Jump to content

Göteborg-Oslo, tur & retur.

Timbre™

Recommended Posts

Snöflingor, istappar, klarblå himmel och strålande sol... :icon_smile_cool:

Allt på en gång men vintern är tveklöst på väg att tappa greppet... :)

Häng med på en intensiv Norgetur med allt från försvunna köttleverantörer till klassisk hifimiljö.

Vi börjar i Götet.

is32.JPG

• Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu startar man kanske inte dagen med pizza och efter nya vägdragningar över EU-gränsen upptäckte vi att traditionella verksamheter utefter den gamla vägen hade släckts ned. Det gällde inte bara besinstationen och vi fick oss en funderare över hur snabbt tillvaron kan förändras.

Hur som helst, på andra sidan gränsdragningen var det mesta sig likt även om det var ett tag sedan senaste besöket för min del. Dessa färgglada kossor kunde beskådas efter ett hett tips av BTS... :)

lyric010.JPG

Medlemmar från Euphonia-väst, oldboysfalangen närmare bestämt, radar upp sig för gruppfoto före avresan. :icon_smile_cool:

Från vänster till höger: BTS, V.B. och Timbre.

IMG_1072-2-2_zps62a38b39.jpg

Shit vilka hård gubbar...förlåt killar. Jag hade valt andra sidan gatan. ;)

Men nu känner jag igen dem, så jag vågar åka med.

Shit vilka hård gubbar...förlåt killar. Jag hade valt andra sidan gatan. ;)

:o Jag ser vad du menar och skulle antagligen välja som dig en mörk natt...:Nail Biting: ;)

De där tre skulle jag inte vilja möta på en mörk gata. :unsure:

Jo, man får visa sig från den kooperativa sidan, av dessa Herrar kan man bli utsatt för allt från elektrifiering via Krav Maga till läxförhör, även om det oftast bara blir nått lättsamt! ;)

Alla bilder verkar visa sig från den ljusa siden för tillfället!

/ptr

Edited by plundin™

Guest Musicus
Kossorna är numera för evigt förknippade med en av jordens mest smaklösa byggnader. :D

IMG-9586-2.jpg

IMG-9580-2.jpg

Edit: Nu då :?:

Marche (Solli) vid avkjørningen til Fr-Stad?

mvh

Bilderna har nu nått sydliga breddgrader och jag bänkar mig igen...

Efter tunneldominerade infartsförsök i Kristian den fjärdes Christiania drogs vi plötsligt in via GPS-befriade irrfärder till huvudstadens centrala kvarter. Man får uppleva många miljöer, situationer och intryck - tyvärr missar rattföraren en hel del p.g.a. hög trafikkoncentration... :)

Efter ett pussel av orienteringserfarenheter landade vi slutligen framför en klassisk hifiadress som var det slutliga hifimålet för vår utflykt... :mm: :mm: :mm: Det handlar om norsk distribution och butiksförsäljning av produkter från ett flertal kvalitetsberyktade tillverkare med anknytning till vår hobby och var har vi då dragit åt handbromsen... :?::Thinking::)

Electrostatic Earspeakers skulle kunna vara en ledtråd men det finns oändligt mycket mer...:closedeyes:

lyric012.JPG

Hehe, Tor i Torggata. eller Lyric Hifi, skal kanskje en tur innom der imorgen faktisk :) ...

mvh

Området såg ut att sjuda av ett mångfasetterat gatuliv under dygnets skilda delar och visst finns här personer man gärna skulle kunna stöta ihop med... :) Lite kontinental känsla eller kanske mellanöstern över det hela plus att det uppenbarligen även förekom sociala problem.

Två tillresta entusiaster laddar upp inför väntande apparatstudier... :)

lyric024.JPG

tyvärr missar rattföraren en hel del p.g.a. hög trafikkoncentration... :)

Och det underlättar inte heller när kartläsaren dras in i hifidiskussioner med baksätet. ;)

avfarter direkt efter tunneln.

Och nästan ingen skyltning alls :o I Oslo gäller det att hänga med. :outdoor: