Anders Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) Den här förstärkaren från Leben är redan uppackad, men vem är det som använder den? Fler frågor för den som är sugen: vad är det för phonosteg och skivspelare? Edited August 3, 2013 by Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) Ser ut att vara Norah Jones... hon verkar ha bra smak då det gäller elektronik Bellari VP130 och Technics 1200mk2 spelar säkert bra tillsammans .... Edited August 2, 2013 by P-pan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Dynaudio högtalare kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Helt rätt, det är Norah Jones. Bellari och Technics 1200 lär också vara rätt men högtalaren är svårare att bli säker på. Bilden är ett klipp från en video (dock inte mitt klipp) men jag tyckte det var kul att se och visa Lebenförstärkaren i ett sådant sammanhang. Skivspelaren verkar vara en mycket populär modell i musikersvängen. Här är en länk till hela videon från CBS News. Man får se glimtar av vinylsamlingen och även här har hon god smak. Norah Jones video Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Dynaudio högtalare kanske? Det tror jag också. Troligen ett par Focus 140 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeX Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 Det tror jag också. Troligen ett par Focus 140 Riktigt bra smak har hon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 Akustikbehandlat rummet har hon också gjort! Sjal och kuddar var ett nytt grepp! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Varför har hon inga pappiljotter i håret? Tycker att med sådana skulle ljudet studsa på ett bättre sätt för att senare åter hamna i lyssningsposition " Sweetspot " Men jag kan ha fel Akustikbehandlat rummet har hon också gjort! Sjal och kuddar var ett nytt grepp! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Varför har hon inga pappiljotter i håret? Tycker att med sådana skulle ljudet studsa på ett bättre sätt för att senare åter hamna i lyssningsposition " Sweetspot " Men jag kan ha fel För ovanlighetens skulle en kvinna i hifisammanhang - varför skall det då förlöjligas med tal om papiljotter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Men Herregud! Det är ju en kvinna som rör en Leben! Nu känner jag mig nästan som bästa kompis till henne varje gång jag går och varsamt smeker min egen Leben... :-) Nu måste jag gå och spela en av hennes skivor som hyllning till detta! Tack Anders för denna välgörande nyhet, genast mår jag lite bättre igen. Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts