Peo

Peo's prylar

Recommended Posts

Grattis

Tack! Jag verkar ju inte ensam om att gilla Sabrina, kul.
Wilson's resa under åren som gått har fört deras produkter allt närmare mitt ljudideal för varje generation och nu var det dags.

4 minutes ago, Peo said:

Wilson's resa under åren som gått har fört deras produkter allt närmare mitt ljudideal för varje generation och nu var det dags.

Jag delar din uppfattning. Märket har gått från rena studiomonitorer med den fokuseringen till att detektera fel i inspelningen, till en fullödig hifi-högtalare med den nödvändiga anpassningen till ett sådant ändamål. Andra märken har gått i motsatt riktning, inget nämnt inget klämt.

Calm

11 hours ago, Peo said:

Med din kringutrustning är det nog också en riktigt bra matchning. Krell ock Wilson är hör väl till de mer kända välfungerande High-End matchningarna "out there".

Tänkte också säga att Valhalla kan göra bra för ljudet på fler ställen i ditt system om du nu skulle komma på tanken... Jag har ju själv bytt Brahma nätkablar mot idel Valhalla i lugn takt och jag har hört vad Valhalla kan göra.  Du får mer botten och mer värme i hela ljudbilden samt en större ljudbild och mer släpp från högtalarna. 

Jag har ju en Valhalla 2 också och den är ännu bättre.

2 minutes ago, Apexorca said:

Med din kringutrustning är det nog också en riktigt bra matchning. Krell ock Wilson är hör väl till de mer kända välfungerande High-End matchningarna "out there".

Ja, Krell och Wilson trivs bra i varandras sällskap.

7 minutes ago, Apexorca said:

Tänkte också säga att Valhalla kan göra bra för ljudet på fler ställen i ditt system om du nu skulle komma på tanken... Jag har ju själv bytt Brahma nätkablar mot idel Valhalla i lugn takt och jag har hört vad Valhalla kan göra.  Du får mer botten och mer värme i hela ljudbilden samt en större ljudbild och mer släpp från högtalarna. 

Jag har ju en Valhalla 2 också och den är ännu bättre.

Det är för- och slutsteg kvar som matas med Brahma, men det kommer. Det hade varit kul att testa med Valhalla 2 någon gång, inte minst för att se om största skillnaden mellan Valhalla och Valhalla 2 är på samma position(er) som det blev när jag jämförde Brahma med Valhalla.

54 minutes ago, Peo said:

Ja, Krell och Wilson trivs bra i varandras sällskap.

Det är för- och slutsteg kvar som matas med Brahma, men det kommer. Det hade varit kul att testa med Valhalla 2 någon gång, inte minst för att se om största skillnaden mellan Valhalla och Valhalla 2 är på samma position(er) som det blev när jag jämförde Brahma med Valhalla.

Alltid svårt att kvantifiera, men Valhalla 2 är grym. Det blir ytterligare bättre på nästan alla områden, men skall jag säga något så är det kontrollen ljudet som märks väl. Det blir otroligt självklart, rent och friskt och luftigt. Det blir mera här och nu. Tonarmskabeln Valhalla 2 är nog den bästa kabeleffekt på en enskild signalkabel jag hört.