Transient Design Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Jättekul att så många verkade uppskatta vårt lilla system på Sweetspot i Jönköping! Vårt "party-trick" där vi visade att iPhono var knäpptyst trots full volym på förstärkaren imponerade inte minst på mig! Men givetvis var det högtalarna som drog mest uppmärksamhet till sig då de verkade trotsa fysikens lagar med sitt pytte-element och djupa bas. De byggs på möbelfabrik i Danmark av bambu! Det är många som redan hört av sig och frågar om vad vi egentligen spelade på så jag skriver en lista här nedan för alla er som inte törs ringa: Vinylspelare: Kuzma Stabi S med en 12" STOGI VTA arm: Kuzma Hemsida pris 30 000kr tillsammans Pickup: Benz Ace Importörens Hemsida pris 7600kr Riaa: iPhono iFi Micro by AMR iFi Micro pris ca 4000kr Förstärkare: Lebens helt nya CS300F Lebens Hemsida Pris ca 21 000kr Signalkabel: Acoustic Revive RCA1.0PA Acoustic Revive Hemsida pris ca 10 000kr Högtalarkabel: Acoustic Revive SPC Reference SPC Reference Pris 800kr/m oterminerad Förgreningsdosa: IKEA pris ca 9 kr Högtalare: Händel Horn Akkelis Audio pris ca 16 000kr paret som importeras av High-Fi Consult i Malmö liksom Kuzma och Benz. Då jag själv inte hade någon kamera med mig så får ni som kan mycket gärna lägga in bilder från vårt rum i denna tråden. Och ni som vill får givetvis ändå ringa och fråga/ prata om vårt rum då det är jättekul att få höra era tankar och frågor. Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akkelis Audio Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Här kommer en bild. mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Tack Stefan! Och ni som önskar köpa dessa mycket snygga (?) absorbenter som står i rött bakom högtalarna får vända er till hotellet då det är deras sängar... :-) Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprudel Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Som jag skrev tidigare i en annan tråd så blev jag väldigt förtjust i er uppsättning. Högtalare för 16kkr som spelar gudomligt med Leben. Envägs is da shit! Väl anpassat för ett mindre rum, kvalitet istället för kvantitet, pure music istället för imponerande effekter. Bra jobbat Transient Design! IKEA grandiosa grendosa, liksom hos Vivid Audio kommer att bli en storsäljare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Musicus Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Kommer disse på demo hos Akkelis? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted May 2, 2013 Author Share Posted May 2, 2013 Händel Horn stod hos Akkelis innan och de står där nu igen! Men jag kan bara garantera kvaliteterna med Lebens förstärkare och Acoustic Revive kablar! Och grendosa från IKEA... Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Ja, dessa skapelser förvånade mig med...det är alltså bara det lilla elementet i varje talare? Nu var det ju inga högra amplituder som det spelades på, men fascinerande "fullregister" på dem! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Musicus Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Händel Horn stod hos Akkelis innan och de står där nu igen! Men jag kan bara garantera kvaliteterna med Lebens förstärkare och Acoustic Revive kablar! Och grendosa från IKEA... Mvh Lasse ...jeg er velbekjent med slike tilsynelatende enkle høyttaler skapelser, som skaper fantastisk musikk i rett kjede, det må bli en tur forbi og høre idag tror jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts