Jump to content

Spam is the name of the game


Recommended Posts

Euphonia måste vara betydligt intressantare än vi kan ana... :) Dygnet runt, året runt är vi föremål för spam-registreringar och det brukar dyka upp runt 300 registreringsmail per dag i min mailbox. "New Registration at Euphonia Audioforum" och i denna sekund har vi exakt 8521 registreringar på listan. Skulle detta motsvara ett genuint hifiintresse vore framtiden säkrad för både hobbyn och branschen.

Problemet är att seriösa registreringar kan försvinna i mängden och därför är det viktigt att registreringsrutinerna följs enligt handboken.

Av alla automatiserade gäster måste validating member leonjer ta första plats. Forumstrådarna följs med kontinuerligt intresse, upprepade försök att posta inlägg och det pågår under dygnets alla timmar... ^_^:) Som resväska vid leonjers forumsäventyr i Cyberspace används mailadresser typ abdula2@mail.ru med varierande design som abdul21 och robotjset.

StopForumSpam.com finns en lista på den senaste veckans aktiviteter.

Leonjer skulle behöva ha tillgång till bra musik... ;):D

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att stoppa med att man måste ange en random siffer/nummerkombination som en hel del sajter använder för registrering. Det är inte alltid så lätta att läsa men om man slår in fel så kommer en ny kod.

:?:

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att stoppa med att man måste ange en random siffer/nummerkombination som en hel del sajter använder för registrering. Det är inte alltid så lätta att läsa men om man slår in fel så kommer en ny kod.

:?:

Ingen aning. Håller på för fullt med att försöka avaktivera mail-informationen New Registration at Euphonia Audioforum men jag går vilse i adminkatakomberna... :D

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att stoppa med att man måste ange en random siffer/nummerkombination som en hel del sajter använder för registrering. Det är inte alltid så lätta att läsa men om man slår in fel så kommer en ny kod.

:?:

Tror det redan står så faktiskt....frågan är om det fungerar...

Ingen aning. Håller på för fullt med att försöka avaktivera mail-informationen New Registration at Euphonia Audioforum men jag går vilse i adminkatakomberna... :D

Så kan vi ju inte ha det..... ;) ...jag har stängt av det nu....

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Går det inte att stoppa med att man måste ange en random siffer/nummerkombination som en hel del sajter använder för registrering. Det är inte alltid så lätta att läsa men om man slår in fel så kommer en ny kod.

:?:

Testade just att registrera en ny member genom registreringsbilden...och då kommer man inte vidare utan att ange detta kombo...men dessa spamregistreringar går således en annan väg.... :Thinking:

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...