Hasse Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Ja, det har vi. HiFi-mässor är hur kul som helst, speciellt när man kommer utanför landet då det visas lite andra märken, andra kombinationer och spelas annan musik. Ser att min herre, liksom jag, föredrar ett glas vin (eller två ) framför öl. Ser trevligt och avstressat ut. Var det annorlunda "mässklassiker" som spelades eller hördes "Keith don´t go" även här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Ser att min herre, liksom jag, föredrar ett glas vin (eller två ) framför öl. Ser trevligt och avstressat ut. Var det annorlunda "mässklassiker" som spelades eller hördes "Keith don´t go" även här? Nej, Keith fick stanna hemma. Det jag tycker de är lite duktigare på i Tyskland är att förbereda spelningarna. Canton t ex körde ett program där man visade fram sina styrkor med upplösning, dynamik, bas, diskant och exemplifierade med olika musik. Man visade också hur de låter med klassisk musik, rock, indie osv. På så vis blir det blandad konfekt. Samma sak i det vi tyckte var mässans bästa rum (som vi återkommer till). Man fokuserade på musiken helt och hållet och gav exempel från 50-talet fram till våra dagar. Man pratade om bredd, rum, perspektiv ohc att det är det som ger upplevelsen. Inte så mycket om anläggningen. Man spelade generellt sett mer klassisk musik, framför allt stråkkvartetter (vilket jag uppskattar). Men här spelades också det gamla vanliga köret. Överlag så är tyskarna mer förberedda. Ibland lite för mycket om vad vi skall tycka och lyssna på. Men det ger ett proffsigt intryck. För övrigt kan jag uppskatta en öl eller två i sommarnatten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Jörg Bohne och Bohne Audio tillverkar i huvudsak tre system kompletta med förstärkare och högtalare specifikt avpassade tillsammans; System 12.10, 15.12, 18.15, där det minsta passar till rum <50m2, mellansystemet för rum 50-100m2 och 18.15 för större rum. Samtliga högtalare är tvåvägare och delningen sker digitalt i förstärkaren, som har fyra digitala ingångar och två analoga, och även lämpar sig för digital rumskorrektion. Här ser vi Bohne Audio System 12.10; <--- Klickbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Tyska Aurum Acoustics visade sin fullregister Vulkan och en annan modell som jag inte kommer ihåg. Elektronik från AMR; <--- Klickbar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RODA Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Golvmodellerna Dynavox Impulse V och Vienna Mozart Grand; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...22/DSC_2825.JPG Ahh, mine egne favoritter. Faktisk er det Mozart Grand SE (Symphony Edition) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts