Apexorca Posted March 16, 2013 Posted March 16, 2013 :Shame On You: Mycket tråkigt att höra. Hoppas det löser sig på bästa sätt. Jag tackar för en trevlig och gästvänlig demo i dag. Det jag fick med mig hem var en god känsla i kroppen, nya HiFi upplevelser och ideer om framtida investeringar. Något annat skall man inta ha med sig från en sådan dag. Då är man helt fel ute. Horn och vinyl. Inte mina hemmavatten, men mycket trevliga bekantskaper. mvh Quote
calm Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Verkligen trist! Hoppas att den som gjorde stölden tar chansen till botgöring. Låter inte som någon Euphonian, men i det lugnaste vatten........ Calm Quote
A/Wing. Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 Kan bara instämma verkligen trist att man inte kan skilja på vad som är mitt och ditt förutom den här tråkiga händelsen så var det en trevlig tillställning och vinyl känslan bara växer och växer tack Stefan till en trevlig dag hos dig. Quote
Perfect sense Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 (edited) Jättetrist att höra. Tanken att någon skulle stjäla i den här typen av sammanhang har knappt slagit mig förrän nu. Hoppas det ordnar upp sig! Edited March 17, 2013 by Hyperion Quote
bigblue Posted March 17, 2013 Posted March 17, 2013 (edited) Oerhört tråkigt Stefan. Sur avslutning på en så trevlig tillställning. Verkar ju knappast något som var tillfälligheternas nyck. Att montera av en pick up kräver väl verktyg, eller... Edited March 17, 2013 by bigblue Quote
Akkelis Audio Posted March 18, 2013 Author Posted March 18, 2013 Goda nyheter, tjuven är en av dom 3-4 personer av kanske 50 demobesökare som jag inte känner. Det är en väldigt lättnad att inte behöva misstänka sina vänner. Till dig käre tjuv, du har fortfarande en möjlighet att undvika polisanmälan, tiden går........ Om du tror jag bluffar, tjock vinterjacka med pälskrage, solglasögon, uppskjutna i pannan då du var inomhus. Stefan Quote
sprudel Posted March 18, 2013 Posted March 18, 2013 Goda nyheter, tjuven är en av dom 3-4 personer av kanske 50 demobesökare som jag inte känner. Det är en väldigt lättnad att inte behöva misstänka sina vänner. Till dig käre tjuv, du har fortfarande en möjlighet att undvika polisanmälan, tiden går........ Om du tror jag bluffar, tjock vinterjacka med pälskrage, solglasögon, uppskjutna i pannan då du var inomhus. Stefan F-n vad bra med filmkamera. Juste att du ger honom chansen ändå. Hoppas han tar den! Quote
Guest BTS Posted March 18, 2013 Posted March 18, 2013 Till dig käre tjuv, du har fortfarande en möjlighet att undvika polisanmälan, tiden går........ Om du tror jag bluffar, tjock vinterjacka med pälskrage, solglasögon, uppskjutna i pannan då du var inomhus. Stefan Lägg ut bilderna här så vi vet vem som ska undvikas i all framtid. Quote
Apexorca Posted March 18, 2013 Posted March 18, 2013 Lägg ut bilderna här så vi vet vem som ska undvikas i all framtid. På sätt och vis en bra ide, men det bör man kolla upp först. Jag har bestämt för mig att det är olagligt. Quote
Dynamik Harry Posted March 18, 2013 Posted March 18, 2013 På sätt och vis en bra ide, men det bör man kolla upp först. Jag har bestämt för mig att det är olagligt. Du har säkert rätt men det är åt h-vete att vi ska trippa på tå för att undvika såra ett rötägg. ( förstår att det ska skydda ev. oskyldig) Är bara så less på parasiter. Hoppas det stulna kommer tillrätta. Vore ändå trist om det är någon som läser dessa sidor. DH. Quote
Richard Posted March 18, 2013 Posted March 18, 2013 På sätt och vis en bra ide, men det bör man kolla upp först. Jag har bestämt för mig att det är olagligt. Det vete tusan, det har väl efterlyst på tv3 gjort ett antal år? Borde rimligtvis inte vara någon skillnad. //Richard Quote
calle_jr Posted March 19, 2013 Posted March 19, 2013 Det vete tusan, det har väl efterlyst på tv3 gjort ett antal år? Det kallar jag rättshaveri. Även om Akkelis säkert har helt klart för sig, kan man inte helt säkert utesluta ett missförstånd förrän personen i fråga fått förklara sig. Quote
Käera Posted March 19, 2013 Posted March 19, 2013 Det kallar jag rättshaveri. Även om Akkelis säkert har helt klart för sig, kan man inte helt säkert utesluta ett missförstånd förrän personen i fråga fått förklara sig. Håller med om detta. Quote
Timbre™ Posted March 20, 2013 Posted March 20, 2013 Till dig käre tjuv, du har fortfarande en möjlighet att undvika polisanmälan, tiden går........ Deadline måste vara passerad och blev det enbart egen skam eller egen skam plus polisanmälan... Quote
Guest BTS Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 kan man inte helt säkert utesluta ett missförstånd förrän personen i fråga fått förklara sig. Hans skruvmejsel råkade slinta... Quote
sprudel Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Hans skruvmejsel råkade slinta... Nä! Han skulle kolla vilken metall det var i skruvarna och kunde inte hålla i alla grejor på en gång så han la puppan i fickan så länge. Han var så fascinerad av skruvarna att han glömde puppan! Tjyvrackare är det, no mistake! Quote
calle_jr Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Hans skruvmejsel råkade slinta... Jag är inte insatt i förloppet, men om förövaren gett sig på en fast monterad pu under pågående demo så är ju detta knappast ett fall för polisen... Quote
plundin™ Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Stefan skrev att pickupen satt i en Jelcoarm med ett SME snabbfäste, så det är nog inte tal om några skruvmejslar! /ptr Quote
Akkelis Audio Posted March 21, 2013 Author Posted March 21, 2013 Jo pickupen satt i ett Jelcoskal med SME snabbfäste, tar 2 sekunder att lossa den. Tjuven är i butiken 2 minuter och 16 sekunder, han är väldigt målmedveten, är inte intresserad av andra produkte rutan spanar runt lite snabbt utan att fokusera på något, lyssnar inte på pågående demo eller pratar med någon. Går sedan bort till skivspelaren, tar pickupen och går i rask takt rakt ut ur butiken med pikcupen i vänster ficka. Bilden är mailad till övriga hifibutiker i Göteborg, om någon känner igen honom eller om han dyker upp där. Quote
sprudel Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 Hur d-a roligt kan det vara att lyssna via den pickupen? För en normalt funtad person. Quote
Akkelis Audio Posted March 22, 2013 Author Posted March 22, 2013 Idag är det fredag, dvs 2 dagar efter "deadline" för återlämnande av pickupen. Tyvärr, och som väntat, så kom det inte någon pickup. Polisanmälan är inte gjord. Jag har förövaren på bild och film men vet inte vem det är och en ev Polisanmälan i det läget läggs bara ned eftersom brottet inte går att utreda. Som butik får man ingen ersättning på försäkringen för stölder gjorda då butiken är öppen så det finns ingen anledning att slösa mer tid eller energi på detta. Det som är gjort är att jag mailat bild på förövaren till övriga hifibutiker i Göteborg. Ingen har känt igen honom utifrån detta men dom ska kolla med sina "stammisar", en identifikation av förövaren gör en polisanmälan möjlig. Dom kommer också att ha ögonen öppna om personen i fråga dyker upp i deras butik så tjuven kommer nog att uppleva en viss hifi isolation i Göteborgsregionen framöver. Tack till alla för engagemang och moraliskt stöd. mvh Stefan Quote
Guest BTS Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Polisanmälan är inte gjord. Jag har förövaren på bild och film men vet inte vem det är och en ev Polisanmälan i det läget läggs bara ned eftersom brottet inte går att utreda. Hosthark... Att veta huruvida brottet kommer att utredas eller ej i detta läget går knappast att sia om och jag skulle vilja påstå att polisanmälan är enda vägen att gå i ditt läge, om du inte vill att tjuven ska stå trygg överst på prispallen vill säga. Quote
plundin™ Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Jag är med BTS, man skall alltid anmäla när man har bevis! Förr eller senare så kommer det in någon i butiken som kan identifiera personen och då blir det räfst i en eller annan form! /ptr Quote
Vox Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Det kan också vara så att personen är känd sedan tidigare av polisen och då är fallet snabbt löst. Brott skall alltid polisanmälas för vad sänder du annars ut för signaler? Quote
Timbre™ Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Brott skall alltid polisanmälas för vad sänder du annars ut för signaler? Ja, speciellt på ett hifiinriktat forum. Quote
Matrixen Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 kriminella beställningsjobb på hifiprodukter Historien är ju obehaglig på alla sätt. Det är såklart gravt naivt o tro att just vår hobby skulle vara befriad från personer som är kriminella o kan tänka sig att ta genvägar till en liten uppgradering, men jag är nog lite naiv. Självklart borde händelsen polisanmälas! Quote
Richard Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Klart du ska polisanmäla. Precis som Vox menar kan han vara känd sedan tidigare. Inte alls säkert att det är genom hifi utan helt andra slags stölder.... Quote
crion Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 (edited) Polisanmäl och bifoga bilder och videosnutt av förloppet till ärendet. Detta är inte en impuls. Han kan ha varit i butiken tidigare eller tänkt göra detta i andra butiker i området. Håll koll på blocket och hifimagasinet efter "varan" och efterfråga kvitto. Edited March 23, 2013 by crion Quote
Apexorca Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Jag skulle polisanmält! Särskilt eftersom signalementet år så bra! Polisen fick fast en kille som gjorde inbrott i min bil efter att jag letat begagnade prylar och hittat en del av de som stulits. Prylarna kunde knytas till denna kille. Leta begagnat! Med ditt signalement är chansen inte obetydlig att han är känd hos polisen och att de kan ta honom. Quote
Recommended Posts