Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mitt absoluta favoribiltmärke släpper nytt!Och trots att detta är ett forum är för hifi så är denna nyhet trots att det handlar om bilar,som ljuv musik! ;)

Global-Nyheter-2013-03-06-Alfa-Romeo-4C.jpg

Alfa Romeo 4C. :app::mm::icon_smile_kisses:

Vilken skönhet!Äntligen en bakhjulsdriven Alfa igen.För mer info kolla denna länk.

/n.o

Edited by new order
Posted
Mitt absoluta favoribiltmärke släpper nytt!Och trots att detta är ett forum är för hifi så är denna nyhet trots att det handlar om bilar,som ljuv musik! ;)

Global-Nyheter-2013-03-06-Alfa-Romeo-4C.jpg

Vilken skönhet!Äntligen en bakhjulsdriven Alfa igen.För mer info kolla denna länk.

/n.o

Riktigt snygg! Nästan som Ford Gt 40.

Posted

/n.o

En riktig fullträff om man bortser från de fula strålkastarna. Synd, de förstör det läckra utseendet. Men jag skulle ändå inte tacka nej :mm:

Posted
Var det inte nya Alfa som "lånar" motorer från Ferrari? Gött ljud kan säkert utlovas ... ;)

Det skulle vara något det!Men nej,i 4C sitter det deras standard 1,75 dubbelturbo.Lite vässad.Deras 8C hade en Maserati snurra.

Men 240 hkr på 900 kg är inte illa. :)

Posted (edited)

Oj, vilken härlig maskin!

Var det bara jag som såg följande bilar inblandade i denna profil bild?

Porsche 911'ans front, Koenigsegg's mittdel samt Nissan GT-R's bakdel.

Men när man väl börjar snurra sig runt maskinen så finner man givetvis helt egna drag.

Visuellt ser den dessutom bränslesnål ut. :)

Edited by Fredstah
Posted

Det kommer inte bli världens billigaste bil,men för att vara en riktig sportbil så var priset rätt bra.Vi snackar ett par W.A Alexia eller ungefär en halv mille.

Men troligen kommer detta vara en sportbil som kommer gå att använda utan att föröda bensinkortet allt för mycket.En sympatisk sportbil helt enkelt.

Nä,jag blev begeistrad och även om den inte är lika snygg som storasyster 8C (vilken bil är det?) så gillar jag allt förutom insektslysena fram.De

såg lite mysko ut.Tycker f.ö att den är rätt lik 8C.

Posted (edited)

..Sorry N.O., men den ser ju ut som om en Smart Roadster fått ett kärleksbarn med en Lotus Elise... devil.gif

smart-roadster-brabus-05.jpg

x6-side-r-1.jpg

Jag hade hade nog lagt stålarna på ett par Alexia, även om man är tvungen att skaffa två Thorar för att få någon vidare basåtergivning!

/ptr

Edited by plundin™
Posted
..Sorry N.O., men den ser ju ut som om en Smart Roadster fått ett kärleksbarn med en Lotus Elise... devil.gif

Jag hade hade nog lagt stålarna på ett par Alexia, även om man är tvungen att skaffa två Thorar för att få någon vidare basåtergivning!

/ptr

Sällan har moderationsknappen lockat så mkt som denna gång..... :icon_smile_cool::D;):black:

Posted

http://www.teknikensvarld.se/Global/Scaled...fa-Romeo-4C.jpg

/n.o

Euphonia Autoforum.se :)

Kan man räkna med att det ligger färdigdragna hifikablar i komposit-karossen när prislapparna startar på en halv miljon... :?:

Kolfiberchassit går ju annars utmärkt att kapa upp till apparatfötter typ BDR... :D

Posted
Euphonia Autoforum.se :)

Kan man räkna med att det ligger färdigdragna hifikablar i komposit-karossen när prislapparna startar på en halv miljon... :?:

Kolfiberchassit går ju annars utmärkt att kapa upp till apparatfötter typ BDR... :D

Misstänker att hifikablar kostar extra.. :)

Kapa! En Alfa!!! :o:D

För att vara en lättviktare med mkt kolfiber är den inte värst i pris däremot.Och så är det ju en Alfa Romeo!

Bilmärket som redan vunnit en massa innan en viss Enzo Ferrari visste vad en racerbil var! ;)

Posted
Den nya La Ferrari var visst redan slutsåld vid premiärvisningen läste jag ... nästan 1000hk och 900Nm.

Ja,det går rätt bra för de där Alfa Romeo wannabiesen... :):dry: