Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vi brukar vara bortskämda med Stockholmsmässa varje år i februari med olika arrangemang.

Mässa i Jönköping har det varit de senaste åren.

Stor mässa med Arken och annat vartannat år i Göteborg, i september.

De år det inte är Göteborgsmässa brukar det vara en mässa i Malmö i november.

Någon som vet om det planeras en mässa i Malmö och i sådant fall vilka datum?

Calm

Edited by calm
Posted

Osäkert om hur det blir. Mässan togs ju över av ett interntionellt mässbolag i fjol som valde att ställa in. Om jag minns rätt ville de ändra inriktningen och flytta den till Göteborg(?) Någon kan kanske bekräfta. Men om det blir en mässa brukar den infalla sent på hösten.

Även Danmark brukar ju ha mässa men även där har det varit lite oreda pga hotellrenovering. Men i fjol hade de sin mässa tredje veckändan i september. ´När och om det blir någon i höst är ett oskrivet blad än så länge. Jag har i vart fall inte sett några datum.

Posted

Chester Group ställde in sin mässa i Malmö förra året pga problem med hotellet osv men om Kenneth på Malmö Hifi Center ska köra sin mässa detta året tillsammans med Bernt på Malmsjö låter jag vara osagt. Chester Group kommer istället att arrangera en mässa som heter NEW-TECH på Svenska Mässan i Göteborg den 8-10 November: http://www.newtechshow.com/ Detta är dock ingen hifi-mässa utan en mässa med teknik i många olika former, inklusive hifi, hemmabio och TV mm mm. Det finns ca 20 mycket bra demo-rum för de utställare som önskar detta men trenden hittills är att de istället väljer att boka en monter nere i stora hallen.

Mvh Lasse

(arbetar som frilansande säljare av monteryta till NEW-TECH '13)