P-pan Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 "Har du någon gång varit i ett bibliotek utan böcker ?" Det här är ett bibliotek, men av ett lite annat slag och här råder absolut ingen... TYSTNAD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 http://i1272.photobucket.com/albums/y384/T...zps83862567.jpg "Har du någon gång varit i ett bibliotek utan böcker ?" Det här är ett bibliotek, men av ett lite annat slag och här råder absolut ingen... TYSTNAD Den gröna manchestergardinen ger starka associationer till det lokala Beteltemplet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Som vanligt är jag helt lost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Än en gång har Euphonia blivit "Pan-at"... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Den gröna manchestergardinen ger starka associationer... Alla och envar kan vi lätt bli religiösa inom det vi finner viktigt här i livet. Att 99% av medlemmarna på detta forum dyrkar den salige musikens ande är säkert en sanning vida överstigande hur vida en absorbent är bättre eller sämre än en diffusor ... Vi kommer att återknyta till den sistnämnda och att detta bibliotek är "religiöst", för att inte säga rent övermäktigt, är det ingen som helst tvekan om. Här har musiken fått svälla till omåttliga proportioner oavsett om gardinerna eller stearinljusen är gröna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zood Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Spännande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Musicus Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 :mm: mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nu är jag bänkad framför datorn och väntar på upplösningen det här ska bli spännande och som vanligt härliga bilder P-pan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/Wing. Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 (edited) Men det händer ju inget var är reportaget Edited March 10, 2013 by A/Wing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Spännande inledning och jag gillar bildkvalitén som iofs alltid är state of the art Får tygla min otålighet och snällt vänta på att trådskaparen ska finna tid för oss som vill följa reportaget. /byZan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Men är det ingen som känner igen notbladet ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Men är det ingen som känner igen notbladet ??? Nix, men det känns inte som nått solo för barytonsax när jag nynnar det... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Nix, men det känns inte som nått solo för barytonsax när jag nynnar det... /ptr Noter och P-pan har aldrig varit särskilt kompatibla men jag tror att en viss Ivan Müller kan ha något med notbladet att göra. Lägg därtill en "pinne" av detta slag... ... och fram kommer kanske ytterligare en ledtråd om var mitt besök ägt rum. Tråden kommer att gå i makligt tempo så jag kan nog redan nu vädja till alla ivriga tryckare av knappen F5 att ta det lugnt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 ... och fram kommer kanske ytterligare en ledtråd om var mitt besök ägt rum. Aha, en klarinett, men Giovanni Jaconelli är väll inte med oss längre? /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 plundin™ said: Giovanni Jaconelli är väll inte med oss längre? Säg inte det, hans lekfulla toner hänger säkert kvar någonstans på söders höjder i Stockholm. Spelade han möjligen saxofon också ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Spelade han möjligen saxofon också ? att blanda sax och klarinett är inte ovanligt, men osäker på om Jaconelli lirade barrsax(?) Men jag undrar om det inte är ett återbesök? /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Återbesök för mig men inte för forumet kan man nog säga. Du kanske tänker på saxofonen som prydligt tog plats på bilderna från Gurkans lyssningsrum ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Jag ska inte trötta ut er med fler blänkande saxofoner (det här blir den sista) utan vi drar undan den gröna gardinen och kikar in i vad som är att "räkna med" ... Här ser det ju ut som att man investerat i "rätta märket" i alla fall ... t.om modellen är ju helrätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Saxofon är ett verkligen läckert instrument som jag velat lära mig.Men grannarna skulle säkert börja hata mig om jag skaffade en.Det finns ju ingen volymkontroll.Och dom låter högt dom rackarna. Nä,låter Coltrane och Clemons stå för saxofonerna hemmavid.Via volymkontroll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Det gröna draperiet förvillade en del men nu anar jag var vi är! Har inte så ofta sett rummets bakre del i bild. Notstället var på något sätt självklart, men en dirigentpinne skulle inte sitta fel i sammanhanget! Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zood Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Här ser det ju ut som att man investerat i "rätta märket" i alla fall ... t.om modellen är ju helrätt Helt klart godkända som bakkanaler;-) Skulle också vilja lyssna på detta system Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Notstället var på något sätt självklart, men en dirigentpinne skulle inte sitta fel i sammanhanget! Calm Tror nog att vår värd klarar av att dirigera oavsett "tillhygge" Och därmed är det avslöjat vem jag besökt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Helt klart godkända som bakkanaler;-) De duger rätt bra som frontar också, fast det förstås... de känns lite små när man lyssnat till vad som spelar "första fiol" hemma hos Thomas. Nu är det inte bara front och bakhögtalare i detta rum utan här finns en uppsjö av högtalare och lite annat som en musikkonnässör kan tänkas behöva då det ska njutas till både bild och musik. Jag ska återkomma till alla högtalarkonfigurationer och elektroniklådor längre fram i tråden men att det är mycket att hålla reda på förstår man då det lilla "smörgåsbordet" rullas fram... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 http://i1272.photobucket.com/albums/y384/T...zps088eefdb.jpg Som jag trodde... Men mannen behöver absolut en kvalificerad multifjärr! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 ...att det är mycket att hålla reda på förstår man då det lilla "smörgåsbordet" rullas fram... http://i1272.photobucket.com/albums/y384/T...zps088eefdb.jpg Inte bara musik utan även hifitrådar kan vara absorberande och denna bildtråd är ett utmärkt exempel på det. Hur lätt är det inte att dras med av upplägget med dina personliga uttryck och bildkompositioner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 De duger rätt bra som frontar också, fast det förstås... de känns lite små när man lyssnat till vad som spelar "första fiol" hemma hos Thomas. Nu är det inte bara front och bakhögtalare i detta rum utan här finns en uppsjö av högtalare och lite annat som en musikkonnässör kan tänkas behöva då det ska njutas till både bild och musik. Jag ska återkomma till alla högtalarkonfigurationer och elektroniklådor längre fram i tråden men att det är mycket att hålla reda på förstår man då det lilla "smörgåsbordet" rullas fram... Ja vill man ha dubbeluppsättning av allt för musikjämförelsens skull så får man leva med alla dessa fjärrisar. Eller helt enkelt ladda ner allt i samma burk. Men jag tror att ägaren prioriterar musiken framför tekniken. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Men jag tror att ägaren prioriterar musiken framför tekniken. Jag vet inte Calm, jag tror att just om man prioriterar musiken så är det viktigt att få slippa fjärrkontrollsförvirring!? Men det är kanske bara jag som anser att fjärkar är ett knappt nöjdvändigt ont och att man skall högprioritera användarfunktionell ergonomi i lyssningsrummet? Men det är inte mening att kapa P's tråd, TGs determination vad gäller system imponerar! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeX Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Jag vet inte Calm, jag tror att just om man prioriterar musiken så är det viktigt att få slippa fjärrkontrollsförvirring!? Men det är kanske bara jag som anser att fjärkar är ett knappt nöjdvändigt ont och att man skall högprioritera användarfunktionell ergonomi i lyssningsrummet? Men det är inte mening att kapa P's tråd, TGs determination vad gäller system imponerar! /ptr I solsidan fanns en sketch där Rheborg hade köpt ett hemmabiosystem och skulle beskriva hur man gjorde för att få igång alltihopa. Jag kände mig enormt träffad efter det inslaget och multifjärren inköptes kort därefter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Har sett herr Thomas G in action ett antal ggr och hans musikaliska kunskaper överstiger vida hans tekniska, utifrån att det skall vara enkelt att spela och inga komplicerade knapptryckningar. Men låt oss återgå till beskrivningen av hans rum som är "etwas in pferdweg" som tysken säger. Vi väntar tålmodigt på fler bilder............... Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 I solsidan fanns en sketch där Rheborg hade köpt ett hemmabiosystem och skulle beskriva hur man gjorde för att få igång alltihopa. Jag kände mig enormt träffad efter det inslaget och multifjärren inköptes kort därefter. Jo men jag tror inte det blev lättare. Åkte inte garageporten upp när Mickan skulle starta TV'n... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts