Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har försökt ladda ner högupplöst musik på hd Tracks, men då måste man ha adress i USA!!!

Var får ni tag på nedladdningsbar högupplöst musik? Gärna hela album.

Mvh Apexorca.

Posted
Jag har försökt ladda ner högupplöst musik på hd Tracks, men då måste man ha adress i USA!!!

Mvh Apexorca.

Det går inte med kort. Du måste använda PayPal.

Jag har bara laddat ner några enstaka högupplösta album och konstaterat att skillnaden är så liten, så jag kör med vanliga CD 16/44,1 som jag köper och rippar. Dessutom är det billigare. De flesta CD hos Amazon.com kostar mellan $ 9,99 - 13,99. Dessutom har jag då "negativet" om mina filer skulle gå åt pepparn.

Om du gillar klassiskt så Linn en hel del bra album. Här är en länk med en hel del adresser som du kan prova.

Posted

Mvh Apexorca.

Det är precis så som bebop skriver. Använd dig av Pay-Pal. Det gör jag och det funkar alldeles utmärkt. Utbudet är ju klart begränsat jämfört med vad som finns på CD men leveranstiden och kvaliteten är mycket bra.

En annan bra nätbutik för högupplösta musikfiler är eclassical De har ett mycket bra sortiment av klassisk musik och så är dom Göteborgsbaserade också. Bara det!!

Vill du köpa jazz i högupplöst format- då kan du besöka GubeMusic

Lycka till!

Shamrock

Posted

Öppnade konto på Decca Classics häromdagen och hoppades slippa stöta på patrull vid nedladdningen. Har använt hdtracks ett antal ggr med paypal men även Hyperion (då med kontokort) och även andra utan bekymmer.

På Decca blev det dock kalla handen, skickas vidare till store.universal-music.co.uk som informerar att man inte får ladda ner från Sverige. Editerade min profil och flyttade till många länder under en 10-15 minuter men inte heller då. Hade ju annars hoppats att paypal-knepet skulle funka...

//Richard