Jump to content

Nätsäkerhet


bigblue

Recommended Posts

Jag sitter på Mac och har altid haft problem med att komma in på Euphonia via webbrowsern Chrome. Men idag fick jag en ny sorts meddelande.

Det står att engelholmaudio.com är en känd distributör av skadlig programvara.

Nu tror inte jag att så är fallen men nyfikenheten kvarstår - vad beror denna varning på?

engelholm_zps07b7cdac.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag sitter på Mac och har altid haft problem med att komma in på Euphonia via webbrowsern Chrome. Men idag fick jag en ny sorts meddelande.

Det står att engelholmaudio.com är en känd distributör av skadlig programvara.

Nu tror inte jag att så är fallen men nyfikenheten kvarstår - vad beror denna varning på?

engelholm_zps07b7cdac.jpg

Fan va tråkigt. :black:

Jag har fått skit på min webserver och igår satt jag några timmar och rensade bort malware och ett par andra problem.

Jag har begärt Google att göra en ny undersökning av min websida.

Jag beklagar situationen och finns såklart nåbar via email (info@engelholmaudio.com) och per telefon 070-3976259.

Link to comment
Share on other sites

Härligt att det är igång igen. Vågar man hoppas på att admin på Euphonia kan ordna så att man kan gå in via Chrome?

Har du testat och sett att problemet kvarstår på Euphonia/GoogleChrome? Det är ju google som både hittat och granskat och godkänt mitt problem så dom borde ju kunna inse att det inte är ett problem för Euphonia heller.

Om admin så önskar, så är här en länk som där man lämna in request om "omprövning".

https://www.stopbadware.org/request-review

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer in på sidan som vanligt. Men att hoppa fram bland sidorna orsakar låsning av Chrome och den står bara och tuggar med en snurrande pil.

Även Explorer nekades åtkomst...

Prova med att ta bort adressen ur ditt bibliotek och skriv in den på nytt utan att gå via favoriter och sedan lagra den på nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...