new order Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 (edited) Till alla och envar som gör detta forum så trevligt som det är...... Gott Nytt År!! Edited December 31, 2013 by new order Quote
byZan Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Vill också passa på att önska alla ett Gott Nytt År! byZan Quote
A/Wing. Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Jag instämmer! Gnyttnytt! /ptr Ja gott nytt år till alla på detta trevliga forum. Gnyttnytt är det något Gottlänskt påfund låter mysigt i alla fall Quote
calm Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Gott Nytt År önskas alla på forumet. Calm Quote
wulfman77 Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Gott nytt år till er Till detta forum där det finns svar på det mesta Och att ni delar med er av detta Quote
P-pan Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Styvt en timme kvar på året. Förväntningarna på det nya hifi-året är redan höga törs jag nog säga... ... Gott Nytt år till er alla Quote
calle_jr Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Tack för alla trevliga inlägg och intressanta trådar under året som gått. 2013 har varit lite av ett mellanår för egen del, och det största som hände var besöket på Jaarbeurs Utrecht och Concertgebouw i Amsterdam, och såklart bygget av en ny konsertsal i min hemstad. Jag har kämpat med en katalogisering av vinyl på Discogs och har bestämt mig för att bli klar med huvudkatalogen under Q1 vilket får bli mitt nyårslöfte. Vad händer i övrigt 2014? Inte en susning Quote
eliot Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Gott Nytt År Tack för alla trevliga inlägg och intressanta trådar under året som gått. 2013 har varit lite av ett mellanår för egen del... Håller helt med, det har hänt en hel del på HiFi-fronten - men det är mycket som återstår Jag har tagit min Studer B67 i bruk men har inte skaffat bättre kablar och det tänker jag göra nu när Tape Project band och safetymasters är på väg in - de lär ha anlänt när jag kommer hem till Uppsala. Uppgradering av uppspelningselektroniken är också inplanerat - jag vill försöka klara mig utan extern tapehead förstärkare.... På skivfronten saknas inte mycket utan jag har nästan alla berömda Decca, Emi, Living Stereo, Mercury Living Presence, Verve (inklusive Clef & Norgran). Det finns även många original Prestige och Blue Note....men det finns flera jag gärna skulle vilja ha När det kommer avspelning av monoskivor så har jag nu en pickup (original Pierre Clement ) men saknar fortfarande tonarm till min Schoppermoddade Thorens TD124 så det skall införskaffas 2014.... Så det blir spännande i år... //eliot Quote
Richard Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Gott Nytt år alla!! Under mitt hifi-år har det hänt en hel del. Ny dac, ny förstärkare, nya monoblock. Nyårslöfte: se om kablarna runt om. Framförallt strömkablar behöver bytas upp. På signalkabelfronten dyker det upp en rca Valhalla vilken dag som helst. Mäktar nog inte med det till allt dock... Jaha, sängen väntar, jobba imorgon. Får väl hoppas de är klara med skjutandet snart. Richard Quote
K-man Posted January 1, 2014 Posted January 1, 2014 Ja, Gott Nytt År alla!!! 2013 var ett lugnt hifi-år...som avslutades med inköp som satte fart på hifilivet igen... \\K-man Quote
hififrasse Posted January 5, 2014 Posted January 5, 2014 Hej på er Detsamma till er alla En fråga- är det ngn på forumet som tänker ta sig en tur till Bristol i februari till deras HiFi mässa ? //Bertil Quote
Recommended Posts