bigblue Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Jag sitter på Mac och har altid haft problem med att komma in på Euphonia via webbrowsern Chrome. Men idag fick jag en ny sorts meddelande. Det står att engelholmaudio.com är en känd distributör av skadlig programvara. Nu tror inte jag att så är fallen men nyfikenheten kvarstår - vad beror denna varning på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Jag sitter på Mac och har altid haft problem med att komma in på Euphonia via webbrowsern Chrome. Men idag fick jag en ny sorts meddelande. Det står att engelholmaudio.com är en känd distributör av skadlig programvara. Nu tror inte jag att så är fallen men nyfikenheten kvarstår - vad beror denna varning på? Fan va tråkigt. Jag har fått skit på min webserver och igår satt jag några timmar och rensade bort malware och ett par andra problem. Jag har begärt Google att göra en ny undersökning av min websida. Jag beklagar situationen och finns såklart nåbar via email (info@engelholmaudio.com) och per telefon 070-3976259. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Gissar att den menar att jag länkar till bilder via www . engelholmaudio.osv osv osv. Så den tar det säkra för det osäkra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Har også problemer med at åbne Euphonia via chrome. Samme årsag som big blue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Knappt jag vågar tro det, men nu verkar det funka igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Japp, nu funkar det igen....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Härligt att det är igång igen. Vågar man hoppas på att admin på Euphonia kan ordna så att man kan gå in via Chrome? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Härligt att det är igång igen. Vågar man hoppas på att admin på Euphonia kan ordna så att man kan gå in via Chrome? Har du testat och sett att problemet kvarstår på Euphonia/GoogleChrome? Det är ju google som både hittat och granskat och godkänt mitt problem så dom borde ju kunna inse att det inte är ett problem för Euphonia heller. Om admin så önskar, så är här en länk som där man lämna in request om "omprövning". https://www.stopbadware.org/request-review Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Jag kör via Chrome utan problem nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Nu fungerer det igen, tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted October 11, 2013 Author Share Posted October 11, 2013 Jag kommer in på sidan som vanligt. Men att hoppa fram bland sidorna orsakar låsning av Chrome och den står bara och tuggar med en snurrande pil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Dert finns en enkel lösning...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Jag kommer in på sidan som vanligt. Men att hoppa fram bland sidorna orsakar låsning av Chrome och den står bara och tuggar med en snurrande pil. Även Explorer nekades åtkomst... Prova med att ta bort adressen ur ditt bibliotek och skriv in den på nytt utan att gå via favoriter och sedan lagra den på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Jag hade samma problem med Chrome i ett par dagar men det verkar funka nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 det verkar funka nu. Så det är lugnt alltså? Jag har inte märkt något varken från pc, ipad eller iphone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Tyvärr problem igen. Jag har fått skit på min webserver. Jag beklagar situationen och finns såklart nåbar via email (info@engelholmaudio.com) och per telefon 070-3976259. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 Kanske byta webhotell? Jag har kört Surftown ganska länge nu och har inga bekymmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 (edited) Jepp samma här. I min webläsare Chrome stod det till och med vilka bilder det handlade om som skulle vara smittade. Vet inte om fler har fått upp just den infon? Edited October 23, 2013 by Hifi_Perka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts