RollE2k Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Säljer en av mina skivspelare, nämligen en Clearaudio Champion då jag bara tänkt behålla en av mina två spelare. Skickmässigt är den mycket fräsch, själva plinten har någon repa under mot mitten, som inte syns.. och sedan finns det någon mitt under tallriken som inte heller syns. Enda som syns direkt är en repa på tallriken - som i övrigt är i nyskick. Denna repa finns det bild på länkat nedan. Hur som helst är detta en mycket välljudande spelare! Tonarmen är en Clearaudio L3s, dvs föregångaren till Clearaudio Tangent. Original är denna med terminaler - jag har dock direktwirat den med Cardas tonarmskabel - så du inte har några onödiga kontakter mellan pickup och riaa. Tonarmen låter riktigt bra för pengarna, och det enda möjligt negativa är att den är lite tjorvig att ställa in - då det är fåtalet vågar som ryms under den - så man kan få höja armen medan man ställer in nåltrycket. När man väl ställt in den så låter den dock kanon. Jag körde den tidigare med Lyra Argo i med mycket bra resultat. Så priset då.. Skivspelaren utan arm: 7000 Bara tonarm: 3000 Spelare + arm: 9000kr Spelaren finns i Luleå, och hämtas helst - men jag har inga problem alls att skicka om så skulle behövas. BILDER finns här - http://s284.photobucket.com/user/Rolle2k/l...araudioChampion Skicka PM, Ring (070-2602743) eller maila på r_eape_r(at)hotmail(dot).com vid intresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts