Vox Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jag har lyssnat på jazzrock sedan mitten av 70-talet. Det har varit grupper som Chicago, Blood Sweat & Tears, Tower of Power, Weather Report, Egba, Made in Sweden, Kvartetten som sprängde, Chick Corea, Mahawishnu Orchestra för att nämna några. Nu letar jag efter nya grupper att upptäcka inom jazzrocken. Vilka grupper rekommenderar ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shamrock Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 (edited) Jag har lyssnat på jazzrock sedan mitten av 70-talet. Det har varit grupper som Chicago, Blood Sweat & Tears, Tower of Power, Weather Report, Egba, Made in Sweden, Kvartetten som sprängde, Chick Corea, Mahawishnu Orchestra för att nämna några. Nu letar jag efter nya grupper att upptäcka inom jazzrocken. Vilka grupper rekommenderar ni? Amon Tobin, Brand X, Christian McBride, Elements, Lost Tribe, Portishead, Salif Keita, Squarepusher, Tribal Tech, Trilok Gurtu, Victor Bailey, Vital Information, Yellowjackets, Eternal Wind, Compost, Dreams, Elements, If, Soft Machine, Ten Wheel Drive, The Brecker Brothers, Al di Meola, Billy Cobham, Jan Hammer Larry Carlton, Larry Coryell, Lonnie Liston Smith, Pat Metheny, Lyle Mays Kolla in artisterna på Allmusic.com om du vill provlyssna. //shamrock Edit: tillägg av artist Edited January 1, 2014 by Shamrock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 Tack Shamrock. I din lista finns det ett antal nya för mig att kolla upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaft Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Tidig George Duke är ju super samt Jean Luc Ponty 70-tal. Ang Ponty måste man stå ut med el-fiol men det gör jag gärna ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YYZ Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Kanske gamle gode Allan skulle kunna passa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts