Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har inte några bra lurar hemma så jag använder inte denna funktion!

Men innan vi köpte den så lyssnade vi på den på hiend stockholm och då var det många riggar med olika lurar och det som gjorde att vi köpte var att den

funkande bra i alla olika kombinationer. detta imponerade på mig och var den avgörande orsaken till köpet!

Ska man beskriva ljudet på något sätt så måste det bli neutral.

Den kanske i vissa sammanhang skulle uppfattas som lite slank med detta beror nog mest på att den inte spelar över i basen utan har väldigt hög upplösning istället.

Själv så spelar jag med Hypex nc400 slutsteg och denna kombi ger ett luftigt högupplöst ljud med mycket bra kontroll i basen!

Posted

Tackar för utlåtandet.

Låter som att jag måste prova en sådan när jag ska byta ut min gamla Benchmark DAC, som många oxå kan tycka är slank i basen, men det är helt enkelt sådan baskontroll jag är ute efter

Posted

Jag har planer på att bjuda in på en provlyssning av mitt system någon gång i sommar eller hösten!

För dom som är hugade att åka till Åmål vill säga.

Om det skulle finnas intresse så kan vi kolla datum för en sådan träff. det vore kul att bjuda tillbaka efter senaste träffen som var mycket trevlig!