calle_jr Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 HARRY ARNOLDSÄLLSKAPET PRESENTERAR Storbandsafton med två storband på scenen Amiralens storband Z Big Band Gästartister Viktoria Tolstoy och Nils Landgren Här kommer några bilder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Viktoria Tolstoy framför ett par ballader: Nils Landgren likaså: Viktoria Tolstoy, Nils Landgren, Z Big Band & Amiralens Storband öser på!! :mm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Anders Åhlin leder Amiralens Storband; Martin Lavröd leder Z Big Band och spelar emellanåt även flöjt; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Där hade man gärna velat vara med. Viktoria en av favoriterna bland kvinnliga sångerskor och trevlig att höra och se också. Nisse är också en duktig, trombonist och sångare och dessutom en trevlig estradör. Sist jag såg dem tillsammans var på Kulturhuset i Sthlm i samband med ACT:s jubileumskonsert förra året. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Z Big Band har med sig ett stort foto av Harry Arnold Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Jag har en serie radioprogram om tre delar som handlar om Harry Arnold och hans storband. När SR/radiotjänst hade sin FM premiär i mitten av 50-talet så sände man ett bandat program med Harry Arnold. Den premiär sändningen har jag inspelad på ett DAT-band. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 19, 2013 Author Share Posted March 19, 2013 Jag har en serie radioprogram om tre delar som handlar om Harry Arnold och hans storband. När SR/radiotjänst hade sin FM premiär i mitten av 50-talet så sände man ett bandat program med Harry Arnold. Den premiär sändningen har jag inspelad på ett DAT-band. Kul memorabilia! Min sambo filmade lite och jag hade tänkt lägga upp något klipp när jag får över dem till min dator. Det var riktigt bra ös när båda orkestrar drog igång. Ovanligt väl avstämt och bättre ljud än vanligt på flera platser i salen. Ett exempel på hur viktig ljudteknikern är om bara förutsättningarna är hyfsade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 21, 2013 Author Share Posted March 21, 2013 Min sambo filmade lite och jag hade tänkt lägga upp något klipp när jag får över dem till min dator. Här har Nils Landgren just instruerat publiken att hålla inledningstonen (i stil med 150Hz) till "Vem Kan Segla" genom hela visan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Panorama <-- Klicka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts