30Hzbone Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 …ute på bystan stannade jag till. Skyltar med Antikt/kuriosa/loppisfynd gjorde mig nyfiken. Allsköns ting fanns det men några hyllor med LP gjorde mig lite nyfiken och för mig var det rena guldgruvan och efter att ha plöjt 3/5 av hyllorna (sparar lite till nästa besök) så följde denna musik med hem: Två välkända konserter för klarinett Musik av Bruch inspelad 1972. Även denna underbara musik spelades in 1972. Diana och jag m.fl. spelade på samma gig på dåvarande Malmö Stadsteater i slutet av 60-talet bara så ni vet, efterfesten var också kul. Med en Birgit Nilsson i storform härligt befriad från metallisk klang. Hornisten från Australien som i en intervju sa att om jag måste använda mer än 75% av min förmåga så låter det inte bra. Underbar musik inspelad i dec. 1964. För mig härlig ny musik, inspelad 1986. Lite blandad musik av Johan Sebastian Bach, Carl Philipp Emanuel Bach och Henry Purcell. En fin Nelson-Messe inspelad 1985. En 5:a med Wiener Philharmoniker och Karl Böhm är aldrig fel. Och det bästa till sist En mono-inspelning från Teatro alla Scala och året var 1955. Varför behövs sterio? Kostnaden per skiva var 15 kr och kvalitén utmärkt, så man står ut. Quote
Guest BTS Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 efter att ha plöjt 3/5 av hyllorna (sparar lite till nästa besök) så följde denna musik med hem: Nästa besök kan vara försent. Quote
30Hzbone Posted August 22, 2013 Author Posted August 22, 2013 Nästa besök kan vara försent. Men då är det ju fler som blivit glada efter ett besök i röda ladan och det är ju trevligt. :Nail Biting: Quote
calle_jr Posted August 23, 2013 Posted August 23, 2013 Fin musik och fin omslagsbild av Grosser Musikvereinsaal. http://www.forumbilder.se/CF7J7/133.JPG En 5:a med Wiener Philharmoniker och Karl Böhm är aldrig fel. Quote
Recommended Posts