Jump to content

Hos mig


zood

Recommended Posts

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 09:27, zood said:

Byter vi vinkel så kan ni skönja någon mer del i systemet, den skarpögde kan även lista ut vad som var hårdast av min dotters huvud och en viss detalj i rummet...

Tur att vi har "drulleförsäkring":blackeye:

 

Hur lyckades hon damma huvudet i taklampan? (jag antar att det är det som syns?) :) Hoppas det gick bra för henne och att alla frakturer var materiella!

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, AlfaGTV said:

 

Hur lyckades hon damma huvudet i taklampan? (jag antar att det är det som syns?) :) Hoppas det gick bra för henne och att alla frakturer var materiella!

Hon blev lika exalterad som jag när vi fick igång musiken så det vart dans med tillhörande hopp, så hon nickade ner den från kroken... med henne gick det fint.

 

Mycket mitt fel då jag hängt lampan på temporär plats och inte över bordet där den ska vara

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Taxmannen said:

Tur kanske att det var lampan som fick en kyss. Det fina soffbordet (Hay?) har ju en del vassa hörn som det kanske är mindre lämpligt att damma in i :blackeye:

Du har helt rätt, i dubbel bemärkelse:-)

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-14 at 12:56, zood said:

Hon blev lika exalterad som jag när vi fick igång musiken så det vart dans med tillhörande hopp, så hon nickade ner den från kroken... med henne gick det fint.

 

Mycket mitt fel då jag hängt lampan på temporär plats och inte över bordet där den ska vara

 

Det är härligt när ungarna är små, men lite oförutsedda skador här och var får man ta. Tänkte att det skulle bli bättre när de blivit äldre. Nu är det dags att uppgradera bohaget... Men nej, det blir bara andra skador på hemmet. Jonglera med ketchup flaska... allt över mattan. 15 polare i 3-sits-soffa... Moppemek på terass-plattorna så oljan sprutar och blänker fint på stenenplattorna... för evigt. Cyanakrylat på köksön... beständigt värre. Men allt detta är helt ok... bara de har fattat att de inte skall pilla på stereon, knappt ens titta på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Passar på att pula vidare med hifin då vädret är mer för anpassat för den typ av aktiviteter för stunden.

 

Många år sedan jag bytte en pryl i min anläggning och det är alltid ett gott tecken. Men jag har samtidigt vetat att det funnits mer att hämta, främst på dac sidan.

 

Har lite då och då lyssnat till/lånat hem lite olika digitala lösningar för att se vad som vore en lämplig ersättare till min Burmester cd-spelare. Och då jag under sista åren enbart kört musik via dator (vilket har fungerar grymt bra då min Burmester även hade digitala ingångar) så det är enbart streamer med inbyggd dac alt renodlad dac som skulle få ersätta när det blev aktuellt.

 

Vilket i sin tur gjorde sökandet något enklare, även om det finns en uppsjö av prylar bara inom denna kategori...

 

Eftersom jag tidigare även jobbat ett antal år i branschen så har jag hunnit bygga på mig ett stort "ljudbibliotek/ljudminne" från produkter, fabrikat, kombinationer som jag alltid tyckt lirat lite extra trevligt, enligt mitt ljudideal ska tilläggas. Och det är väl dessa minnen jag alltid lutar mig emot till en början när jag söker något, främst den känsla som dessa minnen för med sig. Så jag är inte ens lite förvånad över prylen som till slut fick ta plats i skåpet istället för min cd-spelare.

Link to comment
Share on other sites

och……det blev en ……….?

 

Alltid roligt att få något nytt och som man vet kommer att göra mer nytta än tidigare. Bra med hemlån och erfarenhet när man ska lyssna in sig på nya prylar.

 

Väntar nu på att skynket ska falla……

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, zood said:

Så jag är inte ens lite förvånad över prylen som till slut fick ta plats i skåpet istället för min cd-spelare.

 

Jag vet jag vet... en liten ny analog signalkälla bara, 

 

63c13106084c6f2e1c0fbfd64380c124.jpg.4a6441c0820303fa33716e5e1b8b3308.jpg

Unknown-1.jpeg

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Fine Sounds. :D WADIA, legendariska i digitaltekniken. Cool design av Liveo Cocuzza.  Grattis. 

 

Ang inte fastnat för... vill du fortsätta ha det så? Låt då inte lindome komma med sin 1210'a under armen. Monterad på 30 sek. Spelar skjortan av det mesta. lindome har många fågelholkar på sitt samvete. Han samlade ihop 5 st hos mig för några år sedan, resten är historia. :Praying:

Link to comment
Share on other sites

Visst är det Wadia och just detta fabrikat är ett av de som alltid tilltalat mig lite extra när jag lyssnat till deras mer påkostade produkter.

Denna dac skiljer sig inte på den punkten utan den spelar med ett härligt organiskt lugn och den klippfasta definierade botten som Wadia är kända för.

 

Att den sedan är gigantisk i sina mått är något jag kan leva med

Johan_Stephan_Sony-4300.jpg

Edited by zood
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Apexorca said:

Fine Sounds. :D WADIA, legendariska i digitaltekniken. Cool design av Liveo Cocuzza.  Grattis. 

 

Ang inte fastnat för... vill du fortsätta ha det så? Låt då inte lindome komma med sin 1210'a under armen. Monterad på 30 sek. Spelar skjortan av det mesta. lindome har många fågelholkar på sitt samvete. Han samlade ihop 5 st hos mig för några år sedan, resten är historia. :Praying:

 

Tackar! Lindome är välkommen med sina grejer under armen vad det lider och man vet aldrig vad som kan hända i framtiden.

 

Ska dock fixa helt färdigt här hemma före jag börjar funder i såna banor..

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-22 at 16:23, P-pan said:

Ååååh nej, lindome och hans vinyl-hypnosmaskin...

 

...stackars Zood... :unsure:

 

@zood , ta god tid på dig att "fixa färdigt" så att du är mer än väl förberedd om han dyker upp... :NailBiting:

 

 

Haha, tur att man är luttrad och har lyssnat till mycket vinyl hos andra. Annars kunde det garanterat bli jobbigt på riktigt ..;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...