calle_jr Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 Kuzma CAR Kuzma har fått fyra nya pickuper i sitt sortiment! De fyra modellerna CAR-20, CAR-30, CAR-40, CAR-50 tillverkas i Japan och har alla samma konstruktionsprinciper som gör dem lågohmiga, ganska styv komplians och låg utspänning. Det som synbart skiljer är att man väljer mer och mer exotiska material i de dyrare modellerna. Bild: Kuzma http://www.kuzma.si/cartridges.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Jag har med läst om dessa. Verkar mkt intressanta. Undrar vilken tillverkare de samarbetar med nu. Det kan ju inte vara Zyx längre då de inte funnits i 50 år, som de skriver om det japanska företaget som tillverkar de nya pickuperna. Zyx är väl inte heller kända för sina aluminium-hus. Dessförinnan använde de sig av Shelter (2002-2005) Har lyssnat många gånger på KC-REF som den hette. Mkt bra PU, som står sig mkt bra än idag. Om jag inte minns fel så blev de väl lite ovänner med Shelter, då Shelter utnyttjade en hel del från Kuzmas PU när Shelter själva skulle göra ny top of the line produkt. Har du tänkt att prova ngn av dem calle_jr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Har du tänkt att prova ngn av dem calle_jr? Inget planerat. Till att börja med skulle det vara intressant att kolla närmare på dem. Man ska inte döma en hund efter håren, och det till synes enkla huset döljer säkert en del smarta lösningar. Krysset i fronten är bra för grovinställning. Jag föredrar när man ser nålen sänkas i spåret, och här har man gjort ett urtag i fronten men bibehåller sidorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts