Jump to content

Grado SR 80 eller 60

Sudden

Recommended Posts

Sudden: Jag hade köpt ett par Grado från USA om jag var dig. Priserna på Grado i Sverige är helt enkelt alldeles för höga. Ett par SR225 i USA kostar ca 195 USD pch går säkert att hitta för ända ner till 180 USD. SR125 kostar ca 150 USD och går också att hitta billigare. SR80 kostar 95 USD och går att hitta billigare. Nu när dollarn nästan är nere i sju kr så är det alltså vansinnigt att köpa Grado i Sverige när de är mer än dubbelt så dyra här... :dead:

Eeeehhh...??

Hur menar du?

Det funkar bra. Ett laddat kredit/bankort kan vara bra att ha.

Frakt och tull brukar ju tillkomma. Det brukar finnas flera olika nivåer (prismässigt) på fraktbiten, men det är väl sällan smart att köra snabbfrakt eftersom tullen är så trög och seg.

/K

Jag har själv ett par SR 125. Jag har bytt kontakt mot en liten eftersom, åtminstone när jag köpte mina för ett antal år sedan, alla från 125 och uppåt har stor kontakt och passar alltså inte durekt i en iPod. Men ljudmässigt älskar jag mina lurar. Oerhört prisvärda. Men komforten lämnar tyvärr mycket att önska. Jag har dock beställt nya kuddar och de är numera omdesignade varpå detta kanske har förbättrats. När det gäller drivning så funkar de i alla fall hyggligt ihop med en Jens, har dock bara provat som hastigast men de är relativt lättdrivna.

Lycka till

• 2 weeks later...
Guest Audio Concept

Sudden,

har du möjlighet så lyssna även till Ergo Model 1 innan du väljer hörlurar. Ta gärna med något annat att jämföra med.

Ergo Model 1, Pris 1450.-

1small.jpg

mvh, Audio Concept, robert

Guest Audio Concept

marbrink,

du kan få med en stor mössa på köpet.... :-)

Ergo är gjort för avnjutning inomhus, - ingen tvekan om det. Men då låter det också rikitigt bra.....

mvh, robert

Jag handlade faktiskt en Grado RA-1 från musicdirect, men tyvärr fick jag inte hem den batterdriva versionen som jag beställde. Dock löste musicdirect och jag det smidigt. De är väldigt hjälpsamma.

Om man väljer UPS Express kommer grejerna på två dagar!! :o Man tror knappt det är sant när de kommer med prylarna... :)

Kan vara att SR225 (och dom flasta gradolurar) har lite låg verkningsgrad (98db)för bärbara ljudalstrare.. (Vilket, iofs, gäller nästan alla hemma lurar, fråntaget Sonys kanske..)

Frågan är väll snarast, om Mr Negativity får kliva ur garderoben, hur dina öron kommer att "tya" med Gradosarna på ute i svängen. Jag har alltid haft svårt för ergonomin på Grados lurar.. Vetef#n hur man skall vara skapt för att dom skall sitta bra, ljudet är det annars inget större fel på..

Använder själv ett par Etÿmötic ER 6i för mitt portabla lyssnande, och Beyer Dynamic DT 250pro eler Sennheiser HD 600 för mer stationärt.

/ptr