Putte Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Hej Var på Solliden och lyssnade på Bobo Stenson Trio härom veckan. Mycket bra konsert som jag hjärtligen njöt av.Palle Danielsson är en hejare på sin bas - ja inte så att Bobo är dålig, men Palle stack ut alldeles extra. Tur att musiken värmde, kylan gjorde sig påmind senare på kvällen. En häftig upplevelse som följdes upp av en TV konsert också. Nu får det nog bli den senaste skivan också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Hej Var på Solliden och lyssnade på Bobo Stenson Trio härom veckan. Mycket bra konsert som jag hjärtligen njöt av.Palle Danielsson är en hejare på sin bas - ja inte så att Bobo är dålig, men Palle stack ut alldeles extra. Tur att musiken värmde, kylan gjorde sig påmind senare på kvällen. En häftig upplevelse som följdes upp av en TV konsert också. Nu får det nog bli den senaste skivan också! Kul, men synd att jag missade denna konsert. TV-konserten var nog en repris om jag minns rätt. Tyckte jag kände igen inspelningen i skogen. Palle Danielsson är en utomordentligt duktig basist och väl i klass med Bobos ordinarie basist Anders Jormin som tycks driva ett antal egna projekt. Sist jag såg trion var när de spelade i Hammarby Sjöstad och även då spelade Palle. Palle är bror till Monica Dominique. Jag antar att trummisen var Jon Fält som vanligt. Han har utvecklats på ett positivt sätt och mognat från de spektakulära spelet han hade i början med lite publikfriande konster. Nu smälter trion väl ihop och Bobo och Jon tycks ha ett samstämmigt musikaliskt utbyte och konversation. Den nya skivan kan jag varmt rekommendera! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts