Jump to content

Recommended Posts

Posted

Styvt en timme kvar på året.

Förväntningarna på det nya hifi-året är redan höga törs jag nog säga... :mm: ... ;)

Gott Nytt år till er alla

FlammaDSC_3485_000662_zpscf9a649d.jpg

Posted

Tack för alla trevliga inlägg och intressanta trådar under året som gått.

2013 har varit lite av ett mellanår för egen del, och det största som hände var besöket på Jaarbeurs Utrecht och Concertgebouw i Amsterdam, och såklart bygget av en ny konsertsal i min hemstad.

Jag har kämpat med en katalogisering av vinyl på Discogs och har bestämt mig för att bli klar med huvudkatalogen under Q1 vilket får bli mitt nyårslöfte.

Vad händer i övrigt 2014? Inte en susning :D

Posted

Gott Nytt År

Tack för alla trevliga inlägg och intressanta trådar under året som gått.

2013 har varit lite av ett mellanår för egen del...

Håller helt med, det har hänt en hel del på HiFi-fronten - men det är mycket som återstår ;)

Jag har tagit min Studer B67 i bruk men har inte skaffat bättre kablar och det tänker jag göra nu när Tape Project band och safetymasters är på väg in - de lär ha anlänt när jag kommer hem till Uppsala. Uppgradering av uppspelningselektroniken är också inplanerat - jag vill försöka klara mig utan extern tapehead förstärkare....

På skivfronten saknas inte mycket utan jag har nästan alla berömda Decca, Emi, Living Stereo, Mercury Living Presence, Verve (inklusive Clef & Norgran). Det finns även många original Prestige och Blue Note....men det finns flera jag gärna skulle vilja ha ;)

När det kommer avspelning av monoskivor så har jag nu en pickup (original Pierre Clement :mm: ) men saknar fortfarande tonarm till min Schoppermoddade Thorens TD124 så det skall införskaffas 2014.... Så det blir spännande i år...

//eliot

Posted

Gott Nytt år alla!!

Under mitt hifi-år har det hänt en hel del. Ny dac, ny förstärkare, nya monoblock.

Nyårslöfte: se om kablarna runt om. Framförallt strömkablar behöver bytas upp. På signalkabelfronten dyker det upp en rca Valhalla vilken dag som helst. Mäktar nog inte med det till allt dock...

Jaha, sängen väntar, jobba imorgon. Får väl hoppas de är klara med skjutandet snart.

Richard