Jump to content

Försteg på skral budget


Christoffer

Recommended Posts

Hej! är ny här på forumet och skulle behöva lite tips och idéer på ett försteg. har följande rigg just nu:

Hanss acoustic t-10 (pu: goldring elektra)/ v-dac - HK970 - Rotel 1582 - Dynaudio excite x32.

Använder HK:n som försteg just nu och vill uppgradera till ett bra försteg för runt 6000kr. om man nu kan få ett bra försteg för den summan.

Lyssnar mest vinyl så inbyggt riaa är ett plus men inte ett måste.

Vad jag har sett så kan man få ett audio research ls8, sp9, linn kairn även B.A.T VK-3i för dom pengarna. Men jag tycker att det borde ju finnas mer alternativ.

alla förslag välkomnas

/mvh Christoffer

Link to comment
Share on other sites

Hej! är ny här på forumet och skulle behöva lite tips och idéer på ett försteg. har följande rigg just nu:

Hanss acoustic t-10 (pu: goldring elektra)/ v-dac - HK970 - Rotel 1582 - Dynaudio excite x32.

Använder HK:n som försteg just nu och vill uppgradera till ett bra försteg för runt 6000kr. om man nu kan få ett bra försteg för den summan.

Lyssnar mest vinyl så inbyggt riaa är ett plus men inte ett måste.

Vad jag har sett så kan man få ett audio research ls8, sp9, linn kairn även B.A.T VK-3i för dom pengarna. Men jag tycker att det borde ju finnas mer alternativ.

alla förslag välkomnas

/mvh Christoffer

Hej!

Lyssnat på svenska Holographic Audio från Växjö, på ett par mässor och tycker det är bra prisvärda produkter!

Deras försteg Pre TwentyFive inkl remote, kostar 5.995.-, då får du 5.- över till en fin påse att bära hem grejorna i! ;)

Phonosteg köps separat!

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara ett alternativ, verkar helt klart intressant. Bor dessvärre i Norrbotten så är ganska begränsad att låna hem och testa tyvärr. Har dock fått en uppfattning om att det inte hänt så mkt på förstegsfronten senaste tiden så att det kanske tom är bättre att köpa beggat? Fast jag har ju haft fel förr :p

Link to comment
Share on other sites

Jag hade nog försökt hitta något begagnat, man kan hitta mycket kul för dom pengarna.

Om du klarar dig utan balanserade in/utgångar så är nog LS8:n ett intressant alternativ.

Om du vill ha balanserat så bör du kunna hitta till exempel ett Krell KAV250p för omkring de pengarna också men det är ett helt annat ljudideal.

Edited by Ekman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...