new order Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Maire eller Moya Brennan som hon nu heter visar sin lillasyster Enya var skåpet skall stå med sin senaste skiva Two Horizons.Moya visar också att hon visst kan stå på egna ben och inte "bara" är rösten i gruppen Clannad. Keltisk folkmusik/new age i skön mix med stooor ljudbild och mäktig dynamik. Rekommenderas. Quote
peber Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Jo, skivan är inköpt för ett tag sedan och spelas mycket, både i stereon och i iPoden... Den växer för varje lyssning. Jag har även ett par av hennes tidigare skivor men jag tycker nog att detta är den bästa skivan (av de jag hört). Enya får hård konkurrens inom familjen! Vad gäller det ljudtekniska så är den väl ingen "demoskiva" direkt - även om den låter bra - men det finns en del basgångar som kan vara lite tuffa för anläggningen. Jag instämmer i rekommendationen! /P Quote
Mattias Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Låter ju spännande, denna skulle man skaffat sig för länge sen. Tack för tipset! /Mattias Quote
Kero Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Den här måste kollas in, tack för tipset ! Quote
Björn-Ola Posted November 26, 2004 Posted November 26, 2004 Hon uppträdde på Irländska musikfestivalen i Mullsjö i somras med sitt band. Självklart var jag där. Eftersom publiktillströmningen var dålig så stod det klart att artisterna inte skulle få betalt när hon skulle uppträda, men hon gick upp på scenen ändå och gjorde en fantastisk konsert med material både från hennes soloplattor och från Clannad. Dom fixade faktiskt även "Theme from Harrys Game" med stämsång och allt. Heder åt Moya. Quote
Recommended Posts