Jump to content

Recommended Posts

• Replies 222
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj.

Är det fler som skall dit?

Mvh Apexorca.

Hej Apexorca. Jag och min kompis Stefan som du och Bigblue träffade hos Radiohandlarn skall dit. Hade varit kul att sammanstråla där.

Mvh

JoL

Posted
Hej Apexorca. Jag och min kompis Stefan som du och Bigblue träffade hos Radiohandlarn skall dit. Hade varit kul att sammanstråla där.

Mvh

JoL

Kul. Det gör vi.

Mvh Apexorca

Posted

Är det fler som skall dit?

Mvh Apexorca.

Kan bli aktuellt för min del, har aldrig varit på den mässan och skulle nog tycka att det vore roligt att få se även den. Kan höras senare om det?

/byZan

Posted
Den är 15-18/5 2014.

byZan! Hör av dig när du bestämt dig.

Synd då befinner jag mig i det stora Äpplet!

Någon gång måste jag komma till München...................

Calm

Posted

Jag och Therese (frugan) funderar på att ta en tur ner.

Har varit sugen i några år nu så det är väl dags att det blir av. :mm:

Posted
Synd då befinner jag mig i det stora Äpplet!

Någon gång måste jag komma till München...................

Calm

Du är ju där jämt. Lucky you!

Posted
Den är 15-18/5 2014.

byZan! Hör av dig när du bestämt dig.

Tänk dock på att första dagen (15:e) endast är öppen för förregistrerade branschmänniskor. Vi kommer köra 16-17:e.

Posted (edited)
Tänk dock på att första dagen (15:e) endast är öppen för förregistrerade branschmänniskor. Vi kommer köra 16-17:e.

Är det branschmänniskor som ställer eller branschmänniskor som vill träffa andra i branschen?

Funderar på att åka dit som besökare.

/Classic Design

Edited by Classic Design
Posted

Då kan det vara bra att ha ett A4-brev som jag fick för någon dag sedan - brevet är från HIGH END SOCIETY ;)

Brevet börjar:

Dear Ladies and Gentlemen from the Press

With the enclosed invitation broschure.....

Kanske man skall åka :closedeyes:

Posted

Lucky you!

M.O.C är helt överväldigande och man får se mer än man orkar hantera.

Men jag rekommenderar likväl ett besök på Hfideluxe som har mer exotisk framtoning, både vad gäller demomiljö och märkesval.

http://www.hifideluxe.de/?lang=en

Edit: Noterar att denna tråd ligger under Bildforum :mm:

Posted
Lucky you!

Men jag rekommenderar likväl ett besök på Hfideluxe som har mer exotisk framtoning, både vad gäller demomiljö och märkesval.

Kan också rekommendera Hifideluxe. En kort busstur ifrån MOC, och som sagt något mer exotiskt - men också lite lugnare och intimare.

Posted
Lucky you!

Edit: Noterar att denna tråd ligger under Bildforum :mm:

Ja. Undrar hur det kommer sig? ;)

Kanske blir lite bilder sedan.

• 3 months later...
Posted
Tror de kommer att ha buss som går mellan mässorna.

Buss!?

Det är djävulens påfund. De har förstört halva Malmö nu med fullständigt övervulgära monster som ska plöja fram mitt i stadsmiljön och kommer röja allt dött och levande i sin väg.

Ingen tycks veta hur detta har beslutats och fakturorna bara betalas trots budget redan har överskridits med en faktor 2.

Det finns ju tunnebana i München som är väldigt enkelt.

Posted
Buss!?

Det är djävulens påfund. De har förstört halva Malmö nu med fullständigt övervulgära monster som ska plöja fram mitt i stadsmiljön och kommer röja allt dött och levande i sin väg.

Ingen tycks veta hur detta har beslutats och fakturorna bara betalas trots budget redan har överskridits med en faktor 2.

Det finns ju tunnebana i München som är väldigt enkelt.

Fler än jag som inte är helt överförtjust eller förstår meningen med Malmös nya groteska "Superbuss"...

Posted

Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år. Har en svensk polare i München som också är intresserad att gå. Hade ju varit skoj att stråla samman på mässan alternativt efteråt för att käka och dricka gott :)

Posted
Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år. Har en svensk polare i München som också är intresserad att gå. Hade ju varit skoj att stråla samman på mässan alternativt efteråt för att käka och dricka gott :)

God idé! :app:

- Vad har jag sett och hört :?:

- Vem har jag träffat :?:

- Vad har jag missat :?:

- LP-köp

usw...

Posted

Jag kommer att gå åtminstone på lördag, kanske går fler dagar, vi får se. Min polare har dock bara fått barnledigt en dag så lördagen är nog optimal för oss.

Posted
Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år.

Jag har aldrig varit i Ulm men när jag hör namnet så tänker jag ramsan

In Ulm und um Ulm und um Ulm herum

som är en känd Zungenbrecher

som är svår att uttala snabbt även för en tysk ;)

Einstein är ju född i Ulm så det förpliktigar ;)

Det verkar vara en trevlig stad av bilder att dömma :app:

Posted (edited)

Tack så mycket för det! Den var jobbig att få fast i huvudet på repeat när man skall sova du!!! :dead:;):dead:;);)

Edited by Apexorca
Posted

som är en känd Zungenbrecher

som är svår att uttala snabbt även för en tysk ;)

Einstein är ju född i Ulm så det förpliktigar ;)

Det verkar vara en trevlig stad av bilder att dömma :app:

Hehe!!! Jo den ramsan har jag faktiskt hört några gånger här :D ......som sagt inte helt enkelt att säga.

Jo Ulm är en väldigt trevlig stad men snart blir det flytt till Bamberg för nya utmaningar :thumbsup:

Posted
Hehe!!! Jo den ramsan har jag faktiskt hört några gånger här :D ......som sagt inte helt enkelt att säga.

Jo Ulm är en väldigt trevlig stad men snart blir det flytt till Bamberg för nya utmaningar :thumbsup:

Bamberg har väl blivit utnämnd till den stad flest tyskar skulle vilja bo i. Jag har varit där. Mysigt i gamla stan. Fina omgivningar.

Posted
Bamberg har väl blivit utnämnd till den stad flest tyskar skulle vilja bo i. Jag har varit där. Mysigt i gamla stan. Fina omgivningar.

Jag har faktiskt inte varit i själva stan :shy:, jag hoppas dock det blir bra, har bara hört gott om staden :)