Jump to content

Stativrekommendationer!?

marbrink

Recommended Posts

Jag ska köpa ett par 50 cm höga stativ och har utforskat marknaden. Har kikat på märken som Atacama, Soundstyle, SF, Audiomagic, Partington, Schroers, Aavik osv. Vet någon förresten om Aavik säljs i Sverige?

Är det någon som har andra förslag? Man kan ju inte hålla reda på alla märken.. :) Maxpris är 4-5000 kr och att beställa från utlandet är ok...

Tack plundin!

Här har vi ett par rejäla stativ som givetvis fylls med blästersand, järnfilsspån eller blyhagel... :cool:

MODEL NAME STAND HEIGHTS TOP PLATE BOTTOM PLATE

HR 60 600mm 153mm x 216mm 250mm x 305mm

HR 70 700mm 153mm x 216mm 250mm x 305mm

HR Stand are available with top plates to suit PRO ACT Tablets, AVI NuNeutrons/Bigg-atrons, Meridian M33 and Charios. All models are finished in Matt Black and supplied with floor spikes and top studs or isolation pads. All modells can be sand filled.

masterHR.jpg

Tackar för alla tips! :) Som Rydberg säger ska det vara 50 cm...

Hittade ett par supersnygga stativ från italienska Solid steel! Kostar ca 500 USD i USA men har ingen distributör i Sverige..

De godkänns kanske av dig Timbre? ;)

ss5s.jpg

Vetefasen om jag gillade denna design...men de är ju inte jag som ska ha dem :cool:

Tycker Sonusfabers egna stativ är något extra, väldigt snygga om än lite dyra och möjligt det inte finns något passande till dina pip.

En möjlighet är ju DIY, alt låta en snickar göra dem om man själv inte har möjligheten.

Guest Rydberg

Hittade ett par supersnygga stativ från italienska Solid steel! Kostar ca 500 USD i USA men har ingen distributör i Sverige..

ss5s.jpg

Ser ut lite som ett par pallar ;)

Solid Steel går att fylla. Så här beskriver de stativet på sin hemsida:

"Three-leg speaker stand, fillable steel frame with a crimped steel bar inserted, with anti-resonant finish.

MDF top plate in black matte finish, supported and isolated on precision ball bearings.

Height-adjustable, stainless steel spikes."

Tyvärr kostade Solid Steel stativet lite väl mycket i Europa tycker jag. I Tyskland skulle de ha 600 euro + frakt. :(

DIY kan bli hur bra som helst, dock är jag inte något vidare på DIY :)

ss5s.jpg

Hei

Om du ringer (TAA IMPORT) el LYRIC HIFI Oslo, Norge jeg vet de fører solid steel,

treffes på tlf +47 2241 1984 om ikke annet så for å sammenligne priser...

om.s: Tack för tipset! Jag tittade i deras prislista och de skulle ha 5600 nkr för stativen. Efter frakt och ev. moms blir det alldeles för dyrt...

Nu lutar det åt att det blir Audiomagic stativ.. :)

Hei igjen..

Handlet en del hos Lyric Hifi tidliger, og er det en ting du IKKE må ta for gitt så er det liste prisene, om du ringer og spør bruker de å kunne gi ett bra tilbud, noen ganger veldig bra, spør etter Tor.... ;)

Tackar för alla tips! trots att många inte var 50 cm ;)

Nu har jag iaf till 99% bestämt mig för att beställa Audiomagic stativ. :)

MartinH: På Partingtons hemsida hittade jag inte ett enda stativ som var 50 cm, men den sidan kanske är inaktuell?