Jump to content

Italienska skönheter i stan.

calm

Recommended Posts

Så var det då äntligen dags för en länge efterlängtad premiär.

Hifi-kvaumlll075_zps790c48d2.jpg

Postumt utgivande kanske man skulle kunna kalla detta en framstående mans livsverk, även om den egentliga premiären faktiskt skedde under hans livstid.

Vi pratar om en av den sanna högtalarkonstens stora mästare.

Calm

• Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi pratar naturligtvis om denne man.

serblin_zps023faa2f.jpg

Franco Serblin f.1940 - d.2013 grundaren av Sonus Faber och en av mästarna vad gäller att skapa välljudande högtalare av högsta möjliga hantverk och ljudmässiga klass.

Calm

Edit upprepning.

Edited by calm

Vi har sett den på bild tidigare, men man slås av att den är förhållandevis liten ändå.

Hifi-kvaumlll057_zps752706a7.jpg

Den assymetriska formen med den insvängda sidan är typiskt för denna innovativa mästare.

Det betyder att vi har en höger- och en vänsterhögtalare.

Calm

Gillar helt klart vad jag ser! Skall bli riktigt kul att få lyssna på dessa. Vet man vad dessa kommer att kosta?

Återkommer till priset, men så mycket kan man säga att ambitionen, läste jag i en intervju, har enligt Franco Serblin varit att skapa en välljudande högtalare för envar. Dessutom en vacker skapelse kan jag tillägga.

Calm

Från den vinkeln ser det ut som att CE-märket är felaktigt utfört. Konstigt om en så seriös tillverkare gör fel på en sådan sak.

Om jag inte har helt fel så skall det var gjort en nedanstående bild.

2djzpngov740ui8b.jpg

Det är sannolikt vinkeln, eftersom det var svårt att vrida kameran så att den kom direkt framifrån.

För övrigt har det ingen påverkan vare sig på utsendet eller ljudet, så varför bry sig? ;)

Calm

Framifrån ser den ut så här.....

Hifi-kvaumlll071_zps8bebb496.jpg

Sköna linjespel i kabinett och grill och med tydliga släktdrag med Ktêman och tidigare Serblin-alster.

Det vilar en soft elegans över skapelsen inte minst för att träarbetet och den matta lystern i lacken ger ett så gediget hantverksuttryck.

Calm

Edit tillägg.

Edited by calm

Det är sannolikt vinkeln, eftersom det var svårt att vrida kameran så att den kom direkt framifrån.

För övrigt har det ingen påverkan vare sig på utsendet eller ljudet, så varför bry sig? ;)

Calm

Anledning till att du skall bry dig är att allt fler "CE-märkta" piratkopierade prylar dyker upp och många gånger är det CE-loggan som skiljer dem från originalet vid en visuell inspektion.

Så i det här fallet kanske det rör sig om en piratkopierad produkt. ;)

Accordo väntade jag lllllläääännnnggggeeee på att utvärdera!

Tyckte Accordo hade en karisma, som jag drogs till och gärna hade utvärderat.

Till slut fick jag välja en annan högtalare, som ni kan se i signaturen!

Men jag blev väldigt nöjd ändå!

Kommer säkert att lägga mina öron till Accordo, för en provlyssning!

En väldigt stilren högtalare med hög waf som nog låter lika bra som den ser ut :mm:

Sen integreringen med stativet som gör att högtalarkabeln kan ligga fint på golvet uppskattas ,så behövs inte lika lång ;)

Kul att följa detta och hur den låter framförallt../magnus

Anledning till att du skall bry dig är att allt fler "CE-märkta" piratkopierade prylar dyker upp och många gånger är det CE-loggan som skiljer dem från originalet vid en visuell inspektion.

Så i det här fallet kanske det rör sig om en piratkopierad produkt. ;)

Ja då är nog "kopiatorn" i världsklass vad gäller träarbete och sannolikt har man redan förbrukat för mycket pengar för att det skall vara ens värt försöket.

Nej detta är en äkta Serblin i varje detalj!! :mm::mm:

Calm