Timbre™ Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Så har den första lyssningskvällen av två gått till ända. Många forumsaktiva tittade in och som alltid en avspänd och trevlig stämning. Mårten Design Duke och Coltrane fick smaka på Burmester. Obligatorisk kartongförflyttning ingick naturligtvis i programmet... Musik av de mest skilda slag och den här gången serveras aftonen i två kanaler... :cool: HiFiForums Pac körde med dubbla blixtar och det reportaget hittar ni här: http://hififorum.nu.server60.jepponet.dk/f...?TOPIC_ID=34612 Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Vid kryssning mellan rummen passar det bra med en kopp kaffe på vägen... Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Här börjar vi i morgon... Burmesterelektroniken står uppvärmd på Mårten Centre inför torsdagens lyssning. Klockan 15 - 20. Quote
datar Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Så trevligt.... Måste fråga dig en sak Timbre!! Stativet till kameran är hemligheten till bra bilder? Tycker jag aldrig får till några bra bilder med min digitalkamera :angry: Vad kostar ett stativ ungefär? Bilderna du tar är verkligen förstklassiga Vill också påpeka att Mårten Designs högtalare är riktigt läckra skapelser!!!! Ska bli kul att se den färdiga kombinationen duke och ellington Quote
datar Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Sanoj: Ibland tänker man som en åsna Klart man kan söka på nätet för mer info tackar så mycket för hjälpen Quote
Dan Brickman Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Sanoj är websökandets okrönta kejsare Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Tackar, jag har några trevliga bilder som kommer ikväll... Det var bättre förr. Stativet är ett Gilux inhandlat runt 1970 för några hundralappar. Quote
Akkelis Audio Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Hmmm, jag har en rätt bra kamera och jag har ett stativ, men inte tusan tar jag sådana här bilder för det :angry: Då jag tittar på Timbres bilder så är de givetvis skarpa, bra färger, osv, osv. Detta kan säkert många av oss åstadkomma. Vad som lyfter fram dem lite extra är kompositionen av bilderna. Att spegla en del av Burmesterskylten i Coltrane, att ställa ett gäng Burmesterskivor efter varandra, osv. Det gäller att se möjligheterna till intresanta bilder och det är inte alla som har den förmågan. Quote
marbrink Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Att ta bra foton lär man sig inte över en dag. Det är ett intresse precis som hifi och det tar tid och studerande att få till det. Sen gäller det att ha känslan också... Quote
K-man Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Fick mig en liten dos Burmester och Mårten Design idag, klart värt ett besök för er som inte varit där redan...och som vanligt så var det trevlig stämning! Hmmm...Timbre, du är nog den som har bäst koll på detta, men visst är väl det ett Gitzo-stativ du har... \\K-man Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Burmesterskivorna höll på att rasa i golvet... Hmm...hittar ingen stativlogo men jag har alltid haft för mig att det heter Gilux. Eller det kanske var ett rakblad... Quote
K-man Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 ....stativloggo...om du höjer teleskopröret (i mitten), så står det nog på vridplattan.... , men du har säkert rätt... \\K-man Quote
Georg Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Ursäkta en liten fråga bara ! var är det ni håller hus med denna lilla lyssningsträff? Göteborg eller? Har inte hängt med på några dagar så jag kanske har missat något! Quote
arcam Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Georg, ja i Göteborg. Det är Burmester som demas av "Sladd" i Mårten Designs lokaler i Göteborg 17-18 november. Quote
arcam Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Det var trevligt igår på Burmesterdemon, fanns en hel del intressant att kolla på. Fastnade lite på den största cd-spelaren den i det större rummet, gav verkligen gediget intryck. Snygg och ren design, men en del tycker tvärtom alltid en smaksak. Kul också att det var så stor blandning på musiken, ett klart plus. Sen går man ju runt lite och pratar med forumfolk, tar en kopp kaffe medelst en pepparkaka, ja förresten det blev några fler . Tiden gick fort var där vid 4-tiden fram till dom stängde kl. 20. Håller med om att det var bra bilder, speciellt speglingsbilden med Burmester och Coltrane. Det gäller att ha känsla för det. Självklart är det bra med en något bättre kamera, men det viktigaste med foto är personen bakom kameran. . Det gäller att kunna se. Burmester lät bra...riktigt bra. Det var också intressant att lyssna på Mårten Design nya stativare Duke, den hade passat bra här hemma. Trevlig stämning, tack till Sladd och Mårten Design. Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Nu är vi väldigt OT men där står faktiskt Gitzo Studex Made in France... K-man, påminn mig nästa gång... Hifiapparaturen kom upp innan solen hade gått ner. Uppkopplingen var så effektiv att det kändes säkrast att hålla sig på avstånd... Matte och kelgris helt ovetande om vad som pågår... Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Som alla känner till flyger tiden iväg när lyssnandet kommer igång och mörkret föll snabbt på. Vintermörker och hifi hör ihop på något sätt... Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Burmestergästerna bestod av Belt-Drive CD-Player 001, Pre-Amp 011, Power-Amp 911 samt en Power Conditioner 948. Quote
Merkurius Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Attans, f-n att jag totalmissade det här.... Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Säg inte att du är kvar i Götet... Quote
Matrixen Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 tråkigt Merkurius Jag var iallafall där ikväll och det var både trevligt och välljudande, som det brukar vara hos Bröderna Olofsson. Såg Sladd skymta förbi som hastigast också. Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 om.s är göteborgare numera och här var det full koncentration på klassisk musik. Dynamisk klassisk musik skulle jag vilja tillägga. Är man tidigt ute kan man nästan få ha lyssningsrummet för sig själv en stund. sladd orienterar sig i den klassiska avdelningen... Quote
Matrixen Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Så det blev nytt besök ikväll för dig, eller satt du kvar om.s Välkommen till Göteborg! Quote
Guest om.s Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Så det blev nytt besök ikväll för dig, eller satt du kvar om.s Välkommen till Göteborg! Takkeer takker, god stad å leve i, ble ikke bare en men to turer innom idag, siste med fruen som satt seg ned og hørte på ett par låter, man bør jo dele med seg av godene godt hifi miljø og trevelige folk de jeg har truffet til nå her i Gøteborg .... ses under vegs..... Quote
Merkurius Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Kommer Burmester elektroniken vara kvar hos Mårten Design? Hursomhelst måste jag nog ändå in för en provlyssning någon dag. De verkar ha ansträngt sig för att fixa till rummet. Sist jag såg var det bara Tube Traps (Daad) men nu ser det ut som att de även satsat på Svanås grejor. Quote
Timbre™ Posted November 18, 2004 Author Posted November 18, 2004 Förmodligen är den redan på väg till Alingsås och det är ju inga avstånd i hifivärlden... Quote
Matrixen Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Merkurius: De hade ökat smalbandig basabsorbtion och det hördes. Tightare, men det kan förståss varit Burmester också om.s: Har ju redan sett dig på demos två helger irad så :cool: Quote
Recommended Posts