conan Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Är det någon här som lyssnat eller vet nåt om den här högtalaren? Det finns också en broschyr här och lite text på Carlsson Planet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Det finns ett reportage om dem i Hifi & Musik Nr 1-2 2013. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shifts Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Fanns på mässan i Stockholm helt nyligen, men endast som torrdemo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Jag "älskar" trådlösa högtalare med nätsladd, det måste vara den värsta ormoljetaftologin man lurat på oss konsumenter hitintills under detta århundrade! /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted March 3, 2013 Author Share Posted March 3, 2013 Jag "älskar" trådlösa högtalare med nätsladd, det måste vara den värsta ormoljetaftologin man lurat på oss konsumenter hitintills under detta århundrade! /ptr Haha, och jag som har både nätsladd, högtalarkabel och subbaskabel till mina högtalare. Det blir en faslig massa sladdar. Jag tror ändå att den här reinkarnationen av Carlssons godbit OD-11, är en bra pryl för den som endast lyssnar på strömmad musik från internet. Ifall folket bakom denna gör en lättanvänd mjukvara som automatiskt hittar spellistor så kan det bli en bästsäljare. Många vill väl ändå spela musik tillsammans? Är det verkligen så att vi alla ska gå runt med hörlurar och stänga in oss i var sin bubbla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Ironi Conny, Ironi! Man skall inte kalla en hal fisk för greppvänlig! Och tekniskt är det ingen större match att göra en trådlös högtalare utan nätkabel, tekniken finns redan! Det är mer fenomenet jag har en hang-up på än tillämpningen! (OD11 var intressant på sin tid, men det känns ganska oinspirerat med en modern kopia!) ... Tyvärr är det väll så att inte ens en firma som kallar sig "Teenage Engineering" är särskilt på teknikens spetsiga framsida... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 3, 2013 Share Posted March 3, 2013 Vi som sitter fastsnurrade runt stooora högtalare med hjälp av pytontjocka kablar har nog lätt för att klistrat oss vid allt för tekniska och analytiska aspekter. Sett till en kontext... marknad och där musikens redskap inte får ta särskilt stor plats så tror jag att "Tonåringarna" helt klart kan lyckas med sin produkt, hoppas åtminstone att så blir fallet. Visade dessa för min kära mor och hon tryckte på "gilla knappen" direkt. Att jag själv antagligen är obotligt "analog" i mitt elektronik och högtalarval är nog inget som går att ändra Fast det förstås... en fjärrkontroll med sladd vill jag inte ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted March 3, 2013 Author Share Posted March 3, 2013 (edited) Att jag själv antagligen är obotligt "analog" i mitt elektronik och högtalarval är nog inget som går att ändra Fast det förstås... en fjärrkontroll med sladd vill jag inte ha Lektor Carl Munthe hade ju en fjärr med sladd. Inga fler batteribyten eller laddstationer! Hans prylar står numera någonstans på "Kulturlagret" i Vänersborg. Edited March 3, 2013 by conan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts