Jump to content

Jakten på det sista slutsteget går vidare


Guest Rydberg

Recommended Posts

Guest Rydberg

Nu har jag sålt mitt GamuT och leter efter nya roliga slutsteg att prova. Två kandidater som dykt upp är Bryston 14B-SST och Mark Levinson 431 alt. 432.

Någon som har några erfarenheter av slutstegen ovan? :)

Försteg/källa är en Audio Aero Capitole MKII

Link to comment
Share on other sites

Da starter du en jakt du aldri skyter gullfuglen i :D Blir vi noen gang helt fornøyd? Vi er fornøyde en stund, så tenker vi "er det noe bedre der ute"? Det er vel en audiofils store last :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

Viking> Ja du har såklart rätt men steget jag köper nu hade jag tänkt att behålla ett bra tag framåt i tiden, nästa uppgradering får bli högatalarna. Jag tror att ett ML431 skulle passa min krav ganska väl. Tyvärr verkar det inte vara någon här som har hört på det eller 432, iaf ingen som vill skriva av sig :app:

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg min Pass Labs X350.5 er sendt fra USA- YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-jeg gleder meg!! :D

Informasjon om den nye .5 serien er også å finne på hjemmesida til Pass nå :)

Link to comment
Share on other sites

ok motivering krell är mest neutralt? hehe

ML låter som transparentkablar nedtonade i diskanten sämre attack sämre realism

jag gillar personligen krells filosofi och ljud bättre starka slutsteg med grymt stor bandbredd och ingen dynamikbegränsning någonstans

all musik ska inte va silkesmjuk det blir den med ML

därmed inte sagt att vissa inte kan föredra det

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg

X350-steget är inte sålt än, du har rätt att det är ett mycket bra steg jag har dock inge plats till det, sen blir det varmt som tusan och dessutom är det ju såååå kul att testa nått nytt :app:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg
Om jag inte missminner mig så var du intresserad av Bryston 14SST eller vad det heter. Det är nog ganska likvärdigt stort samt drar nog nästan lika ström så om det gäller dessa argument så tjänar du inte mycket.

Hälften så stor och drar en 1/3 så mycket ström i tomgång så det är stor skillnad mellan dessa steg ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg
jag har bara hört 431 på mässor och liknande aldrig under bra förutsättningar

har däremot hört en hel del andra ML

Ok, jag tror iof inte Mark Levinson helt gått från sin ljudfilosofi utan det är nog mindre skillnader mellan gamla 300 och nya 400 serien.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju så man kan börja gråta en kille i sthlm sålde 2st 436:or för 65kkr.(ihop)

Hade jag vetat det hade jag köp dem.

Jag röstar definitivt för Levinson 432/431.

Mina bästa lyckönskníngar i slutstegs jagandet.

Mvh dole

Link to comment
Share on other sites

:D Risken att komma med jämförelser är att jag hamnar i onåd hos "Ekman" ;), men i mitt tycke spelar ML mer jämt över hela linjrn, allt är väl integrerat, inget sticker ut och med övertygande musikalitet, dvs total kontroll. Krell är mer amerikansk i ljudet, (hmmm båda är amerikanska, nåja), råare och sticker ut orealistiskt i botten som tar loven av mellanregistret. Att diskanten skulle vara luddig har jag ingen känsla av tvärtom, rapp och exakt.

Däremot kan det ju vara så att matchningen till andra produkter kan vara avgörande för hur slutresultatet upplevs.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rydberg
Er der ingen LAMM brugere i broderlandet  ;)

Når nu jagten er den sidste effektforstærker, hvorfor ikke vælge det bedste?

Lamm icon_eek.gif , tack men nej tack ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...