Jump to content

Recommended Posts

Posted
Vad används stativet till?

Ja det kan man undra, ser ju nästan ut som det används för att utöka lådvolymen...

Det kan ju inte var för att det ska vara snyggt iaf, för det är det inte i mina ögon

Posted

Utöver att vara ett stabilt fundament för högtalaren när den är fristående, så var det i den gamla modellen en plats i vilket det externa delningsfiltret förvarades. Högtalaren kan användas i olika konfigurationer såsom bokhyllehögtalare, mot vägg etc. Då kunde man ändra i delningsfiltret för att anpassa högtalaren efter placeringen.

http://www.stereophile.com/content/wilson-...-specifications

Jag har hört den gamla ett antal gånger i olika sammanhang men egentligen inte blivit så imponerad av vad den presterar jämfört med de större modellerna. Lite för diskantstark i min smak i jämförelse med Sonus fabers mer livfulla och sköna stativare som är mer silkeslena i toppen. Men den kan ha varit svår att få till i fråga om placering, men borde inte vara det, mht multifunktionen.

Calm

Posted

Du har ett externt delningsfilter på baksidan och kablarna ner till detta är gömda på insidan av stativet.

Posted

Designen har säkert en praktisk funktion men ser det inte lite ut som att Duetten är klar för sjösättning :Thinking:;)

Posted

Jag gillade att stativen var i samma färg som högtalaren.Vet inte om det där vecket på sidan var så nödvändigt.Tycker det är lite onödigt överdesignat.Sophia och Sasha och till viss mån Alexia är ju fri från sånt.Gudskelov.

Men annars så var det en läcker stativare.Man ser vilket märke det är utan att behöva leta efter namnet.

Posted
Sällan har väl en högtalares design andats så mycket Las Vegas-hotellrum.

Då borde den slå alla med häpnad på nästa CESmässa...

Posted
Sällan har väl en högtalares design andats så mycket Las Vegas-hotellrum.

Klockren observation! Högtalaren ser verkligen ut att länga till ett rum med en mjuk och fluffig heltäckningsmatta.

Posted
Klockren observation! Högtalaren ser verkligen ut att länga till ett rum med en mjuk och fluffig heltäckningsmatta.

Jag får en känsla av 80-tals design och Miami Vice. :icon_smile_cool:

Nämner man 80-talet blir det ofta negativa associationer till design, kläder och musik för många, men det är inte meningen i det här fallet