Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag är på jakt efter en liten anläggning att ha på skrivbordet på jobbet. Det jag vill ha är en liten förstärkare samt ett par små högtalare. Förstärkaren skall kopplas till "dockan" för min bärbara dator (FLAC och cd). Förstärkaren skall även ha uttag för hörlurar.

Eget DIY är inte aktuellt.

Priset skall vara så lågt det bara går och ljudkvaliteten så hög det bara går. Givetvis är det en ekvation som mycket sällan är lösbar, men vem har sagt att det skall vara enkelt? ;)

Ser fram emot era förslag på lösning.

Posted (edited)

En Nuforce DDA-100 kanske?

Kostar ca 5 lax.

Några små stativare till så är du hemma.

Har inte DDA-100 men väl lillasyskonet Dia och den fungerar utmärkt. Förbluffande ljud från den pyttelådan. Den har dock inte USB-ingång, vilket DDA-100 har.

Edit: Stavfel

Edited by stargazer
Posted
En Nuforce DDA-100 kanske?

Kostar ca 5 lax.

Några små stativare till så är du hemma.

Har inte DDA-100 men väl lillasyskonet Dia och den fungerar utmärkt. Förbluffande ljud från den pyttelådan. Den har dock inte USB-ingång, vilket DDA-100 har.

Edit: Stavfel

Det finns tyvärr ingen hörlursutgång på Nuforcen men annars så är den en väldigt intressant produkt.

Posted (edited)

Hej!

Köp ett par B&W MM-1 så slipper du köpa en separat förstärkare också :)

Snacka om att man får mycket ljud för pengarna. Mina MM-1 låter underbart särskilt efter firmware uppdateringen :D

Bas saknas inte heller. Dom spelar mycket större än dom ser ut :) Soundet är typiskt B&W. Lite varmt och flörtigt, superluftigt med en exakt bas. Dom passar dessutom med all slags musik. Om det är det ljudet du letar efter så är det inte mycket att snacka om :D Väldigt prisvärda. Ett ganska lågt pris med tanke på hur mycket välljud man får. Har både Aux in, 3,5mm hörlursuttag och en liten fjärr som man styr låtbyte, start / stop, mute, volym och standby med :) Volym och Standby knappar finns också på högra högtalaren. Sub lär man inte sakna. Jag spelar Pop, Trance, House, Dance, Akustisk musik, Blues, Dans band, ja lite allt möjligt och det låter kanon :icon_smile_cool:

Länk till hifiklubben.se

http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtal...alare_svart.htm

Mvh

Edited by Hifi_Perka
Posted

Jag var faktiskt in till Hifiklubben i fredags och frågade om de hade någon lösning på mitt "problem". Efter lite funderande kom de med samma förslag som du, B&W MM1.

De hade ett par inkopplade på försäljningsdisken och det lät mycket trevligt. Helt klart en kandidat i sammanhanget..