Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är otroligt glädjande att kunna släppa Trill!

trill_add_detalj_710.png

Första paret är redan sålt (och levererat). Andra paret går till mässa i Hamburg om en dryg vecka.

Går tredje paret till dig?

För 59'900 kr, Ja! och om du är först såklart!

Posted

Efter Solo och Solo M är det självklart att blickarna går mot en enklare, billigare konstruktion. Efter många resor har vi landat i en lösning där komponentkvaliteten är samma, men tillverkningsprinciperna mer rationella och därmed billigare. Bestyckning är som i storebröderna, ett keramiskt 158 mm bas/mellanregister och en banddiskant.

Lådan tillverkas, monteras och kvalitetskontrolleras i Sverige. Emballaget är en rejäl trälåda - inget wellpapp.

Manualen på 10 sidor och 120 grams papper är en godsak i sig.

trill-fadeBG.png

Posted

Kul med en lillebror till Solo-högtalarna.

Såg en skymt av den på mässan i höstas, såg som vanligt mkt bra ut rent hantverksmässigt

Hoppas på att få höra den på nästa mässa.

Skulle vara kul att jämföra med min egen referens när det gäller stativhögtalare, Focal Diablo Utopia.

Posted

Jag hade ju förmånen att höra dessa hemma på min egen anläggning. Det var en trevlig upplevelse med en karaktär som mycket väl känns igen med de övriga Solo högtalarna.

Fruktansvärt upplöst, rapp, och dynamiskt. Kändes som om minsta lilla signal omvandlades till energirikt ljud med finess.

Visar en bild på detta när den är med vitt skin.

file-1520.jpg

Posted (edited)

Har ni skruvat på den sedan jag hörde på den? Jag har för mig du sa att det var något du skulle göra med den mer. Inte för att det var något behov för det men ändå.

Edited by Apexorca
Posted
Har ni skruvat på den sedan jag hörde på den? Jag har för mig du sa att det var något du skulle göra med den mer. Inte för att det var något behov för det men ändå.

Absolut har vi skruvat!

Ljudet har som följd mognat, kan man säga.

• 2 weeks later...
Posted

Citerar vår Klaus, på Audiostones:

I set up trill to live and what can I say: Bravo-bravo, unbelievable good sound quality. Extremely fast, natural sounding, very musical performance, big soundstage!

I put on Kraftwerk remixes as second after Lyambico (female jazz combo) and I couldn’t believe what my ears heard. Painted colours and sound waves from such a small 2-way, this gave me a thrill. Surprisingly deep bass, totally at ease throughout the whole range.

Kind off the same when I heard Solo in Munich the first time, still Trill can become my new favourites for their beauty appearance being so cute in shape.

I am so emphasised and optimistic with this little wonder weapon, top of the line High End Speaker, I never had expected it to be so fantastic!!!

All I can say; well done, this is High End at its best, chapeau!

:)