Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ett väldigt långsamt projekt nådde en av sina sista milstolpar här om dagen. Vattenläckor, felleverans men främst ett väldigt ambitiöst bygge har äntligen seglat i hamn!

Här går det undan och inlägg och bilder kommer i ett rasande tempo. Jag höll själv i kameran och miljön skrev efter stativ och långa slutartider. Jag fick mina 15 minuter i spegel-glansen...

040_700.JPG

Posted

Bakom oss finner vi V6or i taket, Tp300 i väggarna och Golden Horn på strategiska platser.

036_700.JPG

Tro det eller ej - dom 2 vänstra GH är också dörrar; den till vänster gömmer elektronik och den högra släpper in och ut mig! :)

Posted (edited)

Mycket Stiligt.

Gissar att det är rätt ok akustik.

Är det lite grönton i det hela eller är det min skärm? Snyggt är det i alla fall.

Edited by Apexorca
Posted
Är det lite grönton i det hela eller är det min skärm? Snyggt är det i alla fall.

Kolla bildtexten i post #2 ;)

Det kan vara vitbalansinställningen i kameran som spökar lite och därför ser rummet ut att

gå i grönton. Det ser ut att vara grönt även på min skärm m.a.o :)

Posted
Kolla bildtexten i post #2 ;)

Det kan vara vitbalansinställningen i kameran som spökar lite och därför ser rummet ut att

gå i grönton. Det ser ut att vara grönt även på min skärm m.a.o :)

Jo, jag anade det. Olika ljuskällor här och var, duken ser ju vit ut. Men detta är lite OT. Sorry. Man fattar ju ändå. Som sagt var, är det ju mycket snyggt gjort.

Posted

Verkligen snyggt och stilfullt!

Oavsett vitbalansen så får man ett klart intryck att här råder en "grafisk" färgskala från svart via grått till filmdukens vithet.

Gillar Meridians högtalare skarpt, särskilt i svart pianolack!

Calm

Posted (edited)

Vackert!

Det här projektet har man ju väntat på och det ser ut att innehålla alla ingredienser ägaren ville få in. Skall bli intressant att höra denna utrustning i ett helt dedikerat rum.

Edited by crion
Posted

Ett riktigt läckert musik/film-rum.

Gissar att det låter mkt trevligt.

Har följt denna utvecklingen på ett grannforum.

Bara att säga grattis till alla inblandade.

Posted

Visst är det läckert! Meridian är för mig ganska okänt men imponerade ljudmässigt men kanske främst användarmässigt! Meridian control center som App i iPad/iPadMini eller i iPhone (?) och tillgång till en rackarns massa musik! Ägaren till detta systemet verkade inte vara så långt från mig i musiksmak och över ½ av mina sökningar på mina artister återfanns i biblioteket.

Mycket Stiligt.

Gissar att det är rätt ok akustik.

Jag hittade upp till 3 olika ljuskällor med olika färgtemperatur. :o En utmaning av rang när mitt besök såklart handlade om att trimma in akustiken...Jag körde på glödlampe-färgbalans efter några samma provskott. :blush