Shamrock Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Euphonianer, I syfte att undvika spekulationer kring min roll som privat HiFi-konsument lägger jag till den här posten. Hi-Fi Consult har frågat om jag vill medverka som referenskund i samband med visningen av Burmester Musiccenter 111, den 22 och 23 november. För mig var det självklart att svara ja på deras fråga. Jag är en mycket nöjd kund till Hi-Fi Consult och Burmester. I övrigt finns inga andra juridiska- eller anställningsmässiga kopplingar mellan mig och Hi-Fi Consult. Jag handlar även på andra ställen då det finns skäl och behov att göra det, bl.a. hos HiFi Stället i Göteborg. Jag hoppas i och med det här klarläggandet att all fokus kring eventuella kommentarer eller inlägg från mitt håll skall uppfattas som privata och inget annat. Jag skriver inga poster på Euphonia (eller något annat forum heller) på uppdrag av någon annan - enbart av eget intresse. Hoppas vi ses i samband med visningen av Burmester MC 111. Välkomna! //shamrock Quote
Bebop Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Euphonianer, I syfte att undvika spekulationer kring min roll som privat HiFi-konsument lägger jag till den här posten. Exemplariskt och tydligt klarläggande... Quote
calm Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Tydligt och bra Shamrock! Vi är på något sätt alla i den situationen att vi är kunder i någon eller några butiker och ibland redovisar nyheter som dyker upp där. Men det betyder inte att vi på något sätt agerar på uppdrag av någon, utan förmedlar en privat uppfattning. Likaså en redogörelse från en mässa eller dyligt arrangemang. Allt utgår från att det finns ett allmänt intresse av detta att sprida på forumet. Detta tar jag gärna del av när andras erfarenheter och upplevelser redovisas på motsvarande sätt. Så kör du så det ryker! Calm Quote
Apexorca Posted November 20, 2013 Posted November 20, 2013 Bra Shamrock! Underbart tydligt. Precis så hoppas jag att de flesta agerar här på Euphonia. Jag känner mycket väl igen mig i det du beskriver. Bra att förekomma möjliga misstankar. Det har ju hänt förr, när det är otydligheter om var folk står. Jag skall själv ta till mig detta och förtydliga texten ibland. Häng i. Jag kommer nog dit om jag hinner hoppas jag. Det är ju fler demos i Götet denna helg. Quote
Kristallen Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Jag förstår att ett tydliggörande kan vara på sin plats, bra! Branschen är känd för att inte alltid ha helt rimliga marginaler på vissa produkter och frikostiga rabatter erbjuds per automatik ibland så viss misstänksamhet kommer tyvärr alltid att finnas där ändå. Det framgår inte riktigt av inlägget men har du betalat 308.000 för den så accepterar jag dig som referenskund. Quote
Bebop Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Jag förstår att ett tydliggörande kan vara på sin plats, bra! Branschen är känd för att inte alltid ha helt rimliga marginaler på vissa produkter och frikostiga rabatter erbjuds per automatik ibland så viss misstänksamhet kommer tyvärr alltid att finnas där ändå. Det framgår inte riktigt av inlägget men har du betalat 308.000 för den så accepterar jag dig som referenskund. Du tar då i ditt första inlägg efter 13 år som registrerad medlem. Vad har prislappen med saken att göra? Jag vet inte vad Shamrock har betalt men om han nu skulle ha gjort en bättre affär än riktpriset så handlar det väl mer om hur bra förhandling han har gjort oavsett referenskund eller inte. En affär baseras på en accept från båda parter oavsett pris. Jag unnar både Shamrock och HiFi Consult bra affärer i god win/win-anda. Quote
Shamrock Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Jag förstår att ett tydliggörande kan vara på sin plats, bra! Branschen är känd för att inte alltid ha helt rimliga marginaler på vissa produkter och frikostiga rabatter erbjuds per automatik ibland så viss misstänksamhet kommer tyvärr alltid att finnas där ändå. Det framgår inte riktigt av inlägget men har du betalat 308.000 för den så accepterar jag dig som referenskund. Jaha. Där ser man. Det var som tusan. I min post finns överhuvudtaget ingen information vad jag har betalat. Men betalat det har jag gjort. Bägge parter är nöjda - både HiFi-Consult och jag. Som jag tidigare nämnt så är jag mycket nöjd med min HiFi-rigg från Burmester. När jag fick frågan om jag vill dela med mig av mina erfarenheter jag har av dessa prylar, svarade jag -ja visst. Så enkelt var det med det. Förutom Musiccenter 111, har jag en 911 MK III och ett par B 80 högtalare som också kommer från Burmester. En trogen Burmesterkund alltså. Kanske inte en referenskund - vad vet jag? Jag har ingen avsikt att här på forumet redovisa hur mycket jag har betalat för någon av dessa delar. Så med denna kompletterande information hoppas jag att fokus skall bli på produkterna och hur dom låter och fungerar. Inte vilket pris jag betalar när jag handlar hos HiFi-Consult eller någon annan handlare heller för den delen. Nu i helgen blir det MC 111 som är huvudnumret. Vi kanske ses! //shamrock Quote
Shamrock Posted November 21, 2013 Posted November 21, 2013 Du tar då i ditt första inlägg efter 13 år som registrerad medlem. Vad har prislappen med saken att göra? Jag vet inte vad Shamrock har betalt men om han nu skulle ha gjort en bättre affär än riktpriset så handlar det väl mer om hur bra förhandling han har gjort oavsett referenskund eller inte. En affär baseras på en accept från båda parter oavsett pris. Jag unnar både Shamrock och HiFi Consult bra affärer i god win/win-anda. Tack Bebop! Missunnsamhet är som bekant inte klädsamt, däremot generositet. Like. //shamrock Quote
Kristallen Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Mitt inlägg var känsligt eftersom ni tolkar in så mycket som inte stod i det. Om jag vänder på det och som kund står i butiken och funderar högt: -Den låter bra men är den värd 308000? varför inte 100', 250' eller 300', omöjligt att säga rent objektivt utan det blir en subjektiv bedömning av produkten men samtidigt tror jag ingen vill känna sig som en idiot och betala ett rövarpris. Som kund vill jag helst veta att marknaden betalar detta pris för produkten. (hur ska en butik kunna legitimera priset så jag blir övertygad som kund att det är rätt? Ja naturligtvis visas det upp en referenskund, jag behöver inte känna mig ensam som betalat 308' för just denna pryl). Kanske jag blir förbannad och känner mig lurad om referenskunden betalat 250'. Det är ju just därför butiker skyltar med prisgarantier så man ska vara säkrare på att man betalat ett ok pris och känna sig nöjd som kund. Hur Bebop kan påstå att priset saknar betydelse för hur nöjd jag känner mig förstår jag inte. Ibland kikar jag på annonser av hifigodis och det händer att jag ser "första kunden" "reklampelaren på forumen" "referenskunden" slumpa bort en pryl för 250' som sägs ha kostat 500' för ett år sen. Som kund 2 blir det svårt att få ut 400' om jag räknat med en värdeminskning på ca: 20% per år och jag kan känna mig lurad. Sen är det naivt att ta på sig att vara reklampelare/referenskund för en produkt och tro att man gör det som "privatperson" om det kan tolkas som att man erhållit betalning i form av rabatter. Bör man inte skatta för denna inkomst? Får butikerna ge betalning för tjänster på detta sätt? Jag tycker ni bortser från mycket och ser alldeles för oskyldigt på ett eventuellt problem. Jag missunnar dig ingenting men var ärlig och säg att du får betalt för att göra reklam för produkten om det förhåller sig så.På Fotosidan får man ange vad man betalt för produkten i samband med att man recenserar eller ger ett omdöme, bra! Priset är en viktig faktor och jag tror inte jag är ensam som försöker hitta referenser på att ett pris för en produkt är rätt, vissa jagar billigaste men oavsett så vill man troligen inte vara helt ensam och först att betala 308000 för en mobiltelefon. Quote
sladd Posted November 22, 2013 Author Posted November 22, 2013 Jag förstår att ett tydliggörande kan vara på sin plats, bra! Branschen är känd för att inte alltid ha helt rimliga marginaler på vissa produkter och frikostiga rabatter erbjuds per automatik ibland så viss misstänksamhet kommer tyvärr alltid att finnas där ändå. Det framgår inte riktigt av inlägget men har du betalat 308.000 för den så accepterar jag dig som referenskund. Det du kallar "branschen" är en ganska spretig samling företag. Och förmodligen tänker du dig tillbaka till 80- och 90-tal. Då var det inte ovanligt med pris i Sverige som låg dubbelt mot USA t ex. Min erfarenhet av handel över disk är att kunderna vill ha Bra service, t ex att kunna utvärdera först i butiken sedan låna hem det man tror passar. Rimligt betalt för inbyten. Fortlöpande möjlighet att få hjälp, antingen på plats hemma eller via telefon (inklusive support på de nya streamingprodukterna) Gott kaffe och sist men absolut inte minst: ett pris som känns OK. Hur många här på forumet gick senast in i en hifibutik utan inbyten och köpte något för angett bruttopris? Om vi pratar om produkter över 40-50 tusen så är svaret nog noll. Med det sagt så står alltså Shamrock inte på någon lönelista vare sig direkt eller indirekt utan jag har alltid upplevt honom som oerhört mån om sin integritet. Detta tror jag andra också märker, alltså är han en utmärkt hjälp när intresserade skall utvärdera och lyssna på en såpass komplex produkt som Burmester 111 är. Han är ju den som lirat på den längst och kan alla egenheter, plus som minus. Välkomna in, vi tar alla diskussioner om betalning, inbyten och framförallt prisvärdhet. Med vänlig hälsning, Quote
sladd Posted November 22, 2013 Author Posted November 22, 2013 Mitt inlägg var känsligt eftersom ni tolkar in så mycket som inte stod i det. Om jag vänder på det och som kund står i butiken och funderar högt: -Den låter bra men är den värd 308000? varför inte 100', 250' eller 300', omöjligt att säga rent objektivt utan det blir en subjektiv bedömning av produkten men samtidigt tror jag ingen vill känna sig som en idiot och betala ett rövarpris. Som kund vill jag helst veta att marknaden betalar detta pris för produkten. (hur ska en butik kunna legitimera priset så jag blir övertygad som kund att det är rätt? Ja naturligtvis visas det upp en referenskund, jag behöver inte känna mig ensam som betalat 308' för just denna pryl). Kanske jag blir förbannad och känner mig lurad om referenskunden betalat 250'. Det är ju just därför butiker skyltar med prisgarantier så man ska vara säkrare på att man betalat ett ok pris och känna sig nöjd som kund. Hur Bebop kan påstå att priset saknar betydelse för hur nöjd jag känner mig förstår jag inte. Ibland kikar jag på annonser av hifigodis och det händer att jag ser "första kunden" "reklampelaren på forumen" "referenskunden" slumpa bort en pryl för 250' som sägs ha kostat 500' för ett år sen. Som kund 2 blir det svårt att få ut 400' om jag räknat med en värdeminskning på ca: 20% per år och jag kan känna mig lurad. Sen är det naivt att ta på sig att vara reklampelare/referenskund för en produkt och tro att man gör det som "privatperson" om det kan tolkas som att man erhållit betalning i form av rabatter. Bör man inte skatta för denna inkomst? Får butikerna ge betalning för tjänster på detta sätt? Jag tycker ni bortser från mycket och ser alldeles för oskyldigt på ett eventuellt problem. Jag missunnar dig ingenting men var ärlig och säg att du får betalt för att göra reklam för produkten om det förhåller sig så.På Fotosidan får man ange vad man betalt för produkten i samband med att man recenserar eller ger ett omdöme, bra! Priset är en viktig faktor och jag tror inte jag är ensam som försöker hitta referenser på att ett pris för en produkt är rätt, vissa jagar billigaste men oavsett så vill man troligen inte vara helt ensam och först att betala 308000 för en mobiltelefon. Mycket av det du skriver har jag också irriterat mig på. Jag kan säga att du skjuter på fel företag Men jag tror vi lämnar den diskussionen därhän. Den kan ju med fördel bedrivas i en egen tråd, typ "hjälpryttare på forum som får fantastiska priser för att hålla fanan högt och svärdet vasst" ... Välkomna idag och i morgon! Med vänlig hälsning, Quote
Vox Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Jag tycker det är totalt ointressant vad Shamrock har betalt för produkten. Priset är en överenskommelse mellan säljaren och köparen. Dock vet vi att butikspriset i det här fallet är 308.000 SEK och jag skulle tro att det är som vid bilköp där ytterst få, om ens någon, betalar fullt pris. Vinterhjul och div tillbehör plockas "alltid" in i priset. Dock är jag tveksam till att någon ställer upp två dagar för att marknadsföra en produkt utan någon som helst ersättning. Om t.ex. lunch/middag kan komma att ingå finns det en affärsmässig koppling mellan parterna. Quote
Kristallen Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Mycket av det du skriver har jag också irriterat mig på. Jag kan säga att du skjuter på fel företag Men jag tror vi lämnar den diskussionen därhän. Den kan ju med fördel bedrivas i en egen tråd, typ "hjälpryttare på forum som får fantastiska priser för att hålla fanan högt och svärdet vasst" ... Välkomna idag och i morgon! Med vänlig hälsning, Jag försökte göra det klart att detta var en allmän observation och inte gällde specifikt Shamrock/Hificonsult. Ber om ursäkt om det uppfattas som att Hificonsult var något mål. Det var företeelsen... Vox: nog är väl en rabatt på 25000 för att ställa upp 2 dagar en lite mer affärsmässig koppling än en gratislunch? En gråzon, ja självklart och väldigt svårt att kontrollera. Kanske räcker att vi är medvetna om det och det var allt jag ville få fram och inte starta ett krig. Quote
Vox Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 nog är väl en rabatt på 25000 för att ställa upp 2 dagar en lite mer affärsmässig koppling än en gratislunch? Vem har nämnt en rabatt på 25000 förutom du? Quote
byZan Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Jag tycker det är totalt ointressant vad Shamrock har betalt för produkten. Priset är en överenskommelse mellan säljaren och köparen. Dock vet vi att butikspriset i det här fallet är 308.000 SEK och jag skulle tro att det är som vid bilköp där ytterst få, om ens någon, betalar fullt pris. Vinterhjul och div tillbehör plockas "alltid" in i priset. Dock är jag tveksam till att någon ställer upp två dagar för att marknadsföra en produkt utan någon som helst ersättning. Om t.ex. lunch/middag kan komma att ingå finns det en affärsmässig koppling mellan parterna. Jag skulle kunna ställa upp gratis för att jag tycker det är så roligt att få dela med mig av de erfarenheter jag har till andra, absolut! Men inte med produkter jag inte kan eller har erfarenheter av, absolut inte! Tycker att Shamrock var tydlig med att det inte var för att gynna sig själv han gör detta, utan för att dela med sig av sina erfarenheter, om det ev skulle bli så att Shamrock skulle få någon form av rabatt vid ett senare köp, so what? Är han en trogen Burmester kund och blir kallad referenskund så har jag ingenting emot det. Hade jag haft möjlighet att deltaga i helgens begivenheter så hade jag gjort det och hade då fått bilda mig en egen uppfattning om det hade varit något för mig att köpa. Priset diskuterar jag med sladd och kommer man fram till ett win/win så blir det affär, klart som korvspad. Känner nu att även jag har bidragit till reklam i smyg så därför biktar jag mig nu så slipper jag förklara mig senare i något forum. Mirre på Veteran HiFi (god vän och en riktigt duktig branschman) HiFiklubben (bra service och en duktig fd säljare som jag plussat för) Radiohandlaren (Anders Bengtsson, för bra service