Jump to content

Jazzrock - vill hitta nytt

Vox

Recommended Posts

Jag har lyssnat på jazzrock sedan mitten av 70-talet. Det har varit grupper som Chicago, Blood Sweat & Tears, Tower of Power, Weather Report, Egba, Made in Sweden, Kvartetten som sprängde, Chick Corea, Mahawishnu Orchestra för att nämna några.

Nu letar jag efter nya grupper att upptäcka inom jazzrocken. Vilka grupper rekommenderar ni?

Jag har lyssnat på jazzrock sedan mitten av 70-talet. Det har varit grupper som Chicago, Blood Sweat & Tears, Tower of Power, Weather Report, Egba, Made in Sweden, Kvartetten som sprängde, Chick Corea, Mahawishnu Orchestra för att nämna några.

Nu letar jag efter nya grupper att upptäcka inom jazzrocken. Vilka grupper rekommenderar ni?

Amon Tobin, Brand X, Christian McBride, Elements, Lost Tribe, Portishead, Salif Keita, Squarepusher, Tribal Tech,

Trilok Gurtu, Victor Bailey, Vital Information, Yellowjackets, Eternal Wind, Compost, Dreams, Elements, If, Soft Machine,

Ten Wheel Drive, The Brecker Brothers, Al di Meola, Billy Cobham, Jan Hammer Larry Carlton, Larry Coryell,

Lonnie Liston Smith, Pat Metheny, Lyle Mays

Kolla in artisterna på Allmusic.com om du vill provlyssna.

//shamrock

Edit: tillägg av artist

Edited by Shamrock

• 3 weeks later...