calm Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Tis- och onsdag nästa vecka kommer ett sällsynt trevligt och spännande besök i den absoluta digitala toppklassen att ske. Jag hade förväntat mig ett paket, men plötsligt dyker fyra upp. Skynda! Detta kan vara den enda möjligheten att få se och lyssna på en digital kombo i absoluta toppen som låtit tala om sig. Jag kommer att ha svårt att hålla mig borta! Medtag olimiterat kreditkort och vässade öron. Detta vill jag inte missa! Calm Quote
pärr Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 (edited) xx Edited January 9, 2014 by pärr Quote
Apexorca Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Medtag olimiterat kreditkort och vässade öron. Detta vill jag inte missa! Calm Akta dig nu. Du kanske måste byta upp dig? Hur som helst kul att se vad du tycker om man jämför med MSB. dCS kanske är ännu bättre? Quote
calm Posted December 13, 2013 Author Posted December 13, 2013 Akta dig nu. Du kanske måste byta upp dig? Hur som helst kul att se vad du tycker om man jämför med MSB. dCS kanske är ännu bättre? Den risken får man alltid ta! Jag har dock lite andra saker på gång som kan höja min nivå. Och så finns det alltid strömmen att jobba med om man skulle bli sysslolös. Calm Quote
Daniel Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Tis- och onsdag nästa vecka kommer ett sällsynt trevligt och spännande besök i den absoluta digitala toppklassen att ske. Jag hade förväntat mig ett paket, men plötsligt dyker fyra upp. Skynda! Detta kan vara den enda möjligheten att få se och lyssna på en digital kombo i absoluta toppen som låtit tala om sig. Jag kommer att ha svårt att hålla mig borta! Medtag olimiterat kreditkort och vässade öron. Detta vill jag inte missa! Calm Hörde den i Las Vegas i Januari. I ett system med Wilson Alexia, och Dan D'agostino monoblock. Det lät väldigt väldigt väldigt fint. (trots att det var digitalt. ) Quote
Richard Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Julklappstips.... Man kanske ska ge en stapel till frun? Quote
Apexorca Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 (edited) Hörde den i Las Vegas i Januari. I ett system med Wilson Alexia, och Dan D'agostino monoblock. Det lät väldigt väldigt väldigt fint. (trots att det var digitalt. ) Jag vet att du tycker Romulus är ok. Har du hört MSB? Edited December 13, 2013 by Apexorca Quote
Bebop Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Jag vet att du tycker Romulus är ok. Har du hört MSB? Jag tycker frågan haltar. Jag skulle fråga så här: Har du hört Romulus tillsammans med VTL, Transparent, Dynaudio Evidence Temptation och en knippe stråkkvartetter och jazzinspelningar från Riverside, Prestige, Blue Note, ECM, ACT med flera ? För mig handlar det alltid om helheter och sammanhang. Quote
sprudel Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 4 burkar i en stapel för att analogisera en digital signal. Har det inte gått lite väl långt, eller? Tänk om man la lite mer krut på inspelning och mastring istället, då skullen ordinär CD låta förträffligt och en stapel med 8 enheter låta ännu lite bättre kanske. Quote
P-pan Posted December 13, 2013 Posted December 13, 2013 Det kan nog bli riktigt bra med Vivaldi....s Fyra årsti... burkar menar jag. Fast priset gör att jag faktiskt överväger att hyra in ett liveband, låt oss säga varje onsdag och fredag, istället. Akustiskt ska det naturligtvis vara Men med DCS stapeln kanske man har liveljud hela veckan . Blir svårt att välja här va Quote
pärr Posted December 14, 2013 Posted December 14, 2013 (edited) xx Edited January 9, 2014 by pärr Quote
Hans-Tommy Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 Tis- och onsdag nästa vecka kommer ett sällsynt trevligt och spännande besök i den absoluta digitala toppklassen att ske. Jag hade förväntat mig ett paket, men plötsligt dyker fyra upp. Skynda! Detta kan vara den enda möjligheten att få se och lyssna på en digital kombo i absoluta toppen som låtit tala om sig. Jag kommer att ha svårt att hålla mig borta! Medtag olimiterat kreditkort och vässade öron. Detta vill jag inte missa! Calm jag var där idag och lyssnade och tyvärr måste jag säga att det lät mycket bra, MSB får en match. Om jag hade råd skulle jag slå till direkt men bara driven kostar 300 kSEK, dessutom är de riktigt snygga. Drömma är gratis(mitt kreditkort har vissa begränsningar). Resten var Boulder försteg och slutsteg (1010 och 1060), högtalare YG Trevlig demo av en man från DCS hälsar tommy Quote
calm Posted December 17, 2013 Author Posted December 17, 2013 Jag var också nere någon timme och fick en genomgång och lyssning som jag gärna återkommer till. Har lite bilder. Calm Quote
gcs Posted December 17, 2013 Posted December 17, 2013 Julklappstips.... Man kanske ska ge en stapel till frun? Gör inte det! Hon kanske sticker iväg, då tillsammans med stapeln. :Nail Biting: Quote
Daniel Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 (edited) Jag vet att du tycker Romulus är ok. Har du hört MSB? Nej, Jag har inte hört MSB, men det får jag kanske göra snart. :-) Men Romulus gör saker som jag tycker väldigt mycket om. Det är larvigt att prata om digitalt som låter analogt och tvärtom. Men jag blir musikaliskt engagerad av Romulus. Något som jag nästen bara blir av det analoga i vanliga fall. Jag lyssnar 95% på vinyl och tycker att det är roligast. Edited December 18, 2013 by Daniel Quote
Recommended Posts