Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag upplevde samma skillnad. En viss "stökighet" i övre mellanregistret mildrades klart och tydligt.

Måste säga att jag innan detta test var väldigt skeptisk till fötternas inverkan på ett

transistorslutsteg. Men det finns uppenbarligen inget som kan lämnas åt slumpen. :black:

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Nä, och någon slumpmässig fotplacering visar sig heller inte fungera så bra. Tanken med en fot under trafon fick jag snabbt lämna då basen inte riktigt hängde med. Efter diverse kattfotsglid hamnade den bakre längst ut till höger, mittenfoten längst ut till vänster och den främre kattfoten så långt ut som möjligt till höger. Detta resulterade i en något slankare tonal balans med övriga register oförändrade.

Catfoot041.JPG

Posted

earwin slog sig ner med opåverkade öron och hade inget att anmärka på basåtergivningen. För egen del är jag osäker

- jag kanske har tweakat bort mig... :?::) Vad jag har fallit för med M-8000 är just baskontrollen och den känns inte lika framträdande nu. Enligt earwin var den dock helt okey.

Catfoot048.JPG

Posted

I ett system som drar åt det påstridiga och kantiga kan Catfoot och Lionfoot förmodligen göra underverk. Är man beredd att ta sig tiden och besväret att lyssna igenom alla placeringsalternativ finns det mycket som talar för god utdelning. Tillbakalutade och mjukt spelande system kanske mår bättre av något annat alternativ... :?:

Som alla vet är det omöjligt att förutsäga.

Catfoot047.JPG

Posted

Christer och Kenneth (aktiv demo i Puristrummet på årets Arkenmässa) tittade in och tog sig en kort men intensiv kattfotslyssning... :) Lee Ritenour och nervigt blås på albumet wes bound.

Catfoot052.JPG

Posted

Nu lämnar vi Catfoot och Lionfoot åt fortsatta äventyr. För att stämma av intrycken skall dom få verka i ett system som spelar mjukt och vällupplöst redan från start. Euphoniatestet går vidare... ;)

Catfoot051.JPG

Posted

Märklig... :?::o Placeringen är uträknad på millimetern :D och förmodligen på den plats där de gör mest nytta i detta rum.

Hörnet kändes tidigare som en resonanslåda... :)

Posted

Dom finns i tre storlekar och ett antal färger. Man kan välja bort gallret och priserna kretsar runt 1500 kr styck beroende på storlek och utförande. Själv är jag nöjd med det här köpet.

• 3 weeks later...
Posted

Efter att inte ha velat röra något annat i anläggningen under testtiden av Isoteks MiniSub, så är det nu dags. Jesus får nu lämna över fötterna till hifin... :D

krubb.jpg

På grund av min hyllkonstruktion och en liten varelse som springer onkring hemma, så ser det inte ut som att jag skulle våga lämna elektroniken ur sikte för länge med fötterna på plats....så jag tror att testförfarandet kommer gå ganska snabbt :blush ...skall bara hitta någon vänlig...och förstående...själ, som vill hjälpa mig att få dem på plats utan kras....

Posted

:) Känner igen det där, hoppas det går vägen med testet, skall bli spännande att se hur det går.

Fast jag visste ju inte att mellan jul och påsk kommer hifin........hmmm :clown:

Posted

Idag är det tjugondag Knut, så nu är det hög tid för hifi bravo :D

Men...det visar sig att jag behöver fler lionfeet för att kunna testa i min rigg...så tyvärr får vi nog vänta lite med det...sorry :diss:

\\K-man