Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tänkte dela med mig lite bilder från helgens demo :) Var där igår och lyssnade in på "julgodiset".

imgp0282_zpsa99ee93e.jpg

Per och Anders nere i valvet framför deras stativmodell "Trill". Signalkälla var en EAR cd Acute och förstärkare en integrerad Karan.

imgp0239hdr_zpsbe493799.jpg

Fick en stund i sweetspot här och det spelade verkligen övertygande! Tror inte jag hört någon T & P stativare som överträffat detta :mm:

imgp0264_zps7ff266cf.jpg

imgp0242_zps731118e2.jpg

imgp0245_zps43b19fbd.jpg

Posted
Av minerna att döma var det ingen rolig tillställning. ;)

Skenet bedrar Vox :icon_smile_cool: Det krävs en allvarlig koncentrerad min när det ska utvärderas.

Posted

Var också förbi och lyssnade på demon....men mest på den som höll sig en trappa upp...

Tyckte det spelade på bra i valvet, fick en stunds skön musiklyssning...och det var flera som drog på smilbanden under den tiden.... ;)

\\K-man

Posted

imgp0257_zps2397ad4d.jpg

I markplanet demades det större systemet.

imgp0259_zps357634cb.jpg

Golvmodellen "Staff" drevs med vinyl som signalkälla. Närmast Dr Feickert Blackbird med tonarmar från Reed och Triplanar, PU´s från ZYX och Koetzu.

Längre bort Dr Feickert Firebird med tonarmar från Jelco och Triplanar, PU´s från Soundsmith och Air Tight.

Posted

Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på :)

Reeds tonarmar ser riktigt intressanta ut, något som du tog en extra koll på kanske ? :mm:

Posted
Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på :)

Reeds tonarmar ser riktigt intressanta ut, något som du tog en extra koll på kanske ? :mm:

Tyvärr inga närbilder Pan :black:

Posted

imgp0275_zps98696503.jpg

Elektroniken gick inte av för hackor, rör i långa banor från Japanska Air Tight :mm:

ATE-2, försteg med riaa, ATM-3, monoblock med EL34 rör, 55 watt i triodläge eller 110 watt i ultralinjärt.

Posted
Tyvärr inga närbilder Pan :black:

Det var synd, fast å´andra sidan så får man ju anledning att "röra lite på sig" så småningom :)

Posted
Det var synd, fast å´andra sidan så får man ju anledning att "röra lite på sig" så småningom :)

IMGP4082small_zpsd84647a7.jpg

Hittade en bild från en demo 2012 på vad jag tror samma maskin..

Posted

Tack föra alla fina bilder plind

Air Tight är verkligen ingen vanlig syn i Sverige, läckert

Testa 4 olika armar 4 olika PU och 2 olika spelare i med den förstärkningen och högtalare ,måste vara mkt kul :)

Ser ut som det sitter andra fötter under den vänstra Feickert-skivspelaren...

Samma som under högtalarna. Är det möjligen EA fötterna som Pär och Anders skulle ha med sig?

Posted
Tack föra alla fina bilder plind

Air Tight är verkligen ingen vanlig syn i Sverige, läckert

Testa 4 olika armar 4 olika PU och 2 olika spelare i med den förstärkningen och högtalare ,måste vara mkt kul :)

Ser ut som det sitter andra fötter under den vänstra Feickert-skivspelaren...

Samma som under högtalarna. Är det möjligen EA fötterna som Pär och Anders skulle ha med sig?

Det stämmer att EA Coda feets hamnade under Dr Feickert! :) Hoppas på en bra bild på detta, Plind?

Fötterna är kvar i butiken (och ett ytterligare set hamnade i Danmark).

Tack för reportaget och fina bilder.

Finns Staff kvar hos Akkelis för de som inte hade möjlighet att komma på demon?

Jag saknade dig (med flera Euphonianer) på demot! :diss:

Staff står kvar ett par dagar innan schemat dikterar tysklands-leverans.

Posted (edited)
Det stämmer att EA Coda feets hamnade under Dr Feickert! :) Hoppas på en bra bild på detta, Plind?

Närbild på en av fossingarna kommer :app

Edited by Bebop
fixat till citatet
Posted

Ja då kör vi en närbild på en av fossingarna;

imgp0274_zps5e759b85.jpg

Pär kanske kan fylla på här med lite mer info om den? :mm: Vad jag kunde förstå så gjorde den underverk under en "midpriced" vinylspelare!

Posted
Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på icon_smile.gif

Håller med :D

Vi får kanske anledning att göra ett återbesök vid tillfälle?

/byZan

Posted
Håller med :D

Vi får kanske anledning att göra ett återbesök vid tillfälle?

/byZan

Absolut, bara det inte blir i början på mars :Idea:;)

Posted (edited)

Fina bilder och många kända "Akkelis ansikte" ;)

Det lät bra tycker jag, iaf där uppe där jag lyssnade den lilla stunden jag hann med på lördagen.

Mest imponerad och nyfiken är jag på Dr Feickert - en riktigt stabil skivspelare och extra kul att kunna höra olika kombinationer av arm/pickup på ett enkelt sätt.

Vill samtidigt passa på att tacka Stefan för en föredömlig demo med representanter som är engagerade/lyhörda och gillar att spela musik :)

Att det sedan finns plattor att köpa är en ren bonus!

Top notch :D

Edited by lindome
Posted

Jag saknade dig (med flera Euphonianer) på demot! :diss:

Staff står kvar ett par dagar innan schemat dikterar tysklands-leverans.

Jag hade förhinder, vilket var tråkigt. Var mycket nyfiken på Straff.

Posted
Ja då kör vi en närbild på en av fossingarna;

http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...zps5e759b85.jpg

Pär kanske kan fylla på här med lite mer info om den? :mm: Vad jag kunde förstå så gjorde den underverk under en "midpriced" vinylspelare!

Snygg fot på en grym spelare, en Bergmann Magne gissar jag.

Spelades det på den också? En av mina absoluta favoriter

Foten ser ut som ett bra alternativ (kanske tom bättre) än Finite Elemente o andra fötter. Made in Sweden dessutom :)

Posted
Skall försöka hinna dit innan Depeche Mode konserten då. :mm:

ahh DM, kul!

Ta med en DM vinyl eller CD o spela lite hos Akkelis innan konserten, perfekt warm-up :)

Posted
Jag hade förhinder, vilket var tråkigt. Var mycket nyfiken på Straff.

Även jag lockades dit av Staff. Tyckte det lät lovande och bra i klangen, men omständigheter som okänd elektronik, musik och inte minst att det var ett ständigt kacklande i demorummet gav väl egentligen inte någon rättvisa till vad de egentligen presterar. Arbets och familjeschemat gav tyvärr inte möjlighet att lyssna på dem i veckan. :(

Däremot hörde man mycket stor skillnad på vad som presenterades när man bytte skivspelare, tonarmar och pickuper...så det var inte någon egenfärgning från Staff som ställde sig ivägen för dessa skillnader.

\\K-man