plind Posted December 8, 2013 Posted December 8, 2013 Tänkte dela med mig lite bilder från helgens demo Var där igår och lyssnade in på "julgodiset". Per och Anders nere i valvet framför deras stativmodell "Trill". Signalkälla var en EAR cd Acute och förstärkare en integrerad Karan. Fick en stund i sweetspot här och det spelade verkligen övertygande! Tror inte jag hört någon T & P stativare som överträffat detta Quote
plind Posted December 8, 2013 Author Posted December 8, 2013 Lyckades som sagt få en stunds koncentrerad lyssning i sweetspot. Per Engelholm bakom kameran. Quote
Engelholm Audio Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...zps3683000d.jpg Lyckades som sagt få en stunds koncentrerad lyssning i sweetspot. Per Engelholm bakom kameran. Jag fick jobba dubbelt! Saknade dock vridbar blixt... Quote
Vox Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Av minerna att döma var det ingen rolig tillställning. Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Jag fick jobba dubbelt! Saknade dock vridbar blixt... Ja den går tyvärr bara att vinkla i höjdled. Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Av minerna att döma var det ingen rolig tillställning. Skenet bedrar Vox Det krävs en allvarlig koncentrerad min när det ska utvärderas. Quote
K-man Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Var också förbi och lyssnade på demon....men mest på den som höll sig en trappa upp... Tyckte det spelade på bra i valvet, fick en stunds skön musiklyssning...och det var flera som drog på smilbanden under den tiden.... \\K-man Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 I markplanet demades det större systemet. Golvmodellen "Staff" drevs med vinyl som signalkälla. Närmast Dr Feickert Blackbird med tonarmar från Reed och Triplanar, PU´s från ZYX och Koetzu. Längre bort Dr Feickert Firebird med tonarmar från Jelco och Triplanar, PU´s från Soundsmith och Air Tight. Quote
P-pan Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på Reeds tonarmar ser riktigt intressanta ut, något som du tog en extra koll på kanske ? Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på Reeds tonarmar ser riktigt intressanta ut, något som du tog en extra koll på kanske ? Tyvärr inga närbilder Pan Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Elektroniken gick inte av för hackor, rör i långa banor från Japanska Air Tight ATE-2, försteg med riaa, ATM-3, monoblock med EL34 rör, 55 watt i triodläge eller 110 watt i ultralinjärt. Quote
P-pan Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Tyvärr inga närbilder Pan Det var synd, fast å´andra sidan så får man ju anledning att "röra lite på sig" så småningom Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Det var synd, fast å´andra sidan så får man ju anledning att "röra lite på sig" så småningom Hittade en bild från en demo 2012 på vad jag tror samma maskin.. Quote
plind Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Mingelbild Samma system i olika ljus. Quote
P-pan Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Samma system i olika ljus. Ett gammalt Timbre-trick Tack för 2012-bilden. Quote
Kilgore Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Tack föra alla fina bilder plind Air Tight är verkligen ingen vanlig syn i Sverige, läckert Testa 4 olika armar 4 olika PU och 2 olika spelare i med den förstärkningen och högtalare ,måste vara mkt kul Ser ut som det sitter andra fötter under den vänstra Feickert-skivspelaren... Samma som under högtalarna. Är det möjligen EA fötterna som Pär och Anders skulle ha med sig? Quote
Apexorca Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Tack för reportaget och fina bilder. Finns Staff kvar hos Akkelis för de som inte hade möjlighet att komma på demon? Quote
Engelholm Audio Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Tack föra alla fina bilder plind Air Tight är verkligen ingen vanlig syn i Sverige, läckert Testa 4 olika armar 4 olika PU och 2 olika spelare i med den förstärkningen och högtalare ,måste vara mkt kul Ser ut som det sitter andra fötter under den vänstra Feickert-skivspelaren... Samma som under högtalarna. Är det möjligen EA fötterna som Pär och Anders skulle ha med sig? Det stämmer att EA Coda feets hamnade under Dr Feickert! Hoppas på en bra bild på detta, Plind? Fötterna är kvar i butiken (och ett ytterligare set hamnade i Danmark). Tack för reportaget och fina bilder. Finns Staff kvar hos Akkelis för de som inte hade möjlighet att komma på demon? Jag saknade dig (med flera Euphonianer) på demot! Staff står kvar ett par dagar innan schemat dikterar tysklands-leverans. Quote
plind Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 (edited) Det stämmer att EA Coda feets hamnade under Dr Feickert! Hoppas på en bra bild på detta, Plind? Fötterna är kvar i butiken (och ett ytterligare set hamnade i Danmark). Närbild på en av fossingarna kommer :app Edited December 10, 2013 by Bebop fixat till citatet Quote
plind Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 Ja då kör vi en närbild på en av fossingarna; Pär kanske kan fylla på här med lite mer info om den? Vad jag kunde förstå så gjorde den underverk under en "midpriced" vinylspelare! Quote
byZan Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Härligt med lite bilder från viktiga händelser man själv inte kan delta på icon_smile.gif Håller med Vi får kanske anledning att göra ett återbesök vid tillfälle? /byZan Quote
P-pan Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Håller med Vi får kanske anledning att göra ett återbesök vid tillfälle? /byZan Absolut, bara det inte blir i början på mars Quote
lindome Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 (edited) Fina bilder och många kända "Akkelis ansikte" Det lät bra tycker jag, iaf där uppe där jag lyssnade den lilla stunden jag hann med på lördagen. Mest imponerad och nyfiken är jag på Dr Feickert - en riktigt stabil skivspelare och extra kul att kunna höra olika kombinationer av arm/pickup på ett enkelt sätt. Vill samtidigt passa på att tacka Stefan för en föredömlig demo med representanter som är engagerade/lyhörda och gillar att spela musik Att det sedan finns plattor att köpa är en ren bonus! Top notch Edited December 10, 2013 by lindome Quote
Apexorca Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 Det stämmer att EA Coda feets hamnade under Dr Feickert! Hoppas på en bra bild på detta, Plind? Fötterna är kvar i butiken (och ett ytterligare set hamnade i Danmark). Jag saknade dig (med flera Euphonianer) på demot! Staff står kvar ett par dagar innan schemat dikterar tysklands-leverans. Jag hade förhinder, vilket var tråkigt. Var mycket nyfiken på Straff. Quote
Engelholm Audio Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Jag hade förhinder, vilket var tråkigt. Var mycket nyfiken på Straff. Ibland är kalendern på det sättet. Idag är sista möjligheten! Quote
Kilgore Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Ja då kör vi en närbild på en av fossingarna; http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...zps5e759b85.jpg Pär kanske kan fylla på här med lite mer info om den? Vad jag kunde förstå så gjorde den underverk under en "midpriced" vinylspelare! Snygg fot på en grym spelare, en Bergmann Magne gissar jag. Spelades det på den också? En av mina absoluta favoriter Foten ser ut som ett bra alternativ (kanske tom bättre) än Finite Elemente o andra fötter. Made in Sweden dessutom Quote
Apexorca Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Ibland är kalendern på det sättet. Idag är sista möjligheten! Skall försöka hinna dit innan Depeche Mode konserten då. Quote
Kilgore Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Skall försöka hinna dit innan Depeche Mode konserten då. ahh DM, kul! Ta med en DM vinyl eller CD o spela lite hos Akkelis innan konserten, perfekt warm-up Quote
figge Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Mingelbild Samma system i olika ljus. Några intryck från de sammanbitna herrarna? Quote
K-man Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 Jag hade förhinder, vilket var tråkigt. Var mycket nyfiken på Straff. Även jag lockades dit av Staff. Tyckte det lät lovande och bra i klangen, men omständigheter som okänd elektronik, musik och inte minst att det var ett ständigt kacklande i demorummet gav väl egentligen inte någon rättvisa till vad de egentligen presterar. Arbets och familjeschemat gav tyvärr inte möjlighet att lyssna på dem i veckan. Däremot hörde man mycket stor skillnad på vad som presenterades när man bytte skivspelare, tonarmar och pickuper...så det var inte någon egenfärgning från Staff som ställde sig ivägen för dessa skillnader. \\K-man Quote
Recommended Posts