Jamo Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 (edited) Magi, illusorisk musikåtergivning, tredje ordningens musikåtergivning, den emotionella dimensionen, olika benämningar på samma fenomen, nämligen att musiken berör så starkt att det går kårar längs ryggraden, nackhåren reser sig, man får gåshud, eller glädjetårar sakta trillar nedför kinderna, se t.ex. denna artikel. Det vore trevligt om ni som besöker mässan i Jönköping skriver om anläggningar som ni upplever spelar magiskt. Edited April 27, 2013 by Jamo Quote
sprudel Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 Magi, illusorisk musikåtergivning, tredje ordningens musikåtergivning, den emotionella dimensionen, olika benämningar på samma fenomen, nämligen att musiken berör så starkt att det går kårar längs ryggraden, nackhåren reser sig, man får gåshud, eller glädjetårar sakta trillar nedför kinderna, se t.ex. denna artikel. Det vore trevligt om ni som besöker mässan i Jönköping skriver om anläggningar som ni upplever spelar magiskt. Jodå! Det fanns ett rum som mer än andra gjorde anspråk på detta. Transient Design demade en dansk envägshögtalare med en 15W Leben och Jennifer Warnes på vinyl! Mer rätt än så blir det inte, intimitet, närvaro och vackert! Jag är väldigt förtjust i envägshögatalare, det blir något speciellt när flera element inte skall integreras. Överlag många trevliga upplevelser på mässan, Totem bra, Vivid imponerande bra, Larsen bra med trevligt framfört musikval, Holographic/piP också mycket bra. Quote
conan Posted April 28, 2013 Posted April 28, 2013 se t.ex. denna artikel. Tannoy Westminster Royal SE ser jag ... det kan inte bli fel. Jag är imponerad av dessa högtalare, och inte bara de stora, utan även de mindre i Prestige-serien. Quote
Guest Musicus Posted April 28, 2013 Posted April 28, 2013 Noen som har bilder fra gårsdagen å legge ut? ... mvh Quote
Jamo Posted April 29, 2013 Author Posted April 29, 2013 Så kom man iväg i Jönköping i år också. Söndagen var mycket lugn avseende antalet besökare, lätt att få bra plats för att lyssna. Dessvärre blev det ingen fukt i ögonvrån den här gången, tidigare år har Avantgarde lockat fram glädjetårar, men de fanns inte på plats och ingen annan lyckades trigga tårflödet. Det bestående minnet av mässan är annars små och i sammanhanget prisbilliga system, som presterade överraskande bra. Speciellt minns jag HRT Stage-anläggningen, Holographics rum och de danska bredbandshögtalarna, mycket musik för pengarna. Mitt pris för bästa musikurval går till Bernt hos Grottmännen i garaget, där serverades underbar musik, helt i min smak. Quote
Grottmannen Posted April 29, 2013 Posted April 29, 2013 Mitt pris för bästa musikurval går till Bernt hos Grottmännen i garaget, där serverades underbar musik, helt i min smak. Tack för det! Jag försöker i mesta möjliga mån spela sånt som jag själv tycker om. Effektsökeri och pajkastningsmusik spelas bara i undantagsfall när jag DJar på mässor. Systemet står hemma hos mig nu förresten, driver det med Pass "Son of Zen" - ifall nån vill lyssna så skicka PM. Quote
Recommended Posts