Apexorca Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 (edited) Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj. Är det fler som skall dit? Mvh Apexorca. Edited January 8, 2014 by Apexorca Quote
JoL Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj. Är det fler som skall dit? Mvh Apexorca. Hej Apexorca. Jag och min kompis Stefan som du och Bigblue träffade hos Radiohandlarn skall dit. Hade varit kul att sammanstråla där. Mvh JoL Quote
Apexorca Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Hej Apexorca. Jag och min kompis Stefan som du och Bigblue träffade hos Radiohandlarn skall dit. Hade varit kul att sammanstråla där. Mvh JoL Kul. Det gör vi. Mvh Apexorca Quote
calm Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj. Är det fler som skall dit? Mvh Apexorca. Vilka datum gäller? Calm Quote
byZan Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj. Är det fler som skall dit? Mvh Apexorca. Kan bli aktuellt för min del, har aldrig varit på den mässan och skulle nog tycka att det vore roligt att få se även den. Kan höras senare om det? /byZan Quote
Apexorca Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Vilka datum gäller? Calm Den är 15-18/5 2014. byZan! Hör av dig när du bestämt dig. Quote
Perfect sense Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Den är 15-18/5 2014. byZan! Hör av dig när du bestämt dig. Om någon vill hänga med en handlare ifrån Fjollträsk så är jag där Quote
calm Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Den är 15-18/5 2014. byZan! Hör av dig när du bestämt dig. Synd då befinner jag mig i det stora Äpplet! Någon gång måste jag komma till München................... Calm Quote
Georg Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Jag och Therese (frugan) funderar på att ta en tur ner. Har varit sugen i några år nu så det är väl dags att det blir av. Quote
Apexorca Posted January 8, 2014 Author Posted January 8, 2014 Synd då befinner jag mig i det stora Äpplet! Någon gång måste jag komma till München................... Calm Du är ju där jämt. Lucky you! Quote
bigblue Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Den är 15-18/5 2014. byZan! Hör av dig när du bestämt dig. Tänk dock på att första dagen (15:e) endast är öppen för förregistrerade branschmänniskor. Vi kommer köra 16-17:e. Quote
Classic Design Posted January 11, 2014 Posted January 11, 2014 (edited) Tänk dock på att första dagen (15:e) endast är öppen för förregistrerade branschmänniskor. Vi kommer köra 16-17:e. Är det branschmänniskor som ställer eller branschmänniskor som vill träffa andra i branschen? Funderar på att åka dit som besökare. /Classic Design Edited January 11, 2014 by Classic Design Quote
eliot Posted January 11, 2014 Posted January 11, 2014 Tänk dock på att första dagen (15:e) endast är öppen för förregistrerade branschmänniskor. Vi kommer köra 16-17:e. Då kan det vara bra att ha ett A4-brev som jag fick för någon dag sedan - brevet är från HIGH END SOCIETY Brevet börjar: Dear Ladies and Gentlemen from the Press With the enclosed invitation broschure..... Kanske man skall åka Quote
calle_jr Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 Jag och Bigblue skall på Münchenmässan i mitten på maj. Lucky you! M.O.C är helt överväldigande och man får se mer än man orkar hantera. Men jag rekommenderar likväl ett besök på Hfideluxe som har mer exotisk framtoning, både vad gäller demomiljö och märkesval. http://www.hifideluxe.de/?lang=en Edit: Noterar att denna tråd ligger under Bildforum Quote
Perfect sense Posted January 12, 2014 Posted January 12, 2014 Lucky you! M.O.C är helt överväldigande och man får se mer än man orkar hantera. Men jag rekommenderar likväl ett besök på Hfideluxe som har mer exotisk framtoning, både vad gäller demomiljö och märkesval. http://www.hifideluxe.de/?lang=en Kan också rekommendera Hifideluxe. En kort busstur ifrån MOC, och som sagt något mer exotiskt - men också lite lugnare och intimare. Quote
Dynamik Harry Posted January 19, 2014 Posted January 19, 2014 Har inte bestämt mig om jag åker. Var där förra året. Överlägset bästa mässan jag varit på. Knappt att tre dagar räcker för att se allt med riktig behållning. Rekommenderas starkt. Quote
Apexorca Posted January 19, 2014 Author Posted January 19, 2014 Lucky you! M.O.C är helt överväldigande och man får se mer än man orkar hantera. Men jag rekommenderar likväl ett besök på Hfideluxe som har mer exotisk framtoning, både vad gäller demomiljö och märkesval. http://www.hifideluxe.de/?lang=en Edit: Noterar att denna tråd ligger under Bildforum Ja. Undrar hur det kommer sig? Kanske blir lite bilder sedan. Quote
Dynamik Harry Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Hejsan! Det blir mässa för mig i år igen. Kommer att besöka hifideluxe. Tror de kommer att ha buss som går mellan mässorna. Träffade Dave Wilson där senast. /D-H Quote
calle_jr Posted April 30, 2014 Posted April 30, 2014 Tror de kommer att ha buss som går mellan mässorna. Buss!? Det är djävulens påfund. De har förstört halva Malmö nu med fullständigt övervulgära monster som ska plöja fram mitt i stadsmiljön och kommer röja allt dött och levande i sin väg. Ingen tycks veta hur detta har beslutats och fakturorna bara betalas trots budget redan har överskridits med en faktor 2. Det finns ju tunnebana i München som är väldigt enkelt. Quote
Kilgore Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Buss!? Det är djävulens påfund. De har förstört halva Malmö nu med fullständigt övervulgära monster som ska plöja fram mitt i stadsmiljön och kommer röja allt dött och levande i sin väg. Ingen tycks veta hur detta har beslutats och fakturorna bara betalas trots budget redan har överskridits med en faktor 2. Det finns ju tunnebana i München som är väldigt enkelt. Fler än jag som inte är helt överförtjust eller förstår meningen med Malmös nya groteska "Superbuss"... Quote
Rydberg Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år. Har en svensk polare i München som också är intresserad att gå. Hade ju varit skoj att stråla samman på mässan alternativt efteråt för att käka och dricka gott Quote
eliot Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Fler än jag som inte är helt överförtjust eller förstår meningen med Malmös nya groteska "Superbuss"... Jag blev nyfiken - och den är verkligen grotesk, se MalmöExpressen Quote
calle_jr Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år. Har en svensk polare i München som också är intresserad att gå. Hade ju varit skoj att stråla samman på mässan alternativt efteråt för att käka och dricka gott God idé! - Vad har jag sett och hört - Vem har jag träffat - Vad har jag missat - LP-köp usw... Quote
Rydberg Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Jag kommer att gå åtminstone på lördag, kanske går fler dagar, vi får se. Min polare har dock bara fått barnledigt en dag så lördagen är nog optimal för oss. Quote
eliot Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Jag bor för närvarande i Ulm nere i södra Tyskland och tänkte ta mig till mässan i år. Jag har aldrig varit i Ulm men när jag hör namnet så tänker jag ramsan In Ulm und um Ulm und um Ulm herum som är en känd Zungenbrecher som är svår att uttala snabbt även för en tysk Einstein är ju född i Ulm så det förpliktigar Det verkar vara en trevlig stad av bilder att dömma Quote
Apexorca Posted May 6, 2014 Author Posted May 6, 2014 (edited) Jag har aldrig varit i Ulm men när jag hör namnet så tänker jag ramsan In Ulm und um Ulm und um Ulm herum Tack så mycket för det! Den var jobbig att få fast i huvudet på repeat när man skall sova du!!! Edited May 6, 2014 by Apexorca Quote
Rydberg Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Jag har aldrig varit i Ulm men när jag hör namnet så tänker jag ramsan In Ulm und um Ulm und um Ulm herum som är en känd Zungenbrecher som är svår att uttala snabbt även för en tysk Einstein är ju född i Ulm så det förpliktigar Det verkar vara en trevlig stad av bilder att dömma Hehe!!! Jo den ramsan har jag faktiskt hört några gånger här ......som sagt inte helt enkelt att säga. Jo Ulm är en väldigt trevlig stad men snart blir det flytt till Bamberg för nya utmaningar Quote
Apexorca Posted May 7, 2014 Author Posted May 7, 2014 Hehe!!! Jo den ramsan har jag faktiskt hört några gånger här ......som sagt inte helt enkelt att säga. Jo Ulm är en väldigt trevlig stad men snart blir det flytt till Bamberg för nya utmaningar Bamberg har väl blivit utnämnd till den stad flest tyskar skulle vilja bo i. Jag har varit där. Mysigt i gamla stan. Fina omgivningar. Quote
Rydberg Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Bamberg har väl blivit utnämnd till den stad flest tyskar skulle vilja bo i. Jag har varit där. Mysigt i gamla stan. Fina omgivningar. Jag har faktiskt inte varit i själva stan , jag hoppas dock det blir bra, har bara hört gott om staden Quote
Recommended Posts