Jump to content

Sonus concordia

Adagio

Recommended Posts

Nu kan jag inte hålla mig längre.

Jag har den stora äran att presentera.....

Sonus Concordia

A57605BC.jpg

"Concordia det antika Roms gudinna för endräkt och harmoni"

Det är vad jag vill uppnå i dessa produkter. Efter två år av intensivt prototypstestande, materialtestande, nogranna jämförelser med andra marknadsledande kablar har jag lyckats att nå det house sound jag eftersträvat.

Det som bara började som en kul grej, för att sedan övergå i en mer seriös strävan att hitta det optimala för eget bruk tog för en tid sedan steget in i en kommersiell tanke. För intresset blev större och större bland bekanta hifirävar och även ryktesvägen. Förfrågningar om att få köpa och prova. I kamp med flera stora och välrenommerade kabeltillverkare ville folk köpa mina, trots att jag inte direkt ville sälja utan mer skryta lite. Jag sålde mina och gjorde nya. Ur detta föddes det bolag som nu står inför kommersiell premiär. Blir AB denna månad och hade en smygpremiär på sweetspot.

Gå in och kika på vår hemsida sonusconcordia.se

Välkommen

Joakim (adagio) Lundmark

Edited by Adagio

Låter spännande. Vore kul att testa ett par Saturnus signalkablar mellan försteg och slutstegen. Fast då behöver de vara sådär 2,5 meter.

Är dock lite konfunderad gällande en sak. Under Pantheon står att du använder enbart silver medan det under Saturnus högtalarkablar står att det är koppar.

Eller är det jag som inte kan läsa innantill?

Det står att kopparmodeller är under utveckling. Jag borde dock betonat att koppar används primärt till högtalarkablarna. Till 2x2,35m SC går det åt 50m wire! Så en silverkabel finns på tankestadiet, dock skulle den bli altför dyr i detta skede.

Tanken med högtalarkablarna var att ta fram en modell som skulle vara på rätt sida om 10 000 kr. Dock blev arbetet med de material jag använde för problematiskt och ytterligare steg i produktionen fick tas. En process som var tänkt till SATURNUS SC och helt plötsligt var SATURNUS helt realiserad innan NEPTUNUS. JUPITER SC kommer att innehålla både koppar och silver.

Så koppar kommer att vara närvarande i modelprogrammet, speciellt till högtalarkablar och givetvis i strömkablarna.