Jump to content

Hos mig

zood
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Ampalang said:

På grund av mina förutfattade meningar om både Rega och @zood hade jag inte i min vildaste fantasi träffat rätt med en gissning här.

Faan vad bra!

Nu blev spänningen om något ännu högre.

F5 F5 F5

Jag hade själv inte gissat på något likt detta för ett par veckor sedan, sen hände något...:flush:

5 hours ago, VoicesInMyHead said:

Det är alltid kul när man kan överraska sig själv tycker jag, det händer mig också emellanåt...  :) 

Det är bland det bästa! Helst i kombination med en impulsiv personlighet..:grinquint:

4 hours ago, Ranefjord said:

Var det Corega-viruset? Smittsamt som attan. Svänger snabbt. Risk för pandemi.

Om någon frågar, så japp! Kommer skylla allt på detta virus. 

3 hours ago, octavia rs said:

Haha :D

De var inte helt lätt att luska ut vad det var :)

Blygsamt, du använde inte en enda livlina ju

3 hours ago, j_bloom said:

Vad var det som hände? 

Det som hände var att jag skulle lämna in min rörförstärkare på service, samtidigt tyckte gänget på Akkelis att jag inte skulle behöva vara utan ljud här hemma.

De erbjöd sig att låna ut en lite rörhäck till mig men jag tyckte det kunde vara kul med något annat än rör just då.

Fick låna den minsta förstärkaren från REGA, io hette den visst. Just där och då hade jag aldrig ens reflekterat över att REGA gjorde förstärkare, enbart förknippat dem med vinyl, riaa och cd/dacar av någon anledning. 

Lånade med den lilla söta förstärkaren och hade som mest en förhoppning att det i alla fall skulle kunna ge någon form av ljud här hemma...

Kom hem, kopplade in den. Drog igång musik och gick upp för att fixa middag. Efter någon minut höll jag på att gå i spinn och inte fatta någonting av hur det lirade.

Blev så sjukt ställd och chockad över hur det lirade att jag var helt speedad resten av kvällen. Tror jag sa till min sambo vid varje låtbyte att det är helt sjukt hur det spelar och frågade om inte hon höll med, så höll det på flera timmar. Sen tyckte hon att jag fått fram budskapet:grin::rolllaughing:

Detta var på Lördag kväll...

3 minutes ago, j_bloom said:

Dessa ständiga cliffhangers alltså! :)

lirades det LP eller digitalt?

Verity + Rega, en lovestory alltså!

Japp, så man jobbar på detta forum:winking:

Inga LP hemma hos mig.

Verity + Rega är magisk kombo, i alla fall med vinylsvarv från Rega. 

Jag själv har varken Verity eller Vinyl, här vart det en annan kombination som funkade bortom min förväntan:smile:

3 minutes ago, zood said:

Inga LP hemma hos mig.

Verity + Rega är magisk kombo, i alla fall med vinylsvarv från Rega. 

Jag känner mig som en förrvirrad gamling, trodde du Spelade med Verity Lakmé och på någon härlig vinylsvarv :)

Ibland ska en bara vara tyst så kommer svaren med tiden, slipper en göra bort sig själv :)

3 minutes ago, j_bloom said:

Jag känner mig som en förrvirrad gamling, trodde du Spelade med Verity Lakmé och på någon härlig vinylsvarv :)

Ibland ska en bara vara tyst så kommer svaren med tiden, slipper en göra bort sig själv :)

Nix, min vän som gör det. Där lirar det som tusan vill jag lova! Var just där en sväng faktiskt.

Blev själv lite lätt förvirrad där för en stund och trodde att jag lyckats kapa hans tråd:grinquint:

Vara tyst är tråkigt, bättre att vara nyfiken och fråga tycker jag. Är man nyfiken kan man aldrig göra bort sig i min bok:smile:

• 2 weeks later...
11 minutes ago, Ranefjord said:

Om nästa låda innehåller en låda gissar jag på nått ryskt... Men jag tror på ytterligare en Rega.

Ryssarna hade nog snarare skrivit "Хрупкий. Обращайтесь осторожно, иначе вас застрелят!" på kartongen. Det här ser mer brittiskt ut.

4 hours ago, Ranefjord said:

ryska-dockor-matryoshka-babushka-docka-3

Om nästa låda innehåller en låda gissar jag på nått ryskt... Men jag tror på ytterligare en Rega. CD? LP?

Ryska rör?

...men troligtvis ytterligare en Rega?

Det hade ju varit episkt, att öppna sig igenom typ 8st kartonger för att sedan lyfta ur ett litet rör:rolllaughing:

11 hours ago, VoicesInMyHead said:

Ryssarna hade nog snarare skrivit "Хрупкий. Обращайтесь осторожно, иначе вас застрелят!" på kartongen. Det här ser mer brittiskt ut.

Du har inte bara fel, du är även involverad i ytterligare ett fel:flush: Nämligen att det delvis är ditt fel att detta inträffade:sunglasses:

On 2020-11-29 at 20:21, zood said:

Visst är det så att det är en REGA Aethos som letat sig in här. 

Johan_Stephan_Gfx-6187.jpg

Johan_Stephan_Gfx-6183.jpg

Johan_Stephan_Gfx-6189.jpg

Grattis till en kul och snygg förstärkare. För många år sedan hade jag en Rega HAL (försteg) och 4 Exon (monoblock). De var riktigt kul! Och jag älskade designen, Rega clam-shell på den tiden. Misstänker att de nya är ännu bättre, men fortfarande lika engagerande. 

2 hours ago, Daniel said:

Grattis till en kul och snygg förstärkare. För många år sedan hade jag en Rega HAL (försteg) och 4 Exon (monoblock). De var riktigt kul! Och jag älskade designen, Rega clam-shell på den tiden. Misstänker att de nya är ännu bättre, men fortfarande lika engagerande. 

Tackar!

Ingen aning om eller hur den står sig mot tidigare modeller, men en sak är säker... Den lirar musik så det både räcker och blir över :smile:

21 hours ago, P-pan said:

Vertere Acoustics... :39:

Skulle man ju kunna tro eftersom jag skyller allt på @VoicesInMyHead men nä, här är något annat. 

Något som innehåller någonting som jag nyss helt otippat gick ifrån, men ovan nämnd person har i sin tråd fångat mitt intresse och fick mig att se nya möjligheter inom det digitala. När dessa tankar började gro så vart det mycket läsning som gällde för att sedan låna hem och testa ett lämpligt objekt. 

Johan_Stephan_Gfx-6247.jpg