Jump to content

Carlsson dyker upp igen.

conan

Recommended Posts

Jag "älskar" trådlösa högtalare med nätsladd, det måste vara den värsta ormoljetaftologin man lurat på oss konsumenter hitintills under detta århundrade!

/ptr

Haha, och jag som har både nätsladd, högtalarkabel och subbaskabel till mina högtalare. Det blir en faslig massa sladdar.

Jag tror ändå att den här reinkarnationen av Carlssons godbit OD-11, är en bra pryl för den som endast lyssnar på strömmad musik från internet. Ifall folket bakom denna gör en lättanvänd mjukvara som automatiskt hittar spellistor så kan det bli en bästsäljare.

Många vill väl ändå spela musik tillsammans? Är det verkligen så att vi alla ska gå runt med hörlurar och stänga in oss i var sin bubbla?

Ironi Conny, Ironi! Man skall inte kalla en hal fisk för greppvänlig! Och tekniskt är det ingen större match att göra en trådlös högtalare utan nätkabel, tekniken finns redan!

Det är mer fenomenet jag har en hang-up på än tillämpningen! (OD11 var intressant på sin tid, men det känns ganska oinspirerat med en modern kopia!) ... Tyvärr är det väll så att inte ens en firma som kallar sig "Teenage Engineering" är särskilt på teknikens spetsiga framsida... ;)

/ptr

Vi som sitter fastsnurrade runt stooora högtalare med hjälp av pytontjocka kablar har nog lätt för att klistrat oss vid allt för

tekniska och analytiska aspekter.

Sett till en kontext... :D marknad och där musikens redskap inte får ta särskilt stor plats så tror jag att "Tonåringarna"

helt klart kan lyckas med sin produkt, hoppas åtminstone att så blir fallet.

Visade dessa för min kära mor och hon tryckte på "gilla knappen" direkt.

Att jag själv antagligen är obotligt "analog" i mitt elektronik och högtalarval är nog inget som går att ändra :unsure:

Fast det förstås... en fjärrkontroll med sladd vill jag inte ha ;)

Att jag själv antagligen är obotligt "analog" i mitt elektronik och högtalarval är nog inget som går att ändra :unsure:

Fast det förstås... en fjärrkontroll med sladd vill jag inte ha ;)

Lektor Carl Munthe hade ju en fjärr med sladd. Inga fler batteribyten eller laddstationer!

cm.jpg

Hans prylar står numera någonstans på "Kulturlagret" i Vänersborg.

28%20732.jpg

Edited by conan