Engelholm Audio Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Ett väldigt långsamt projekt nådde en av sina sista milstolpar här om dagen. Vattenläckor, felleverans men främst ett väldigt ambitiöst bygge har äntligen seglat i hamn! Här går det undan och inlägg och bilder kommer i ett rasande tempo. Jag höll själv i kameran och miljön skrev efter stativ och långa slutartider. Jag fick mina 15 minuter i spegel-glansen... Quote
Engelholm Audio Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 Här har vi Meridian högt, lågt, i centrum och i apparatställ. Ps. Bilden är helt i färg, men rummet är i grått/svart. Orsaken blir uppenbar när framväggen exponeras... Quote
P-pan Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Här går det undan och inlägg och bilder kommer i ett rasande tempo... F5 F5 F5 F5 .... Quote
Engelholm Audio Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 F5 F5 F5 F5 .... Det hjälper inte förrän jag har lagt upp nya...aha! Ok - här kommer resten! Vy åt vänster: Vy åt höger: ...eller zusammen: Quote
Engelholm Audio Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 Bakom oss finner vi V6or i taket, Tp300 i väggarna och Golden Horn på strategiska platser. Tro det eller ej - dom 2 vänstra GH är också dörrar; den till vänster gömmer elektronik och den högra släpper in och ut mig! Quote
Engelholm Audio Posted April 15, 2013 Author Posted April 15, 2013 Sidoväggarna har flygande V4or och GH. GH även i taket. Quote
Apexorca Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 (edited) Mycket Stiligt. Gissar att det är rätt ok akustik. Är det lite grönton i det hela eller är det min skärm? Snyggt är det i alla fall. Edited April 15, 2013 by Apexorca Quote
P-pan Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Är det lite grönton i det hela eller är det min skärm? Snyggt är det i alla fall. Kolla bildtexten i post #2 Det kan vara vitbalansinställningen i kameran som spökar lite och därför ser rummet ut att gå i grönton. Det ser ut att vara grönt även på min skärm m.a.o Quote
Apexorca Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Kolla bildtexten i post #2 Det kan vara vitbalansinställningen i kameran som spökar lite och därför ser rummet ut att gå i grönton. Det ser ut att vara grönt även på min skärm m.a.o Jo, jag anade det. Olika ljuskällor här och var, duken ser ju vit ut. Men detta är lite OT. Sorry. Man fattar ju ändå. Som sagt var, är det ju mycket snyggt gjort. Quote
Richard Posted April 15, 2013 Posted April 15, 2013 Oj vad snyggt, ser fram mot fortsättningen. Om du är på plats kanske man till och med kan hoppas på lite mätningar? //Richard Quote
calm Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Verkligen snyggt och stilfullt! Oavsett vitbalansen så får man ett klart intryck att här råder en "grafisk" färgskala från svart via grått till filmdukens vithet. Gillar Meridians högtalare skarpt, särskilt i svart pianolack! Calm Quote
crion Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 (edited) Vackert! Det här projektet har man ju väntat på och det ser ut att innehålla alla ingredienser ägaren ville få in. Skall bli intressant att höra denna utrustning i ett helt dedikerat rum. Edited April 16, 2013 by crion Quote
Kilgore Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 Ett riktigt läckert musik/film-rum. Gissar att det låter mkt trevligt. Har följt denna utvecklingen på ett grannforum. Bara att säga grattis till alla inblandade. Quote
Engelholm Audio Posted April 16, 2013 Author Posted April 16, 2013 Visst är det läckert! Meridian är för mig ganska okänt men imponerade ljudmässigt men kanske främst användarmässigt! Meridian control center som App i iPad/iPadMini eller i iPhone (?) och tillgång till en rackarns massa musik! Ägaren till detta systemet verkade inte vara så långt från mig i musiksmak och över ½ av mina sökningar på mina artister återfanns i biblioteket. Mycket Stiligt. Gissar att det är rätt ok akustik. Är det lite grönton i det hela eller är det min skärm? Snyggt är det i alla fall. Jag hittade upp till 3 olika ljuskällor med olika färgtemperatur. En utmaning av rang när mitt besök såklart handlade om att trimma in akustiken...Jag körde på glödlampe-färgbalans efter några samma provskott. Quote
Recommended Posts