Jump to content

Gratis Coconut-Audio kablar :)


Patrick82

Recommended Posts

Jag simmar bland sladdar och vill bli av med dem. Men jag har inte tillräckligt med sladdar till alla. Så de som gör en Youtube video på Coconut-Audio tweaks i deras anläggning, skall få en sladd med gratis frakt. Videorna skall läggas upp på min hemsida. Från din video kan jag också se vilken sladd passar dig bäst, tillsammans med tweaksen du har.

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Video behöver inte göras, men du kommer få förtur i kön och en finare kabel.

För alla andra är det väntetid i kön. Jag bygger nya hela tiden.

Här är mina gratis kablar:

Strömkablar: 1 månads väntetid.

USA kontakt strömkablar: Borta

RCA signalkablar: Borta

TRS (Tele) till XLR male balanserad signalkabel (ett par): Ingen väntetid.

Denna kabel använde jag mellan EMU 0404 USB DAC till Adam A5 studio monitorer.

En fjärdedels högtalarkabel (gaffel): Borta

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

Jag håller på att bygga några dussin av White Night Power 2m Natural Edition som är färdiga innan julafton. De har svart kabelstrumpa med Furutech FI-11 (Cu) kontakter. Nypris var $600 men alla skickade tillbaka den för att uppgradera, så jag kan lika gärna ge denna kabel gratis. Den är bättre än Nordost Valhalla och Virtual Dynamics Genesis som jag använde några år sedan.

Skicka PM, jag betalar frakten inom Sverige.

Tack så mycket Patrick för kabeln som kom igår. Jag lyckades till slut tämja "boaormen" så att jagkunde koppla in den i försteget.

Vet inte hur du lyckats få fram detta "djur", men oj vad bra ljudet blev. :o

Bredare och djupare ljudbild, diskanten blev krispigt fin och rösterna förvandlades till personer. Ja, allt blev så mycket bättre.

Återigen - tack Patrick.

Blev ju grymt bra det här. :D Stort tack Patrick!!! Och kabeln fungerar ypperligt, svartare bakgrund, mer detaljer och naturligare återgivning. Trodde inte det var möjligt. Du är ett geni.

2r4isg9.jpg

The BIG difference I am noticing in addition to larger, pounding bass is the resolving detail in the background. They come in clearly, and very crisp and transparent. The music sounds very spacious. Rather than just wide, it's deeper, more 3-dimensional. The musical instruments being played sound farther apart, and very distinct. There is a huge contrast. The mid range is handled so well and very effortless...

It's like I'm surrounded by music. The 3-dimensionality is impressive. And no, I'm only running two channel speakers. This cable is definitely in a different league. Shunyata Research Venom 3 is a nice cord and provides sweet treble sound but that's about it. It runs out of steam fast in the lows while the White Night Power 2m takes care of both ends of the spectrum with added, articulated crisp details and thunderous bass.

cheez (USA)

Recension: http://www.coconut-audio.com/WhiteNight2mCheez.html

Link to comment
Share on other sites

Det måste ju kosta dig väldigt mycket pengar i material Patrick82. Varför ger du bort kablarna?

Om någon har ramlat ner i ett dike så ska man räcka en hjälpande hand. Det är samma med kablar, om någon har dåligt ljud ska man hjälpa så det blir bättre ljud.

Link to comment
Share on other sites

Patrick, det är verkligen snällt av dig att skänka bort audiofilkablar, men kostar det inte dig en förmögenhet i tid och pengar? =)

...och sen visar det sig att Patrick82 egentligen skriver en avhandling i psykologi eller sociologi. Institutionen bekostar alla kablar, som egentligen bara består av vanlig lampsladd. Vi audiofiler utgör empirin. Damn vad jag skulle vilja läsa den... ;)

Link to comment
Share on other sites

Patrick, det är verkligen snällt av dig att skänka bort audiofilkablar, men kostar det inte dig en förmögenhet i tid och pengar? =)

...och sen visar det sig att Patrick82 egentligen skriver en avhandling i psykologi eller sociologi. Institutionen bekostar alla kablar, som egentligen bara består av vanlig lampsladd. Vi audiofiler utgör empirin. Damn vad jag skulle vilja läsa den... ;)

Kan det röra sig om något annat :?:;)

Link to comment
Share on other sites

Patrick, det är verkligen snällt av dig att skänka bort audiofilkablar, men kostar det inte dig en förmögenhet i tid och pengar? =)

...och sen visar det sig att Patrick82 egentligen skriver en avhandling i psykologi eller sociologi. Institutionen bekostar alla kablar, som egentligen bara består av vanlig lampsladd. Vi audiofiler utgör empirin. Damn vad jag skulle vilja läsa den... ;)

Ja det är vanlig lampsladd i kabeln så du kanske är något på spåren där.

Link to comment
Share on other sites

Institutionen bekostar alla kablar, som egentligen bara består av vanlig lampsladd.

Jag använder vanlig lampsladd i nästan alla kablar och sätter tweaks runt. Ju styvare kablarna är desto större effekt gör mina tweaks. Med tillräckligt mycket tweaks kommer tweaksen dominera ljudet, och kabeln inuti kommer inte höras längre. Med mina Ultra kablar låter kopparn som silver.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

BORTA

Någon som använder korta högtalarkablar? Jag har 4 stycken 140cm långa med rektangulär koppar, som på bilden.

Jag hittade dessa i källaren, 3 år gamla. Det finns inga kontakter på dem för att det gav bättre ljud, men kopparn på ändarna kan brytas av om man böjer den flera gånger. Om man installerar den en gång och lämnar den kvar så är det inga problem. Jag hade Nordost Valhalla förut, bytte till Goertz Alpha Core, och sen bytte till denna "Alien Thunder" kabel, fick bättre ljud.

AlienThunder.jpg

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

Under julstädningen hittade jag ett par av denna signalkabel (White Beach RCA Wide Edition). Två stycken kan inte kopplas in ordentligt om RCA uttagen är nära varandra, det går men det blir vinklat. Denna kabel ger bättre ljud för att den rengör bruset hela vägen till kontakterna.

BORTA

WhiteBeachRCA400.jpg

WhiteBeachRCA_hanging.jpg

yesno191.jpg

Youtube: http://youtu.be/PG-gZVQpcBg

Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

BORTA

Hittade en halvfärdig White Beach Power 3.5m i en påse i källaren. Satte på nya Furutech FI-11 (Cu) kontakter idag, klar om 1-2 veckor. Skicka PM, om du vill ha kablarna ovan kan jag skicka i samma paket.

WhiteBeachPower.jpg

Youtube: http://youtu.be/nAUfXNDBRXE

Recension

hello. I am so lucky to have such a cable. I'm not saying specific things, all the better, bigger, and life-like! Many Veil is the sound! Clean like live music! And that's the point! This is the ultimate goal! Listen to live music at home! This cable can do this! Generous calm, never tiring, and yet every sound has harmonics! I do not know any other cables! - Peter (Hungary)
Edited by Patrick82
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag har några 1 meter korta Blue Night kablar på gång, efter de är skickade kommer jag inte kunna bygga kablar något mer.

En kund bytte hans Nordost Vishnu till den och fick bättre ljud.

Jag bygger tills kontakterna har tagit slut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...