumet om du använder sökfunktionen. Bla. den här tråden: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...c=159&hl=shakti Quote
Ekman Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Jorma: kul att du tycker dom är bra, jag har just köpt ett begagnat par som jag ska ha under mitt rack of silence. ska bli kul att höra vad du tycker om DOS under coltrane Quote
datar Posted November 25, 2004 Posted November 25, 2004 Jorma: Tack för tråden du anvisade till! Den var intressant! Ville också säga att jag tycker Bladelius Gondul är en smart produkt! Bra Försteg och bra cd-spelare i ett! Quote
Govinda Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 Hej peter Var och hälsade på hos Jorma idag och fick lyssna på hans anläggning! Jag måste säga att det var en mycket trevlig upplevelse Jorma är en mycket sympatisk person så det var riktigt trevligt att få träffa honom. Mvh Anders Quote
Björn-Ola Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Nu vet jag vad som är fel i min anläggning. Jag har fel fåtöljer! Quote
Linné Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Stressless rekommenderas å det varmaste. En av de bästa uppgraderingar jag gjort Quote
EAR Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Nja personligen föredrar jag Svenska Bruno Mathsson för avnjutning av musik . Quote
Recommended Posts