och trevligt bemötande) B&W's representant i Sverige för samma sak som ovan m fl, m fl….. och detta har jag gjort för att andra ska få uppleva samma fina service som jag själv fått. Jag brukar kalla det rekommendationer. Ja jag har fått viss rabatt också, hur mycket eller lite spelar ingen roll för det har oftast känts som win/win. Jag har också köpt hifiprylar för riktpriset i butik, men den gången var det fel prissatt i förhållande till alla andra butiker så jag slog till, det var länge sedan och är nu preskriberat /byZan Lycka till Shamrock och konsulterna, hoppas ni får en trevlig helg med mycket snack, affärer och gott kaffe. /byZan Quote
Anders Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Jag tycker Kristallens inlägg om branchanknytning är högst relevant. Sen är det naturligtvis en fråga om hur långt man skall gå i krav på personlig öppenhet. Kanske inte helt rimligt att alltid redovisa vad man betalt. I dagens samhälle finns det en betydande diskretion kring sådana affärshemligheter. FFrrEEddRRiiK "dissades" nyligen i en annan tråd för misstänkt branchanknytning. Det finns en betydande gråzon mellan att vara anställd hos en handlare och att vara en kund som betalar fullpris. En del har en långvarig relation till sin handlare där kompisförhållande och stora rabatter kan ingå. Jag menar inte att det är fel att få extra rabatt om man köper mycket, en form av mängdrabatt. Som kund kan man göra gentjänster, jag menar inte här falskspel utan sådant som man själv tror på. Men det gör också att gränsen mellan att ha en branchanknytning och att vara kund blir suddig. Den här gråzonen får vi nog leva med. Ett bra sätt att hantera den är att inte se referenskunder som något slags sanningsvittnen och i stället förhålla sig kritiskt. Quote
Shamrock Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 . . . Sen är det naivt att ta på sig att vara reklampelare/referenskund för en produkt och tro att man gör det som "privatperson" om det kan tolkas som att man erhållit betalning i form av rabatter. Bör man inte skatta för denna inkomst? Får butikerna ge betalning för tjänster på detta sätt? Jag tycker ni bortser från mycket och ser alldeles för oskyldigt på ett eventuellt problem. Jag missunnar dig ingenting men var ärlig och säg att du får betalt för att göra reklam för produkten om det förhåller sig så.På Fotosidan får man ange vad man betalt för produkten i samband med att man recenserar eller ger ett omdöme, bra! Priset är en viktig faktor och jag tror inte jag är ensam som försöker hitta referenser på att ett pris för en produkt är rätt, vissa jagar billigaste men oavsett så vill man troligen inte vara helt ensam och först att betala 308000 för en mobiltelefon. Hej igen Kristallen, Förmodligen är jag otroligt naiv. Dumsnäll rentutav. Vill hjälpa en HiFi-handlare som ber om det. Jag har varit kund hos HiFi-Consult sedan mitten på sjuttiotalet då Olle Mårtensson öppnade sin butik i en liten lokal på Torggatan i Alingsås. Där handlade jag min första skivspelare av bättre klass med den tidens mått. En Micro Seiki DD20. Sedan dess har det blivit ett antal fler produkter inköpta hos HiFi-Consult. Jag kommer inte upprätta en lista här på forumet över allt jag handlat men kan konstatera att det blivit en hel del genom åren. Den service jag fått av personalen hos HiFi-Consult i form av hembesök genom åren med hjälp att ställa in och justera skivspelare, placering av högtalare, lån av nya produkter innan köp osv. är något jag värderar väldigt högt. Det är skälet till att jag nu vill hjälpa till (om det nu är nån hjälp) med mitt deltagande som kund till HiFi-Consult. För mig är detta inget konstigt alls. Mitt deltagande kommer att vara ett par timmar i slutet av fredagen samt några timmar under lördagen. Jag kommer att åka buss efter till HiFi-Consult efter att jag slutat tidigare på mitt arbete idag. Betalas av mig själv. Mat eller andra förnödenheter står jag också för själv. Hela den här diskussionen tycker jag har kantrat fullständigt. Jag ber om ursäkt för mitt inlägg där jag försökte klara ut min roll som privatperson. Jag får ta mig en funderare på om jag överhuvudtaget skall hjälpa till med visningen. Meningen är inte att göra någon upprörd eller att HiFi-Consult hamnar i dålig dager på grund av mig. Är du spekulant på att köpa en MC 111? Kommer du till HiFi-Consult för att lyssna och se? //shamrock Quote
Apexorca Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Sen är det naivt att ta på sig att vara reklampelare/referenskund för en produkt och tro att man gör det som "privatperson" om det kan tolkas som att man erhållit betalning i form av rabatter. Bör man inte skatta för denna inkomst? Får butikerna ge betalning för tjänster på detta sätt? Jag tycker ni bortser från mycket och ser alldeles för oskyldigt på ett eventuellt problem. Det var en intressant synpunkt som dessvärre är fel. Hur kan du överhuvudtaget tolka in vad Shamrock betalt för sin produkt??? Jag tror dock inte att en förhandling om ett pris och till äventyrs får ner priset kan ses som en inkomst. Om man sedan ställer upp som referens för produkten har ju inte det med rabatten att göra. Jag tycker din kritik och oro för detta i detta sammanhang är obefogad. Jag är mycket ute på demos och har handlat HiFi från otaliga handlara över hela Sverige. Priset är ju alltid en diskussionsfråga. Ibland rabatt, ibland inte. Jag har aldrig någonsin blivit ombedd, i samband med köpa eller annars, att skriva upp en produkts kvaliteer på detta forum. Jag skriver alltid det JAG tycker med gott samvete om det jag testar. Så uppfattar jag absolut också den stora merparten av de som ofta skriver och gör reportage på detta forum. Jag tycker toabesök på arbetstid skall förmånsbeskattas. Det är synnerligen privat att gå på toa och företaget står för kostnaderna på toaletter, toapapper städning mm. Sug på den. Quote
conan Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Priset på nya produkter är ofta svårt att se hur rimliga de är, men det går ju alltid att jämföra funktioner, prestanda mm för konkurrerande produkter. Då kan man t ex upptäcka stora prisskillnader som man sedan kan bedöma i relation till oskrivna parametrar (upplevt ljud, känsla att manövrera apparaten osv). Vad någon betalat för en produkt i en viss butik är ointressant. Det räcker att veta att en person köpt något i en butik för att vara säker på en favoriserande eller förkastande ställning ifråga om butiken. Ingen kan vara helt objektiv. Quote
Kristallen Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Jag tycker toabesök på arbetstid skall förmånsbeskattas. Det är synnerligen privat att gå på toa och företaget står för kostnaderna på toaletter, toapapper städning mm. Sug på den. Har du nån som suger på den vid toabesök så ska det definitivt förmånsbeskattas, helt överens med dig på den punkten. Varför ska jag inte tolka in vad Shamrock betalt för produkten? Får han den gratis eller får andra förmåner för att lovorda den på forum så fort ämnet kommer upp, på visningar, när andra har frågor om den osv så måste väl du inse att det har en viss betydelse. I övrigt tror jag att vi alla kan vara överens om att det är en gråzon och jag har aldrig påstått att det förhåller sig på något visst sätt i just detta fall med Shamrock. Jag har bara påpekat som Anders skrev olika anledningar till att man ska förhålla sig kritisk. Jag förstår varför Shamrock ställer upp på detta och jag tror på vad han skriver om varför han gör det, jag ville bara belysa problematiken. Trodde det var en regel att handlare inte får delta eller prisa sina produkter i forumet. Blir man "officiell" referenskund så är det väl också tveksamt att delta och lovorda en produkt i forumen? Quote
Kristallen Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Hej igen Kristallen, Förmodligen är jag otroligt naiv. Dumsnäll rentutav. Vill hjälpa en HiFi-handlare som ber om det. Jag har varit kund hos HiFi-Consult sedan mitten på sjuttiotalet då Olle Mårtensson öppnade sin butik i en liten lokal på Torggatan i Alingsås. Där handlade jag min första skivspelare av bättre klass med den tidens mått. En Micro Seiki DD20. Sedan dess har det blivit ett antal fler produkter inköpta hos HiFi-Consult. Jag kommer inte upprätta en lista här på forumet över allt jag handlat men kan konstatera att det blivit en hel del genom åren. Den service jag fått av personalen hos HiFi-Consult i form av hembesök genom åren med hjälp att ställa in och justera skivspelare, placering av högtalare, lån av nya produkter innan köp osv. är något jag värderar väldigt högt. Det är skälet till att jag nu vill hjälpa till (om det nu är nån hjälp) med mitt deltagande som kund till HiFi-Consult. För mig är detta inget konstigt alls. Mitt deltagande kommer att vara ett par timmar i slutet av fredagen samt några timmar under lördagen. Jag kommer att åka buss efter till HiFi-Consult efter att jag slutat tidigare på mitt arbete idag. Betalas av mig själv. Mat eller andra förnödenheter står jag också för själv. Hela den här diskussionen tycker jag har kantrat fullständigt. Jag ber om ursäkt för mitt inlägg där jag försökte klara ut min roll som privatperson. Jag får ta mig en funderare på om jag överhuvudtaget skall hjälpa till med visningen. Meningen är inte att göra någon upprörd eller att HiFi-Consult hamnar i dålig dager på grund av mig. Är du spekulant på att köpa en MC 111? Kommer du till HiFi-Consult för att lyssna och se? //shamrock Hej Shamrock, Som jag nyss skrev så förstår jag varför du gör detta och jag tror helt på vad du skriver ovan och ber om ursäkt om du uppfattar det jag belyser som ett påhopp på din person. Det var absolut inte avsett att skjuta på vare sig dig eller Hifi-Consult utan på ett allmänt problem i internet/forumsvärlden, på köprekommendationssajter, resesajter mm. Som Anders nämnde ovan så har det förekommit att medlemmar har blivit anklagade för branschanknytning, kanske oskyldigt anklagade för det också och möjligen varnade/utslängda/bannade från forumen. Som sagt så är det en väldig gråzon för hur man ska tolka branschanknytning... Jag kommer tyvärr inte till Hifi-Consult denna helg och är inte intresserad av just denna produkt. //Kristallen Quote
zood Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 (edited) Jag tycker definitivt att du skall ställa upp som referenskund på denna demo Shamrock, du gjorde en väldigt tydlig beskrivning av vart du står och att du inte har någon egen vinning i det hela och det räcker för mig. Tror det kan vara väldigt uppskattat av ev. spekulanter på plats, jag minns hur glad och nöjd du var över detta inköp senast jag sprang på dig i en matbutik och jag är ganska säker på att du inte hade någon egen vinning i att dra detta för mig då heller. Vore intressant att veta vem som står bakom detta nick som inte gjort ett enda inlägg på alla dessa år men helt plötsligt triggades igång av en butiksdemo och inte av alla dessa forumstrådar där mängder av medlemmar hyllar produkter/fabrikat som de själva spelar och är väldigt nöjda med då hen nämner detta som en trigger i sitt näst senast inlägg.. Jag kommer själv lovorda vissa fabrikat i min nyss startade bildtråd, hur kommer det nu tolkas Tyvärr missar jag demon, jag hoppas att ni som går dit får en trevlig stund edit: snubblade på vissa tangenter.. Edited November 22, 2013 by zood Quote
Kristallen Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Vem har nämnt en rabatt på 25000 förutom du? Såg ingen som nämnde en gratislunch heller förutom du men jag tror du förstår att det inte är storleken på en dusör som är det primära i det jag skriver? Quote
Shamrock Posted November 22, 2013 Posted November 22, 2013 Hej Shamrock, Som jag nyss skrev så förstår jag varför du gör detta och jag tror helt på vad du skriver ovan och ber om ursäkt om du uppfattar det jag belyser som ett påhopp på din person. Det var absolut inte avsett att skjuta på vare sig dig eller Hifi-Consult utan på ett allmänt problem i internet/forumsvärlden, på köprekommendationssajter, resesajter mm. Som Anders nämnde ovan så har det förekommit att medlemmar har blivit anklagade för branschanknytning, kanske oskyldigt anklagade för det också och möjligen varnade/utslängda/bannade från forumen. Som sagt så är det en väldig gråzon för hur man ska tolka branschanknytning... Jag kommer tyvärr inte till Hifi-Consult denna helg och är inte intresserad av just denna produkt. //Kristallen Hej Kristallen, Vad bra att diskussionen verkar hamna på rätt köl igen. Jag accepterar din ursäkt och lägger det hela bakom mig. Du har säkert en helt annan erfarenhet än vad jag har när det handlar om att vara referenskund till en Hifi-butik. Så här i efterhand skulle jag kanske använt ett annat ord än just - referenskund. Nöjd kund, användare eller nåt annat mer neutralt uttryck som inte triggar igång en sådan här diskussion hade varit att föredra från min sida. //shamrock Quote
Apexorca Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 (edited) Shamrock! Tack för intressant demo av Burmester Mediacenter 111. Kul att få höra om hur du använder den och om hur den fungerar. Det är uppenbart en lättanvänd praktisk produkt som slår ihop en massa produkter som är svårt att få riktigt bra ordning på själv. Riktigt snyggt, ordning och reda blir det. Hoppas det är ok att jag visar lite bilder på den. Edited November 24, 2013 by Apexorca Quote
Shamrock Posted November 24, 2013 Posted November 24, 2013 Shamrock! Tack för intressant demo av Burmester Mediacenter 111. Kul att få höra om hur du använder den och om hur den fungerar. Det är uppenbart en lättanvänd praktisk produkt som slår ihop en massa produkter som är svårt att få riktigt bra ordning på själv. Riktigt snyggt, ordning och reda blir det. Hoppas det är ok att jag visar lite bilder på den. Apexorca, det toppen att du lägger in lite bilder. Själv tog jag inte några, så det är kanon! (Jag borde bli bättre på det ) Däremot fick jag möjlighet att träffa en massa trevliga människor som var intresserade av att lyssna på MC 111 och mina erfarenheter som användare. Hoppas att ni som var där fick lite mer info om hur MC 111 låter och fungerar. Personligen hade jag ett stort utbyte av att få ta del av hur andra Hifi-intresserade tycker och tänker. För er som inte hade möjlighet att komma på visningen men är intresserade av MC 111. Hör gärna av er så kanske jag kan svara på eventuella frågor eller funderingar. Jag lägger till en länk från HiFi+ som skrev en kort recension i våras. För den som är intresserad finns massor med bilder och länkar när man söker på nätet . HiFi+ MC 111 Men inget går ju upp emot "livebilder" från visningen - tack Apexorca! //shamrock Quote
CMB Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 Oj vilken löjlig diskussion ang. priser hit och dit. Jag är själv en spekulant av Burmester 111 och när det är dags så väljer jag att ta prisdiskussionen med Hificonsulterna. Bra skrivet av Shamrock som förövrigt är en "hifinörd". Han är en mycket trevlig och hjälpsam herre som har ett brinnande intresse för bra musik och ljud. Hade jag själv haft en 111:a och blivit tillfrågad så hade jag också gärna ställt upp att visat funktionerna endast för att jag tycker att det är fantastiskt ROLIGT med musik Jag tycker att det var ett trevligt möte samt att det var bra att kunna ställa sina frågor till honom ang. vissa funktioner som denna musikpjäs har Jag har alltid fått bra bemötande och hjälp av Hifi Consult det är därför jag väljer att handla en del av min Hifi genom dom Det är inte så ofta man kommer in i en butik där personalens första fråga är om man vill ha kaffe, vilket jag tycker är ett bra sätt att möta kunden i detta stressande samhälle /CMB Quote
Recommended Posts