Georg Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Antelope kommer med en ny värsting dac med DSD 256x uppsampling! Kanske nästa uppgradering! Antelope Zodiac Platinum Quote
Kilgore Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Verkligen en intressant apparat. Hur är din Zodiac som hörlursförstärkare? Har du testat det? Quote
Georg Posted June 12, 2013 Author Posted June 12, 2013 Jag har inte några bra lurar hemma så jag använder inte denna funktion! Men innan vi köpte den så lyssnade vi på den på hiend stockholm och då var det många riggar med olika lurar och det som gjorde att vi köpte var att den funkande bra i alla olika kombinationer. detta imponerade på mig och var den avgörande orsaken till köpet! Ska man beskriva ljudet på något sätt så måste det bli neutral. Den kanske i vissa sammanhang skulle uppfattas som lite slank med detta beror nog mest på att den inte spelar över i basen utan har väldigt hög upplösning istället. Själv så spelar jag med Hypex nc400 slutsteg och denna kombi ger ett luftigt högupplöst ljud med mycket bra kontroll i basen! Quote
Kilgore Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Tackar för utlåtandet. Låter som att jag måste prova en sådan när jag ska byta ut min gamla Benchmark DAC, som många oxå kan tycka är slank i basen, men det är helt enkelt sådan baskontroll jag är ute efter Quote
Rajapruk Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Nice, ska du sälja din gamla Antelope Georg så är jag ev. intresserad. Hade varit kul att testa den i min nya setup. Quote
Georg Posted June 13, 2013 Author Posted June 13, 2013 Jag har planer på att bjuda in på en provlyssning av mitt system någon gång i sommar eller hösten! För dom som är hugade att åka till Åmål vill säga. Om det skulle finnas intresse så kan vi kolla datum för en sådan träff. det vore kul att bjuda tillbaka efter senaste träffen som var mycket trevlig! Quote
Recommended Posts