Jump to content

Münchenmässan


Apexorca

Recommended Posts

Och precis som har nämnts så producerar inte många artister idag flera album efter varann, med några undantag.

Det är undantagen som bär det genuina musik- och hifi-intresset.

Jag vill mena att så har det alltid varit. Färre än en på tio.

I det osannolika ögonblick som musik och hifi skulle bli folkligt skulle jag antagligen fly.

Hembio-boomen var lite på väg ditåt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är undantagen som bär det genuina musik- och hifi-intresset.

Jag vill mena att så har det alltid varit. Färre än en på tio.

I det osannolika ögonblick som musik och hifi skulle bli folkligt skulle jag antagligen fly.

Jo, det håller jag med om. Det jag svarat på är om HiFi/HighEnd är på väg mot en revival - en boom. Det tror jag inte. Fantasterna finns kvar, men jag tror de är eller blir färre än mot som jag minns mitt 70-tal där den manliga delen i gymnasieklassen följde med hem och lyssnade på min nya pickup. ;) Men det är klart, idag jämför de väl sina mobiler. Men kommer det att leda till highend investeringar...? Facit får vi vänta på.

När skall du fly undan Beatles. De var ju så där otäckt folkliga... :dry::icon_smile_cool:

Link to comment
Share on other sites

Det är undantagen som bär det genuina musik- och hifi-intresset.

Jag vill mena att så har det alltid varit. Färre än en på tio.

I det osannolika ögonblick som musik och hifi skulle bli folkligt skulle jag antagligen fly.

Hembio-boomen var lite på väg ditåt.

Jag tror också att skillnaden är liten när det gäller artister som "blir nåt". Däremot är skillnaden enorm när det gäller tillgängligheten. I stort sett alla artister kan nå ut om än via små små skivbolag med konstiga namn ... men de hittas lätt via sin genre i valfri sökmotor eller forum.

Link to comment
Share on other sites

När min kompanjon en gång tiden på 80-talet var i Akihabara, Tokyo så var varje kvarter nedlusat av HiFi-butiker i flera våningar. Och stället är väl stort som hela Kungsholmen.

När jag var där för 4 år sedan så gick vi runt i 4 timmar för att hitta ställe nummer 2. Folk hade ingen aning om var HiFi-affären låg.

Sen dess har Jorma berättat att den ena jag letade efter som heter 555 ingick i en grupp butiker om 5 st så av dessa har numera 3 ytterligare fått slå igen.

High-end överlever i Sverige men kommer inte blomstra som förr är min tro. Däremot kommer nya marknader som Kina och andra fattiga delar av asien kunna fyllas upp med prylar vartefter dessa ställen blomstrar. Efter detta är det Afrikas tur så nya marknader finns men gamla knakar i fogarna.

mvh/Harryup

Link to comment
Share on other sites

Apex: Som du vet gillar jag Sonus Faber skarpt, men den videon ger jag inte mycket för :unsure:

Lite träbitar - som de flesta högtalare är gjorda av - och hissmusik :icon_smile_cool:

Jag har inte menat att videon är bra.

Håller med, men det är lite kul att se träbitarna.

Beställning! Inte ännu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Apex: Som du vet gillar jag Sonus Faber skarpt, men den videon ger jag inte mycket för :unsure:

Lite träbitar - som de flesta högtalare är gjorda av - och hissmusik :icon_smile_cool:

Jag har inte menat att videon är bra.

Håller med, men det är lite kul att se träbitarna.

Beställning! Inte ännu. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...