datar Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Här ser ni den MYCKET gedigna och TUNGA fjärrkontroll. Quote
Timbre™ Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Brittiskt stål som det skall bli spännande att läsa om... Har bara butikslyssnat på detta märke. Quote
K-man Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Saftig kontroll....och kanske saftig förstärkare... Timbre, nu har allt minnet svikt dig.... \\K-man Quote
Tux Posted November 10, 2004 Posted November 10, 2004 Jag håller med K-man, visst har Timbres minne svikit honom lite... Minns du månne denna? :cool: :cool: Visst har du lyssnat Chord tidigare, men det var ju inte det som var huvudsaken då. Då var det Carlsson som gällde... Jag gillar verkligen Chords fjärrar, de utstrålar en del pondus... Och ger troligen rätt djupa jack i golvet om man tappar dem. Mera bilder och intryck!!! Quote
datar Posted November 10, 2004 Author Posted November 10, 2004 Tux: Lyssningsintryck kommer Så här ser det ut när det lyser inuti den i mörkret Mer bilder kommer i morgon!!! Quote
datar Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 Några bilder på insidan kanske? Här sitter ytmonterade lysdioder som gör det läckra blåa ljuset man ser innanför gallret när locket är på Quote
datar Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 Det medföljer naturligtvis en instruktionsbok. Även denna skiljer sig från vanliga instruktionsböcker. Den är tryck på lite tjockare samt finare papper. Innehållet är sparsamt men informativt. Allt som man behöver veta om förstärkaren finns att läsa här. Quote
Timbre™ Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Ser ut som en autentisk mässingsskylt på manualen... Quote
kasra Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Med riktig mässingskylt hade man väl inte kunnat bläddra/vika som i andra bilden Quote
datar Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 Det hade dock varit flott med riktig mässingsskylt Men allt kan man ju inte få här i livet. Har lyssnat så mycket på musik idag att jag glömt att ta mer bilder. Det ska jag göra i morgon så var lugna... JAG ÄR SÅ FÖRÄLSKAD OCH KÄR I MIN NYA FLICKVÄN CHORD!!! :kiss: :kiss: :kiss: Fast än har jag inte köpt den. Jag kanske gör slut och letar vidare?? Quote
marbrink Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Jag tycker du ska behålla henne! Oerhört snyggt steg som förmodligen låter väldigt bra också..? Quote
mangew Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Det är väldigt fint steg med välfyllt innehåll. är det beg el. nytt, såg att ny(list)priset på dessa inte är att leka med. Bara att det är så coolt gör det väl värt att behålla, och inte ta hem någon alldaglig designad låda Hur är karaktären på det? Quote
datar Posted November 11, 2004 Author Posted November 11, 2004 Det verkar som jag får ge lite intryck på begäran från er Nåväl, jag har lyssnat på den nu hela dagen och även igår kväll. Med tanke på priset så har jag den på lån för på en vecka. Det bör noteras att jag inte vet om det är en beg eller butiksdemo exemplar jag har inte frågat det ännu Priset är dock mycket lägre än listpriset! Förstärkaren andas kvalite rakt igenom. Detta kan blandannat läsas i manualen: "To keep the analogue (music) signals pure, the Chord Electronics micro controller acts only to DC lines whitch select control relays or the motors that operate the volume or balance potentiometers thereby keeping the stereo signals free from ultra high frequency (UHF) data signal corrupt. Each analogue stereo channel has its own independet (dual mono) power supply with DC regulators for each amplification stage. Each stereo channel input selector has its own separate printed circuit onboard. There are a total of 32 ultra high performance hermetically sealed relays within each unit. The micro controller also has its own independet power supply as have the relays. Jaha då vet man detta Det första som slår en är lugnet i musiken. Förstärkaren har brutal kontrol över instrument. Bakgrunden är tyst som natten. Den har även extrem kontroll över högtalarna. Detta kan beskrivas såhär: CHORD: Här är det JAG som bestämmer!!!! Dynaudio: Jaja... Jag får väll göra mitt bästa då Kombinationen CHORD och Dynaudio är fantastisk. Jag har vid ett tidigare tillfälle provat ett studioförstärkare från CHORD med Vincent förförstärkare. Det var då jag blev imponerad av CHORDs egenskaper som även blev min referens när jag lyssnade på andra förstärkare. Det var därför jag lånade hem denna som heter CHORD CPM3300. Tack vara denna underbara förstärkare får jag äntligen bevisat för mig vilken underbar högtalare mina Dynaudio 1.8mkII är. De presterer något som jag aldrig hört från dem tidigare. Det var som "det sistsa" var gömt inuti lådan och väntade på att få blomma ut vid rätt tillfälle! CHORD gör fantastiska produkter! Jag har dock inte lyssnat på deras värre för o slutstegs kombinationer. Bara ett som tidigare sagts var ett studiosteg och nu denna förstärkare som är den värre av de två integrerade som finns i CHORDs utbud. Jag vågar inte veta hur underbara deras värsta slutsteg och förförstärkare låter... Jag bara vågar inte veta... I morgon tänker jag lägga upp lite nya bilder! Quote
K-man Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Som du säger...det är farligt att veta vad som finns..!!! ...fast det är å andra sidan väldigt kul att upptäcka...! \\K-man Quote
Matrixen Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Det är alltid farligt att låna bra grejer Bra grejer säljer sig själva...och banken tjänster... Även om du inte kan köpa denna burk nu, så kan du ju njuta av vetskapen att dina högtalare ken ge ännu mer med bra grejer Quote
datar Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Hej på er!!! Det skulle ju bli mer bilder upplagda idag men min lyssningsiver tog över hand... I morgon kommer jag lägg upp mer bilder!! LÅVAR!!! ...............Jag blev XXXXXkr fattigare idag men en CHORD rikare.... Quote
datar Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Det är alltid farligt att låna bra grejer Bra grejer säljer sig själva...och banken tjänster... Även om du inte kan köpa denna burk nu, så kan du ju njuta av vetskapen att dina högtalare ken ge ännu mer med bra grejer Det är även desto farligare att besöka butikerna överhuvudtaget.. Nåväl nu har man ju varit duktigt o gnetat o sparat så trotts att man länsat sig själv lite så blev man ju trotts allt en CHORD rikare... Quote
datar Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Då var det bildtajm igen Baksidan: Teckendisplay: Ovanfrån: Närbild på logotypen: Bild på ett av benen: Helhetsbild: Quote
eliot Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Snygga bilder Jag såg en skivspelare till vänster på sista bilden CPM3300 har väl ingen phono-ingång Quote
mangew Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Gratulerar till ett säkerligen bra förstärkarköp! Den är väldigt cool måste jag säga. Quote
datar Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Eliot: Den har tyvärr ingen phono ingång men jag hade turen att dagen jag köpte förstärkare hade en annan CHORD ägare precis bytt in sitt Musical Fidelity Riia mot den nya Riia delen från MF. Då jag hade motsvarigheten fast hörlursförstärkare så bytte jag rakt av. Träffade CHORD ägaren som hade ägt phono riiat tidigare och han sa det var en utsökt kombination och jag kan bara säga det: Såhär har aldrig Vinyl låtit förut Mangew: har du vägarna förbi får du gärna lyssna på den Quote
marbrink Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Snyggt! Jättekul att du behöll den! Chords prylar är väldigt intressanta. Quote
Timbre™ Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Bildspråket säger oss att det är en mycket nöjd Chordägare bakom kameran... :cool: Trevligt! Quote
datar Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Jag vill tacka alla som skrivit de fina orden Desutom är det sant som Timbre säger: Jag är nöjd men också KÄR :kiss: När pengarna tillåter ska det bli en trevlig cd spelare och bra kablage. Kanske Jormas no1 kablar?? Quote
K-man Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 ...förstår att det inte kommer bli lätt för dig att gå iväg till jobbet på måndag....men då får du intala dig att utan jobbet hade det inte blivit någon stärkare... Kul!!! \\K-man Quote
mangew Posted November 13, 2004 Posted November 13, 2004 Mangew: har du vägarna förbi får du gärna lyssna på den Hade vart trevligt, vi har båda nya förstärkare som vi båda verkar mäkta nöjd med, hade kunnat köra en match Nu bor jag väldigt långt ifrån de flesta som vistas på denna sida... Quote
Recommended Posts