Jump to content

Sommarquiz

Anders

Recommended Posts

Helt rätt, det är Norah Jones. Bellari och Technics 1200 lär också vara rätt men högtalaren är svårare att bli säker på.

Bilden är ett klipp från en video (dock inte mitt klipp) men jag tyckte det var kul att se och visa Lebenförstärkaren i ett sådant sammanhang. Skivspelaren verkar vara en mycket populär modell i musikersvängen.

Här är en länk till hela videon från CBS News. Man får se glimtar av vinylsamlingen och även här har hon god smak.

Norah Jones video

Varför har hon inga pappiljotter i håret? :Thinking: Tycker att med sådana skulle ljudet studsa på ett bättre sätt för att senare åter hamna i lyssningsposition " Sweetspot " Men jag kan ha fel :rolleyes2:

Akustikbehandlat rummet har hon också gjort! ;)

Sjal och kuddar var ett nytt grepp! :D

Calm

Varför har hon inga pappiljotter i håret? :Thinking: Tycker att med sådana skulle ljudet studsa på ett bättre sätt för att senare åter hamna i lyssningsposition " Sweetspot " Men jag kan ha fel :rolleyes2:

För ovanlighetens skulle en kvinna i hifisammanhang - varför skall det då förlöjligas med tal om papiljotter?

Men Herregud! Det är ju en kvinna som rör en Leben! Nu känner jag mig nästan som bästa kompis till henne varje gång jag går och varsamt smeker min egen Leben... :-)

Nu måste jag gå och spela en av hennes skivor som hyllning till detta! Tack Anders för denna välgörande nyhet, genast mår jag lite bättre igen.

Mvh Lasse