mangew Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 (edited) Efter att jag under ganska många år nu spelat med elektronik från Kina och Asien så blev jag till slut tvungen att böja mig för sladdar och ägg, usel kvalite var det och dåligt lät det så ut med det gamla. Efter att gjort ett förvirrat besök hos oljelandet i väst med blandat resultat stod jag rådlös. Vad gör man då... Det blir en bildtråd i två delar. Först kontaktade jag rörkungen från de norrlänska fjällen och fick ett paket skickat till mig: Edited April 30, 2013 by mangew Quote
calm Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Efter att jag under ganska många år nu spelat med elektronik från Kina och Asien så blev jag till slut tvungen att böja mig för sladdar och ägg, usel kvalite var det och dåligt lät det så ut med det gamla. Efter att gjort ett förvirrat besök hos oljelandet i väst med blandat resultat stod jag rådlös. Vad gör man då... Det blir en bildtråd i två delar. Först kontaktade jag rörkungen från de norrlänska fjällen och fick ett paket skickat till mig: Spännande! Uppackningstrådar gillar vi! Calm Quote
Richard Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Spännande!! Ser fram mot fortsättningen. Fler bilder tack. //Richard Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 Ok, då är kvällsbestyren avklarade. Varning för usla bilder, känsliga personer bör rikta sina blickar åt ett annat håll. Varningstext: Ja, en sån här är det iaf: Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 Det blir ingen långkörare: Tysk hifi pratar vi här: Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 (edited) AMR är min gissning. Stefan (Akkelis) må vara rörkung men i denna produkt fanns det inga Redan då jag ser toppen av denna produkt avslöjar sig en svaghet med denna. Edited March 6, 2013 by mangew Quote
P-pan Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Den där spelade riktigt bra... .. i min anläggning ska jag kanske tillägga. Quote
P-pan Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Redan då jag ser toppen av denna produkt avslöjar sig en svaghet med denna. ... kommande fingeravtryck då eller ? Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 ... kommande fingeravtryck då eller ? Har man småbarn som tycker att det är helt ok att käka aluminium så konstaterar man direkt att denna yta inte kommer dölja några försök till smaktester. Ej heller att dra några repor med blixten bilarna. Quote
Guest Musicus Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Oljelandet i Vest, har du vært i Norge og blitt fristet? ... mvh Quote
sprudel Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Mycket spännande att få ta del av lyssningsintryck från denna! Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 Den där spelade riktigt bra... icon_smile_tongue.gif .. i min anläggning ska jag kanske tillägga. Ja, har ju egentligen var tanken då jag började sondera terrängen efter ny elektronik att downsiza, separat DAC, försteg samt hyffsat stora monoblock tog plats tyckte frun...inte jag. Efter att jag visat en bild på en allt i ett låda dvs. Hegel H300 så ville hon absolut ha en sådan och jag gav med mig men ville prova en före på hemlån. Jag gick och väntade att lokala butiken skulle få hem en för hemlån men det ville sig inte. Pararellt så tittade man givetvis runt på alternativ och efter läst dina intryck P-pan och Hifi & Musik´s DAC test så föll saken på sin plats. En tysk tank skulle jag ha. Denna är del 1 av en tvådelad tråd för den har ännu ingen kompis att koppla samman med då mina monoblock också är sålda men andra delen ska inte vara allt för långt borta. Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 (edited) Jag tycker också det ska bli spännande att provlyssna, tyvärr finns ej möjligheten ännu. Den har ju fått bra kritik och är snygg att titta på. Edited March 6, 2013 by mangew Quote
new order Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Spännande! När det gäller slutsteg,vad är du ute efter där? Quote
mangew Posted March 6, 2013 Author Posted March 6, 2013 (edited) Spännande! När det gäller slutsteg,vad är du ute efter där? Ja, jag kan väl säga att det är omstruktrering på allvar. Kommer prova ett område som är helt nytt för mig. Om någon missat detta kommer denna DAC att fungera som volymstyrning av förstärkaren. Edited March 6, 2013 by mangew Quote
Rajapruk Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Lycka till med del två, jag är ganska säker på vad det handlar om Quote
new order Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Lycka till med del två, jag är ganska säker på vad det handlar om Ska bli intressant vad D är på G! Quote
calm Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Jag tycker också det ska bli spännande att provlyssna, tyvärr finns ej möjligheten ännu. Den har ju fått bra kritik och är snygg att titta på. Jojo! Riktigt snygg är den allt! Svart, aluminium mot vitt! Verkar ha alla möjligheter till anslutningar också. Ser fram emot dina lyssningsintryck vad det lider. Grattis! Calm Quote
calle_jr Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Kommer prova ett område som är helt nytt för mig. Mitt liv är just nu som att bo i tält med iPhone så ursäkta om jag missat något inlägg. Men är det även högtalare inblandat i omstruktureringen, eller vilka högt handlar det om? Quote
sprudel Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ska bli intressant vad D är på G! D tror jag också. Quote
mangew Posted March 7, 2013 Author Posted March 7, 2013 Ska bli intressant vad D är på G! Du är helt klart något på spåren Just nu väntar jag in paket från i stort sett världens alla hörn, som alltid då jag gör något försöker jag hitta på något extra och vi får väl se om slutresultatet blir godtagbart. Mitt liv är just nu som att bo i tält med iPhone så ursäkta om jag missat något inlägg. Men är det även högtalare inblandat i omstruktureringen, eller vilka högt handlar det om? Nej, inga högtalare. Det har jag ej tid eller ork med just nu. För mycket att göra på alla plan och dessutom planeras det för husbygge. Däremot är det en helt annan väg att gå gällande elektroniken, jag har ju tidigare haft Klass A block och sneglat mer mot rörhållet. Sedan jag sålt min tidigare elektronik har jag flera gånger varit nära lyfta luren och ringa killen som säljer sina Audio Valve block på HF och be han skicka upp dem. Nu är Klass A och rör inte barnvänligt och i dessa tider inser jag att jag får vara mer praktisk än jag vill. Det som komma skall är något helt annat än jag är van vid och vi får se om det blir himmel eller pannkaka. Det mesta i systemet blir nytt men inte högtalarna. Quote
Guest Musicus Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Efter att gjort ett förvirrat besök hos oljelandet i väst med blandat resultat stod jag rådlös. Vad gör man då... Det blir en bildtråd i två delar. En henvisning til oljelandet i vest, Norge? kanskje Hegel eller Electrocompaniet amps? mvh Quote
mangew Posted March 7, 2013 Author Posted March 7, 2013 En henvisning til oljelandet i vest, Norge? kanskje Hegel eller Electrocompaniet amps? mvh Yepp, Hegel. Hade på hemlån en H200+HD11DAC, det var inget jag hade tänkt köpa men för att få en fingervisning hur Hegel fungerade och en försmak på en H300. H200:an imponerade inte tyvärr, H300:an ska ju vara klart förbättrad och det var synd den aldrig fick en chans att visa upp sig hemma hos mig. H300:an var aktuell just för den kompakta lösning den ger. Quote
new order Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Jag tycker den lösning du valt verkar passa perfekt till dig och din situation .Och eftersom du är Euphonias okrönte DIY kung så kunde det inte bli mer klockrent. På tal om den känsliga aluminiumtoppen på DACen så kanske någon slags plastfilm (ungefär som det som brukar sitta på smartphones) kunde vara en lösning? Den lär ju knappast bli så speciellt varm?Bara att slita den när det är dags för att sälja. Quote
Recommended Posts