Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Nu letas det förfullt efter en ny förstärkare. Högtalare som ska drivas är mina älsklingar Dynaudio Contour 1.8 mkII. :)

Hittar inga data på högtalarna men trögdrivna är dom!

Nu behöver jag lite råd och tips om vad som kan vara intressant runt 30-40000,-

Integrerad eller för/slutsteg?

Detta har jag lyssnat på vid tidigare tillfälle:

CHORD: Hade jag råd skulle jag köpa detta med en gång men drömmar är ju drömmar... :mm: :mm:

Vincent sp-911 monoblock (de stora) med ett vincent försteg. Inte riktigt min favorit. :evil:

Audio Analogue: Lyssnade på en äldre för/slutstegskombo då jag tror slutsteget var ett donizetti. Tror det stavas så :blush Spelade riktigt trevligt.

Thule: Vill minnas att det enbart var positivt men körde bara obalanserat där jag tror Thule är bättre balanserat. Minns inte modellbeteckningen.

Nåväl. Har ni något trevligt förslag att rekommendera? Vill bara lyssna på elektronik som ni med erfarenheter av Dynaudio kan rekommendera, dvs vill inte eventuellt låna hem elektronik som "detta funkar inte ingen idé att låna hem"..

Hör av er med era tips, synpunkter och ideér.. :)

Posted

Om du gillar rörförstärkare kolla in ARC´s integrerade kostar runt 30' har jag för mej eller Krells nya integrerade ligger på runt 37' annars om jag vore dej skulle jag kolla in lite begagnade förstärkare där kan man göra fynd.

Mvh

Posted

Balanced Audio Technology VK 300X SE, er en integrert som har fått meget bra omtaler i USA og Norge m.fl.

Trioder i førsteget og transistor i utgangene 2x150W.

Sjekk medlems annonsene på forumet her (ny 58 000,-)selger en for 38 000,- Se brukt børsen til forumet her ;)

Posted
Audio Analogue: Lyssnade på en äldre för/slutstegskombo då jag tror slutsteget var ett donizetti. Tror det stavas så :blush Spelade riktigt trevligt.

Gillar du audio analogue så kanske du skulle kolla in deras monster till integrerad förstärkare,nämligen Maestro!I 30 000kr klassen börjar dessutom Pathos Logos vara tillgänglig :mm:

Posted
Om du gillar rörförstärkare kolla in ARC´s integrerade kostar runt 30' har jag för mej eller Krells nya integrerade ligger på runt 37' annars om jag vore dej skulle jag kolla in lite begagnade förstärkare där kan man göra fynd.

Mvh

Audio Research VSi55 kostar 36'500 i listpris och är en integrerad förstärkare på 2*50 watt, helt fjärrkontrollerad. :)

VSi55.amplifier.jpg

Link to VSi55

Posted

Jag skulle nog gå på nån transistor lösning, Dynaudio behöver det, även om en ARC skulle vara trevlig så tror jag inte den räcker till....

/Martin

• 2 weeks later...
Posted

Har en bekant som kör primare försteg samt två bryggade primare 30.2 slutsteg, har inte jämfört A/B med något annat i prisklassen men den kombon inger förtroende. Bra med pulver, kraft och kontroll samt bra ljud. Kan vara nått att titta på, finns ju en del begagnat också nu när de kommit med nya modeller.

h

micke

• 3 weeks later...
Posted

Oj... Sorry i all iver hade jag glömt bort denna tråden :blush

De flesta av er har säkerligen redan märkt att jag köpt en förstärkare och ni som tog er tid att svara: Tack för hjälpen trotts allt :)