Jump to content

Viktoria Tolstoy, Nils Landgren, Z Big Band, Amiralens Storband

calle_jr

Recommended Posts

Där hade man gärna velat vara med. :mm:

Viktoria en av favoriterna bland kvinnliga sångerskor och trevlig att höra och se också.

Nisse är också en duktig, trombonist och sångare och dessutom en trevlig estradör.

Sist jag såg dem tillsammans var på Kulturhuset i Sthlm i samband med ACT:s jubileumskonsert förra året.

Calm

Jag har en serie radioprogram om tre delar som handlar om Harry Arnold och hans storband. När SR/radiotjänst hade sin FM premiär i mitten av 50-talet så sände man ett bandat program med Harry Arnold. Den premiär sändningen har jag inspelad på ett DAT-band.

Jag har en serie radioprogram om tre delar som handlar om Harry Arnold och hans storband. När SR/radiotjänst hade sin FM premiär i mitten av 50-talet så sände man ett bandat program med Harry Arnold. Den premiär sändningen har jag inspelad på ett DAT-band.

Kul memorabilia!

Min sambo filmade lite och jag hade tänkt lägga upp något klipp när jag får över dem till min dator.

Det var riktigt bra ös när båda orkestrar drog igång.

Ovanligt väl avstämt och bättre ljud än vanligt på flera platser i salen.

Ett exempel på hur viktig ljudteknikern är om bara förutsättningarna är hyfsade!

DSC_3530.JPG

DSC_3475.JPG

DSC_3531.JPG

Min sambo filmade lite och jag hade tänkt lägga upp något klipp när jag får över dem till min dator.

Här har Nils Landgren just instruerat publiken att hålla inledningstonen (i stil med 150Hz) till "Vem Kan Segla" genom hela visan: