calm Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 (edited) PARIS och TVÅ NAKNA FÖTTER Varje resa börjar med ett första steg. Men detta handlar om en flygning till högre höjder! Calm Edited April 3, 2013 by calm Quote
Bebop Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Paris har olika innebörd för oss. För mig betyder Paris huvudkontor och en massa jobb. Skall bli kul att få läsa om en liten trevligare sida från stan som jag nästan aldrig ser trots att jag är där nästan var månad. Men jag anar var vi hamnar och de nakna fötterna är knappast registrerade på Moulin Rouge, eller Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 Det finns tusen och en anledningar till att resa till Paris! En är detta: Det slutar aldrig att fascinera och är själva sinnebilden för Paris! Calm Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 Ett annat skulle kunna vara detta...... Triumfernas och segrarnas symbol och en okänd stupads sista vila. Calm Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 Paris har olika innebörd för oss. För mig betyder Paris huvudkontor och en massa jobb. Skall bli kul att få läsa om en liten trevligare sida från stan som jag nästan aldrig ser trots att jag är där nästan var månad. Men jag anar var vi hamnar och de nakna fötterna är knappast registrerade på Moulin Rouge, eller Nej knappast eller på Pigalle för den delen heller Calm Quote
Guest Musicus Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Hmm, skal vi henga med på konsert nu tro? ... mvh Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 En anledning till resa kan ju vara god mat och dryck. Men inte ens det är anledning nog........ Calm Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 Hmm, skal vi henga med på konsert nu tro? ... mvh Vi får se vad det hela landar...... I vart fall har jag lovat något så vågat som ett par nakna fötter och det är inte mina som avses. De har jag hemma också! Calm Quote
calm Posted March 25, 2013 Author Posted March 25, 2013 En annan anledning kan ju faktiskt vara att bekräfta den eviga kärleken i dess egen huvudstad...... Men den här ledtråden leder närmare målet........................................ Calm Quote
Timbre™ Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Vi får se vad det hela landar...... I vart fall har jag lovat något så vågat som ett par nakna fötter och det är inte mina som avses. De har jag hemma också! Calm 1) Förmodligen kvinna 2) Förmodligen jazz-sångerska 3) Förmodligen tidigare aktiviteter i Paris... Patricia Barber... Quote
Guest Musicus Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 1) Förmodligen kvinna 2) Förmodligen jazz-sångerska 3) Förmodligen tidigare aktiviteter i Paris... Patricia Barber... My guess too!! ... mvh Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Vi får nog upprätthålla spänningen ett tag till :Nail Biting: Allt utspelade sig bakom denna anspråkslösa dörr två kvällar i förra veckan. Intresserade och förväntansfulla musikälskare hade samlats tidigt. Detta unika tillfälle får man inte missa.................... Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Det är dessa nakna fötter det hela kommer att handla om.......... Och de sitter inte på vem som helst............ Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Stället heter NEW MORNING och är en av Paris mera kända jazzklubbar................ Calm Quote
Sigge Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 (edited) Det är dessa nakna fötter det hela kommer att handla om.......... Och de sitter inte på vem som helst............ Calm Hm, jag tror bestämt jag såg samma i Quimper i söndags. Edited March 26, 2013 by Sigge Quote
Apexorca Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 1) Förmodligen kvinna 2) Förmodligen jazz-sångerska 3) Förmodligen tidigare aktiviteter i Paris... Patricia Barber... Tror jag med eftersom jag hört att hon skulle spela där då. Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Hm, jag tror bestämt jag så samma i Quimper i söndags. Jo jag misstänker det, när jag kollade i tourplanen, så låg Quimper där också. Calm Quote
shifts Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 Kom därifrån i söndags (med nöd och näppe pga demonstrationshelvete), men stack endast in min näsa i parfymbutiker. Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Vi var utanför New Morning i god tid för att för att reka lite och kanske vänta in öppningen på en närliggande bar. Men dörren stod öppen och nyfikenheten tog över........................ I klubbens varma mörker pågick lite rep och soundcheck. Vi smög oss in. Lite tou, tou, toutudelii, ordlös sång nära micken är väl ganska avslöjande. Men huvudpersonen har både mössa och kängor på sig. Övriga kan jag inte omedelbart identifiera. Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Kom därifrån i söndags (med nöd och näppe pga demonstrationshelvete), men stack endast in min näsa i parfymbutiker. Jo den franska polisen är inte att leka med! De är beredda på det värsta i sina "rustningar". Verkar vilja göra bruk av sina batonger om dom kan. Drabbades också av avspärrningarna kring Champs Elysees. Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Trots glasögon och keps så känns hon igen. Ingen högoddsare efter mitt tidigare konserttips.Patricia Barberalldeles på riktigt! IRL Häftigt och äntligen! Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Nu blev det ändå bättre! En dröm i uppfyllelse! Calm Quote
Guest Musicus Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 (edited) Trots glasögon och keps så känns hon igen. Ingen högoddsare efter mitt tidigare konserttips.Patricia Barberalldeles på riktigt! IRL Häftigt och äntligen! Calm Det der skulle jeg gjerne opplevd selv også, ett høydepunkt :mm: ... mvh Edited March 26, 2013 by Musicus Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Det der skulle jeg gjerne opplevd selv også, ett høydepunkt :mm: ... mvh Det kan du lita på!! :mm: Lite daller i knävecken och förhöjd puls! Calm Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Lite fler repbilder blev det allt............................ I bandet fanns John Kregor gitarr Larry Kohut bas John Deitemyer trummor ett ganska avslappnat gäng som närmast verkade lite yngre än Patricia själv. Calm Quote
Guest Musicus Posted March 26, 2013 Posted March 26, 2013 Det kan du lita på!! :mm: Lite daller i knävecken och förhöjd puls! Calm :D mvh Quote
calm Posted March 26, 2013 Author Posted March 26, 2013 Ljud och ljus rattades från denna pult. PA-ljudet lät riktigt bra. Calm Quote
calm Posted March 27, 2013 Author Posted March 27, 2013 Till slut blev vi vänligt men bestämt utkörda från klubben, men då hade vi i vart fall pool position och rekat var de bästa platserna fanns. Kön började så småningom växa till sig och vi fick en lektion i kontinental kökonst, dvs obesvärat försöka glida in i början av kön trots att man kommit långt senare. Under tiden kunde man läsa lite om kvällens konsert. Calm Quote
calm Posted March 27, 2013 Author Posted March 27, 2013 (edited) Väl inne i lokalen igen så kunde vi få platser precis nedanför flygeln. Bättre position får man leta efter, då scenen var ganska hög och mer i mitten för ljudets skull hade gjort att man bara sett Patricias huvud. God utsikt över scenen blev det också. Det tog inte många minuter innan klubben var fylld med folk. Ledig klädsel var stilen. Och baren låg nära, välfylld med drycker av olika slag, men ingen mat. Ljudnivån blev ganska hög och stämningen förväntansfull. Calm Tillägg Edited March 27, 2013 by calm Quote
Recommended Posts