Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Vilket framförande står överst på listan och vilken upptagning är den tekniskt bästa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Previn EMI SLS 864: PROKOFIEV Romeo & Juliet: LSO: Andre PREVIN 3 LP box Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Är det den här du menar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Är det den här du menar? http://www1.picturepush.com/photo/a/139486...-%26-Juliet.jpg Helt rätt - jag la in mer information i mitt första inlägg Review Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Då ser det ut som att jag får komplettera med Maazel/Decca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Frågan är ju då hur Solti/CSO står sig på Decca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Då ser det ut som att jag får komplettera med Maazel/Decca. Det tycker jag Jag har också DECCA SXL 6620-2 Prokofiev Romeo & Juliet Maazel ...och den är TAS-listad (HP-list) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Jag är en smula förvånad att inte Eliot fyrar av Ansermet rakt från höften... Jag skulle just rekommendera Maazel/Cleveland på Decca, men såg att du just konstaterat den själv... Kan du hitta Stokowskis Stereoinspelning på RCA är den oxå värd pengarna, även Karel Ancels inspelning av Sviterna med Tjekiska filharmonin på Supraphon är mycket spänstiga.. Om du vågar testa en inspelning på det där nya moderna mediet "CD" så har Valery Gergievs och London Symphonys inspelning av den kompletta baletten på LSO Live, Gergiev har ett väldigt bra grepp på dom dramatiska förloppen i Prokofievs musik! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Jag är en smula förvånad att inte Eliot fyrar av Ansermet rakt från höften... /ptr När du säger det så.... - Jag är inte hemma och hade jag varit hemma så hade jag också sagt Maazel - jag kommer ofta inte ihåg vem som spelar men jag känner igen omslagen Maazel kommer att släppas av ORG som 45rpm: se analog planet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Maazel kommer att släppas av ORG som 45rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 För er med rullbandare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Den är 4-spårs, har dolby B och är bara på 7.5ips - 7.5ips fungerar men inte 4spår och dolby Jag köper vad som kallas Safety Master Copies som är på 15ips... Denna har jag köpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Tape is in VG to EX condition by visual inspection Hur kan man bedöma skicket på ett band visuellt? Borde i sådant fall vara enklare att inspektera audiellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Hur kan man bedöma skicket på ett band visuellt? Han kanske har ett tränat öga och rullar ut bandet i hela sin längd för att sen gradera mellan VG och EX för säkerhets skull... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 (edited) Tack för alla tips, jag har under dagen fått tag i några olika upptagningar. Prognosen för att strax få lägga vantarna på Maazel/Cleveland Decca SXL 6220-2 är mycket god. Previn och LSO på EMI Leinsdorf och LAP på Sheffield Lab Och till sist Solti med CSO Edited January 1, 2014 by BTS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Leinsdorf och LAP på Sheffield Lab http://www1.picturepush.com/photo/a/139514...x/Leinsdorf.jpg Jag gillar Leinsdorfs inspelning och ljudet är förstklassigt. Den plus Wagner-samlingen spelades flitigt i audiofila sammanhang när de kom. Wagner var en stor knöl men han skrev fantastisk musik. Att lägga till Wagnerplattan i sökandet rekommenderas. Jag har dessa båda även på en dubbel-CD "Direct From the Masters" från 1978. Den låter inget vidare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jag skulle också rekommendera de båda sviterna på Mercury Living Presence SR90315 Skrowaczewski med Minneapolis Symphony Orchestra - som är en 35mm inspelning Helst RFR-pressning (se till att det inte står "Vendor" på etiketten) annars återutgåvan från Speakers Corner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jag skulle också rekommendera de båda sviterna på Mercury Living Presence SR90315 Skrowaczewski med Minneapolis Symphony Orchestra - som är en 35mm inspelning Instämmer. Jag har Speakers Corner-utgåvan som jag tycker låter förnämligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts